Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 8 października 2014, 16:24

Witam panowie. Potrzebuję wszelkich informacji na temat takiego swapu. W przyszłym roku na wiosnę mam zamiar sprowadzić ie całego leona z UK jeżdżący w dobrym stanie z nie dużym przebiegiem w granicach 120 tys mil, nawet mniej w zależności od kosztow :D Koszt takiego wariata około 5 tys PLN, powrót na kołach do Polski. Co myślicie o takim swapie, czy lepiej zrobić przekładkę w angliku? Mechanicznie wiem ze nie bedzie większych problemów, gorzej z elektroniką, czy mógłbym cała wiązkę przerzucić z angola do europejczyka, mówię również o tej wewnątrz (klimatronic od razu itd..). Czy występują jakieś problemy z abs-em, poduchami itd? Część kosztów mogłaby sie zwrócić bo reszta z anglika poszłaby na sprzedaż, a blacharka dość w cenie. Dodam że dużo czytałem o tym, mam pojęcie w mechanice, troszke gorzej z elektronika. Prosiłbym o jakieś rady, sugestie itd.. Pozdrawiam

-- 8 października 2014, 16:24 --

Jeszcze jedno prosiłbym o opinie na temat takiego silnika, z jakim oznaczeniem szukać, na co zwrócić uwagę? Jaką żywotność ma turbina i inne podzespoły? :shock:
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez marcin7x5 » 8 października 2014, 17:50

Poszukaj na forum jest kilku to zrobili taki swap. Kolega krysbi bodajże tez i chwalił się tu fotkami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 8 października 2014, 18:55

czytam czytam i ta elektronika mnie przeraża troszeczkę. No ale jakbym przełożył cały przód z angola wraz z wiążką, nie powinna być za krótka a jak nie to sztukowanie, z europejczyka zostawiłbym tylko elektrykę tylnią to nie powinno być problemów, pompa absu od anglika powinna pasować chyba. Co do spalania to nie będzie większe niż to w 1,4 16v :? (nigdy więcej takiego słabego silnika)
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez hornet15re1 » 8 października 2014, 20:37

Szukaj silnika AUQ, ewentualnie AUM (ma 150kM ale jest identyczny co AUQ) to najnowszy wypust 1.8t dużo przydatnej elektroniki,łatwy w diagnozowaniu,sonda szerokopasmowa,turbina k03S
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 8 października 2014, 21:18

czyli jak chcę mieć te 180 kucyków to tylko AUQ, inne odpadają? Teraz pytanie bo wiem że gazują te silniczki, tylko czasami występują problemy, ale myślę że jak założyłbym dobrą instalację u dobrych fachowców to nie byłoby problemy tak? Zadaję dużo pytań bo chcę się dowiedzieć na czym stoję :D
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez mcaris » 9 października 2014, 05:40

Witam jeśli będziesz miał całego angola i kogoś troszeczke kumatego z elektryki ;) to spokojnie sobie poradzisz bedziesz miał dwa auta obok siebie to łątwo dojdziesz co jest co . W 1.4 wiązka jest troszeczke inna tzn. chodzi o podł. do ECU jest bodajże tak jak w AKLu , dlatego musisz dokładnie popatrzeć jak i gdzie jest podłączone u Ciebie a jak jest w angolu wiadomo niektóre przewody będą dłuższe(angol) . Jest trochę roboty ale nie jest to nie do zrobienia . Na pewno przydadzą Ci się porządne schematy których ja nie miałem jak zaczynałem swapa ;) . Silniczek to najlepiej auq chyba że wyrwiesz bam-a
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 9 października 2014, 11:29

Z ekektronikiem myślę że nie będzie problemu, będę rozmawiał z nim dopiero w grudniu jak wrócę. W swoim mam zwykłą klimę i czy dałoby sie załozyć climatronica z angola? Nie obrażając anglików ale to są idioci, bardzo mało informacji podają jak wystawiają auta, trzeba dzwonić albo jeździć i się pytać o kod silnika...
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez borowa » 9 października 2014, 15:14

A nie lepiej zrobić przekładkę anglika? Po co pchać wszystkie graty do Twojej budy? Rozumiem jakbyś miał bogatą wersję itd, ale w takim przypadku? Chyba, że auto częściowo przygotowane pod swapa, zrobione zawieszenie, hamulce itd. Ale to dalej dla mnie bez sensu, pchanie wszystkiego do powypadkowej budy...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 9 października 2014, 15:47

Zawieszenie i heble z angola. Co do przekładki to sam nie wiem, niby mniej roboty no ale.. Sam nie wiem. Powypadkowa buda dobrze wygląda xD satysfakcja zrobienia swapu mówi sama za siebie :D Jak na razie tylko zbieram informację a wniosek wyciągnę w późniejszym czasie, dlatego liczę na takie opinie jak Twoja borowa
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez hornet15re1 » 9 października 2014, 18:14

Chyba mniej roboty będzie z przekładka anglika nisz swapowanie Twojego,bo wiele elementów jest innych w mocniejszej wersji,a co do gazu,to naprawdę dobry gazownik i dobrze dobrana instalacja za 3500 w górę będzie działać bez problemu z silnikami AUQ/AUM/BAM gorzej jak kupisz np APP z wąskopasmowa sonda to będzie ciężej wszystko dostroić
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez haszczu » 9 października 2014, 20:51

Jeśli chodzi o gaz to dobrze dobrane komponenty i nie będzie żadnych problemów
Zobacz Profil
haszczu
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 lutego 2014, 18:00
Auto: Toledo
Silnik: CJSA 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez kamvip » 10 października 2014, 08:57

Co do gazu to nie trzeba wyszukiwać jakiś drogich instalacji. Wystarczy zwykły sterownik bez nie wiadomo jakich udogodnień z sondą niekoniecznie, można przecież stroić na STFT i LTFT przez OBD.
Sterownik tutaj zależność ile masz funduszu a co do innych komponentów to wiadomo reduktor dobrany do mocy najlepiej ze sporym zapasem i wtryski, hana barracuda matrix itd.
Zobacz Profil
kamvip
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 28 września 2012, 12:25
Auto: Leon I
Silnik: AZD 1.6

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez mcaris » 10 października 2014, 15:55

Gdybym miał teraz roić swapa to chyba kupił bym zdrowego anglika i zrobił bym przekładkę :-D , A swojego jeszcze pogoniłbyś bo to EU ;)
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 10 października 2014, 17:23

Do swapu trzeba podejść jak do dobrej zabawy i nie żałować, przynajmniej jak na razie tak mi się wydaję, zobaczymy po nowym roku jak sprowadzę leona :D
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez krysbi90 » 14 października 2014, 12:05

Swap to zabawa... Za mną chodził bardzo dlugo aż wkoncu pękł pasek rozrządu......wracalismy z moja Żoną z Łodzi, po wszystkim mówię do Mojej.... "wiesz co, teraz spełni sie moje marzenie o swapie na 1.8t" i gdybym miał teraz możliwość powrotu do wyboru swap czy kupno innego auta, wybrałbym swap. Auto bylo pewne, nie bite itp wyposazenie dupy nie urywa ale jest jakie jest.... Jeśli lubisz sie bawić, rób swap i tyle.


Wysłane z mojego 6036Y przy użyciu Tapatalka
był 1.6 16v----> jest SWAP AUQ+FMIC\TIP\DP3''\380ccm\1.1bar :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krysbi90
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 13 marca 2011, 18:01
Lokalizacja: CT/CWA
Auto: Leon 1m
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 18 maja 2015, 22:08

Sorki że odgrzewam kotleta. Potrzebuje namiary na jakis mechaników którzy przerzucą mi silnik plus elektronikę wnętrza najlepiej podkarpacie i okolice rzeszowa :D Żeby to nie trwało długo- max auta mogę odstawić na 1 tydzień (anglik i europa)

-- 7 kwietnia 2015, 19:32 --

No i stała się wiekopomna chwila, dawca zakupiony teraz tylko transport do Polski. Silnik AUQ :) Mam pytanko co muszę kupić aby przeszczepić serca? Co nie bedzie pasowało z anglika do europy- jakies przewydy itd..?

-- 7 kwietnia 2015, 19:44 --
http://zapodaj.net/ae2f1a36f18a7.jpg.html
http://zapodaj.net/37f500d71edd8.jpg.html
http://zapodaj.net/a8c936c4f8ecd.jpg.html

-- 7 kwietnia 2015, 19:46 --

-- 18 maja 2015, 22:08 --

No i gotowe, jazda próbna 600 km i wszystko pięknie działa, oprócz licznika- nie rośnie/maleje płynnie tylko skacze jak wskazówka zegara,tak samo obrotomierz. Licznik sam się zamyka po przekroczeniu 160km/h i zostaje w tej pozycji aż do momentu zgaszenia silnika i odczekania chwili. Wiecie co moze być tego przyczyną?
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez transit_master » 19 maja 2015, 08:57

Ruszałeś wskazówki?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez lewy1305 » 19 maja 2015, 14:44

może brak lub nie dokręcona jakaś masa
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 19 maja 2015, 21:45

Z 2 zegarów został zrobiony jeden, komputer nie pokazuje błędów..
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez transit_master » 20 maja 2015, 10:33

Sprawdź wskazówki i cyferblat czy nie haczą o siebie. Miałem taki przypadek. Cyferblat "odskoczył" i trzymał wskazówkę. 2 sprawa. Nikt nie kręcił wskazówkami przed założeniem?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 20 maja 2015, 14:01

Cyferblat na pewno nie trzyma, wskazówki słychać jak tykają- jak zwykły duży zegar śnienny :D A czy nie ruszali nimi to nie wiem, byłem juz u 2 elektromechaników i nie mają czasu, jutro jadę do kolejnego bo jestem umówiony :P
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez transit_master » 20 maja 2015, 14:20

Możliwe że ktoś kręcił wskazówkami w nie odpowiednią stronę.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Swap z 1,4 na 1,8 Turbo

Postprzez LuisLeon » 22 maja 2015, 12:08

I tak się może dziać przez to? Mam załozone zegary z angola, najwyżej ze starych immo do usuniecia bd i zobaczymy

-- 20 maja 2015, 17:11 --

Założyłem swój oryginalny licznik, odpala ale nie puszcza go immo i po chwili gaśnie- pierwsza obserwacja wskaźnik od obrotów chodzi płynnie. Czyli pewnie cos musieli uszkodzić przy tamtym liczniku. Z tego muszę immo wykasowć i go zostawie (skala jest mniejsza o tysiac obrotów i prędkosc mniejsza na nim o 10 km/h)

-- 22 maja 2015, 12:08 --

Immo out, wszystko ładnie pięknie tylko tankować i jeździć :D
Było 1,4- jest swap 1,8 Turbo AUQ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuisLeon
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 29 października 2013, 20:08
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I
Silnik: AUQ 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość