Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptunning Leona 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptunning

Postprzez szczeslaw » 4 grudnia 2014, 08:32

Vampire1984, a mi chodziło o to, że Iberia to nie producent, a np. CompSport to nie fabryka lub firma pobłogosławiona przez producenta, a mimo tego można było zrobić chipa z zachowaniem gwarancji :)
Jak widać największe znaczenie ma tu importer, który de facto jest gwarantem w danym kraju. Iberia była jaka była, ludzie narzekali, ale porównując do zamordyzmu wprowadzonego przez VGP, to chyba jednak nie była taka zła.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 4 grudnia 2014, 08:37

Nigdy się nie dowiemy o zakulisowych intrygach takich firm:)Możemy spekulować snuć teorie spiskowe a i tak nadal to będą nasze domysły i wyobrażenia które mogą się mijać z prawda lub być z nią zgodne:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 4 grudnia 2014, 10:30

[quote="szczeslaw"]SmykuSmyk, to tak nie działa w VAG. Przy prawie każdej wizycie w serwisie (przegląd, naprawa gwarancyjna) samochód jest podpinany do komputera, który komunikuje się z serwerami producenta. Na serwerach producenta zapisane są wszystkie informacje, dot. danego samochodu - kodowanie, program silnika itp. Coś się nie zgadza? Wykryją zmianę programu? Powiedz gwarancji pa pa.
Jeżeli więc pojedziesz do ASO ze zrobionym programem, to po podpięciu do kompa masz po gwarancji. Tyle. I nie zależy to od dobrej lub złej woli ASO - po prostu producent już ma u siebie info o zrobionym chipie. Chyba, że przed wizytą wgrasz program stockowy.

Byłem w ASO z chipem i jakoś nic nie wykryli ? To jak to jest sa online te diagnozy czy nie? Czy znowu mi ktoś zarzuci że się czepiam jeżeli tak jest to dajcie w końcu jakiś konkret potwierdzony że komuś zabrali tą gwarancję bo narazie to tylko gdybanie a po mojej wizycie w ASO myślę że to kolejna legenda wyssana z palca :-D
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 4 grudnia 2014, 10:42

Z tego co pamiętamy jesteś z zagranicy wiec się nie wliczasz do polskiej polityki VAG:). W Twoim kraju VAG może mieć inna politykę cenowa, serwisowa, handlowa i wyposażeniowa co do samochodu.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bvw08 » 4 grudnia 2014, 15:47

na szczęście to tylko 2 lata mordęgi swoją drogą to wina importera bo gdyby zezwolił porządnemu tunerowi robić program z gwarancją to ilu potencjalnych klientów by się zdecydowało akurat na seata a gadanie że program zwiększa zużycie silnika jest bajką bo program indywidualnie dostosowany do danej jednostki zawsze będzie lepszy niż seryjny wgrywany taśmowo do wszystkich jednostek
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Chiptunning

Postprzez korek16 » 31 grudnia 2014, 14:37

Panowie napisałem do SEAT KOMOT i taką dostałem odpowiedź. I to powinno wyjaśnić stosunek SEATA co do gwarancji.

Witam,

Wykonujemy podniesienie mocy silnika poprzez zmianę oprogramowania i koszt od 1500zł do 2000zł netto w zależności od typu sterownika silnika.Ale jeśli samochód jest na gwarancji to ją straci.

Pozdrawiam,
Grzegorz Wuwer

Kierownik Serwisu Mechanicznego

Tel. +48(32) 214 46 55

SEAT Autoryzowany Salon Sprzedaży i Serwis

KOMOT Sp.J. Mikołajczyk, Zembowicz
Tel. +48(32) 214 46 55
Fax. +48(32) 214 46 46
E-Mail: serwis@komot.pl
2.0 tdi 184 fr.
Zobacz Profil
korek16
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 marca 2014, 19:01
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: LEON 5F FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 31 grudnia 2014, 15:36

Ostatnie co bym zrobił to oddanie auta do ASO w celu podniesienia mocy :)). Chyba że przymykają oko i ewentualne naprawy u nich byłby gwarancyjne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez korek16 » 31 grudnia 2014, 17:53

Mi chodziło tylko o ich stosunek co do gwarancji. Bo myślałem że jak oni to zrobią to utrzymają gwarancję.
2.0 tdi 184 fr.
Zobacz Profil
korek16
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 marca 2014, 19:01
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: LEON 5F FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 1 stycznia 2015, 11:13

No ja rozumiem, ale widzisz... kasa, kasa i jeszcze raz kasa :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Adan86 » 10 stycznia 2015, 22:50

Panowie rozkminiacie tu o gwarancjach a temat "Chiptunning". Załóżcie sobie temat "rozpatrywanie reklamacji (gwarancji)" i tam się przekonujcie kto ma rację czy straci gwarancję czy nie bo mnie to nie interesuje czytając ten wątek. Chcę podnieść moc w swoim kilku miesięcznym aucie i robię to na swoją odpowiedzialność i o czym tu dyskutować!!! Mało konkretów a dużo pisania o niczym bo z reklamacjami mam styczność na co dzień i fakt jest taki, że jak ktoś chce to wszystko Wam odrzuci i napisze że Wasza wina, od tego są prawnicy!!
Jednym słowem proszę o konkrety kto podnosił ostatnio moc w 1.8 TSI z 2014 roku, jak się jeździ i gdzie polecacie modyfikować Leosia!!!
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Adan86
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 stycznia 2015, 21:56
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez kamatosek » 11 stycznia 2015, 21:47

Podłączam się pod pytanie kto ostatnio w Warszawie robił wirusa w Leonie 3

Czy ceny są już bardziej przystępne??
Zobacz Profil
kamatosek
Signo
Signo
 
Posty: 154
Dołączył(a): 10 stycznia 2009, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon III 1.8 FR
Silnik: CJSA 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 11 stycznia 2015, 22:49

Adan86 napisał(a):Panowie rozkminiacie tu o gwarancjach a temat "Chiptunning". Załóżcie sobie temat "rozpatrywanie reklamacji (gwarancji)" i tam się przekonujcie kto ma rację czy straci gwarancję czy nie bo mnie to nie interesuje czytając ten wątek. Chcę podnieść moc w swoim kilku miesięcznym aucie i robię to na swoją odpowiedzialność i o czym tu dyskutować!!! Mało konkretów a dużo pisania o niczym bo z reklamacjami mam styczność na co dzień i fakt jest taki, że jak ktoś chce to wszystko Wam odrzuci i napisze że Wasza wina, od tego są prawnicy!!
Jednym słowem proszę o konkrety kto podnosił ostatnio moc w 1.8 TSI z 2014 roku, jak się jeździ i gdzie polecacie modyfikować Leosia!!!
Pozdrawiam.

Ostatnio jak byłem w polsce Vtech robi wirusa do leona 3 za 2500zl i podnoszą moc coś jak w moim do 220hp i 310Nm w Comsport niby robią na 350Nm.
A co do jazdy ja mam 227hp i 312Nm to śmiga dla mnie zaj.....ie pomiary jakie robiłem to 6.1 do 100 na manualu na drive 6.3 i na sport 6.1 przyspieszenie na 4biegu od 60km/h do 100km/h 3.6sek czyli o 1sek lepiej jak standart ale ogólnie tak jak pisałem kiedyś tam jak to był temat jeszcze wirusa golv7 gti padł octavia rs3 też poległa a ostatnio nawet a5 3.0tdi tak że dla mnie rewelacja o ile nie stracisz za bardzo na rolowanym starcie to większości opada szczęka że jakiś tam leon zostawia bmw audi na starcie :boks:
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 13 stycznia 2015, 12:17

W ramach ciekawostek o boxie- nie jest tak fajnie z odpinaniem. Potrzebny jest do tego kanał ze wzgledu na umiejscowienie drugiego czujnika doładowania. Chyba że mamy poltorametrową, patyczakową rękę z dwoma dodatkowymi stawami łokciowymi i kamerą endoskopową na końcu.;)

-- 13 stycznia 2015, 13:17 --

Wiem, że nie pisze się postu pod postem ale... PIERWSZY. :mrgreen:
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 13 stycznia 2015, 19:32

AKa, Tzn? Wsadziłeś boxa?
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 13 stycznia 2015, 19:43

Tak. I działa. Zdjęć nie ma co wstawiać-może pozniej siądę i opiszę montaż (dostęp do drugiego czujnika- cholerstwo jedne- we wzdłużnych silnikach montaż zajął by mi może 15 minut, tu chrzaniłem się ponad półtorej godziny [na podnośniku/ramie było by szybciej, tak musiałem przytulać się do podłogi).
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 13 stycznia 2015, 21:03

AKa ale napisz coś więcej- co to z box, od kogo, za ile, czy masz wykres...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 13 stycznia 2015, 21:18

Powerbox Pro, CPA-chiptuning de, 299e; wykres zrobię na dniach- mówili ze "do" 218km/303nm.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 13 stycznia 2015, 23:36

Dziś dostałem jeszcze niepotwierdzone info że 2.0 Tdi 184 CUPA można robić bez otwierania kompa :shock: :-D
Na lajcie robi się 210 koni i koło 440 nm. Jak będę miał więcej info dam znać ;-)
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 14 stycznia 2015, 08:29

Misiek3city napisał(a):Dziś dostałem jeszcze niepotwierdzone info że 2.0 Tdi 184 CUPA można robić bez otwierania kompa
Na lajcie robi się 210 koni i koło 440 nm. Jak będę miał więcej info dam znać

Będę wdzięczny. :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 14 stycznia 2015, 23:49

AKa, a jako kierowca czujesz różnicę before & after?
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 15 stycznia 2015, 16:02

Tak, czuję, jest na plus. Wrzuciłem klip 30-140 na trzecim biegu.

EDIT: Jednak nie, dałem d. przy obróbce. Poprawię. :wink:
EDIT2: Jednak tymbardziej nie poprawię- ale z wyliczeń pobieżnych wychodzi 30-130 w okolicach ±10 sekund. 80-120 na tym samym biegu- ±4sekundy

https://www.youtube.com/watch?v=TYi5EvD ... e=youtu.be
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 18 stycznia 2015, 00:28

Witam
Tu jak by kogoś interesowało chip vs box zrobiłem sobie pomiar jak kolega AKa ale że dsg ma inne przełożenia i na 3 biegu dojeżdża do 115 i zmienia bieg dałem wersję na IV biegu od 30km/h do 136km/h napisze tak bo do 140 nie dobił i na 3 biegu ze zmianą na 4 bieg wyszło 8sek na 4 biegu wyszło ± to samo co koledze AKa

https://www.youtube.com/watch?v=Ydkxroauops
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 18 stycznia 2015, 14:06

Przełożenie na 4ce z grubsza się zgadza.;) czyli wychodzi na to, że box od CPA dał kilka koni i niutków mniej niż chip- bo wersja z dsg jest cięższa chyba. Tak czy owak- jeżdżę z przyjemnością- a to jest najważniejsze.;)
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bob » 19 stycznia 2015, 21:57

Witam.
Koledzy , czy możecie porównac to: https://www.youtube.com/watch?v=JOUFh-MNJHA
oraz to: https://www.youtube.com/watch?v=_Zv8S3ZLFPI
z osiągami po instalacji boxa?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bob
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 11 maja 2014, 07:49
Auto: ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 20 stycznia 2015, 02:16

http://youtu.be/mJ4XkkUHNbA 0-100 z asc- przy cięciu w iMovie wyliczyło 6.7sek. Nic więcej nie osiągnę na tych oponach i takim starcie- bez asc od razu wpada na czerwone pole i gryzie bezładnie asfalt. A jeżeli zrobi się z wyższych obrotów- od razu wchodzi do gry elektroniczny kaganiec ( na filmiku widać moment "choinki" podczas normalnego startu) i tyle z roboty.;) Na lepsze wyniki trzeba czekać do wiosny- poza tym nie zawsze i wszędzie da się taki pomiar w miarę bezpiecznie wykonać. Za to ogólna dynamika podczas jazdy z obciążeniem się poprawiła subiektywnie.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 28 stycznia 2015, 20:40

A ja dzisiaj pisałem do Compsport w sprawie box do 1.8TSI (stage 0,5):

1. W każdym samochodzie w którym montujeny moduł dostrajamy go tak aby zapewniał optymalny przyrost mocy i co najważniejsze aby ten przyrost był bezpieczny dla jednostki napędowej.
2. Koszt to 3500 PLN BRUTTO.
3. Nie trzeba wyjmować modułu przed wizytą w ASO. Komputer w serwisie nie wykryje go. Jeżeli nikt z pracowników serwisu nie "doniesie" producentowi ze w aucie zamontowane jest takie urządzenie to nie ma możliwości na utratę gwarancji.
W razie potrzeby zawsze jesteśmy to do Pana dyspozycji i możemy moduł zdemontować i później zamontować.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 29 stycznia 2015, 07:45

KAI napisał(a):Nie trzeba wyjmować modułu przed wizytą w ASO.
Ja bym jednak wyjął.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 29 stycznia 2015, 12:25

Zix napisał(a):
Misiek3city napisał(a):Dziś dostałem jeszcze niepotwierdzone info że 2.0 Tdi 184 CUPA można robić bez otwierania kompa
Na lajcie robi się 210 koni i koło 440 nm. Jak będę miał więcej info dam znać

Będę wdzięczny. :)

Zix koszt koło 2k, bez wyciągania kompa, dużo zależy od wersji softu/sterownika.
http://www.tune-up.pl
Rob twierdzi że się da :D
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 29 stycznia 2015, 12:45

Dla osób z 1.4TSI 122HP, EcuProject robi ten silnik z ok. 30% przyrostem mocy, koszt ok. 1800 zł. Prawdopodobnie będę u nich robić, podzielę się wrażeniami na forum :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez 83Dario » 29 stycznia 2015, 15:16

a nie boisz się o utratę gwarancji?? bo to nie będzie box tylko program??
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 29 stycznia 2015, 15:26

I tak mam 2 letnią, kończy mi się w listopadzie, wiem że life's a bitch i może do tego czasu coś się stać, ale tak czy owak nie mam zamiaru przedłużać jej. Dla mnie aso jest jedynie po to aby mieć ładną pieczątkę w książce serwisowej, jeśli chodzi o jakieś grubsze naprawy to szeroko omijam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 29 stycznia 2015, 15:37

83Dario napisał(a):a nie boisz się o utratę gwarancji?? bo to nie będzie box tylko program??

Przed serwisem podjeżdżasz do tunera i wgrywa Ci serię ;) Zresztą wg. speca elektronika każdy box czy program zostawia ślady w logach.
Tyle że nie każdy wie/potrafi te logi ściągnąć. A już na pewno nie ASO.
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 29 stycznia 2015, 17:52

Ja właśnie zastanawiam się nad zrobieniem remapu w swoim autku ( nie box tylko remap ) i to samo mi napisali chłopaki z R-Performance z Wawy, że przed każdą wizytą w ASO mogą mi wgrać za free serie a po wizycie wrócić do stage 1. Tylko problem jest taki, że mam do nich 230km w jedną stronę więc najpierw trzeba gonić 500km żeby wgrali serie, pojechać do ASO, po wizycie znowu sieknąć traske 500km żeby wrócić do moda... :roll: Niestety nie mam nigdzie bliżej siebie kogoś konkretnego od chipów :roll: Chyba, że jadąc do Wawy na wgranie serii odrazu w Wawie sieknąć serwis i znowu wgrać moda wracając ... :roll: Troche to utrudnia mi decyzję , bo przy moich przebiegach rocznych będę około 4-5 razy w ASO wiec tyle razy kombinować troche mi się nie podoba :( Gdyby nie to, pewnie już bym się umawiał na remap :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 29 stycznia 2015, 19:02

Tak w ogóle, to wątpię że przy przeglądzie sprawdzają tak dokładnie autko żeby wykryć remap... bo po co? Przecież to tylko przegląd - i tak za niego płacisz. Chyba że masz zamiar 4-5 razy w roku coś w aucie wymieniać/naprawiać, to już inna sprawa :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 29 stycznia 2015, 19:08

Nie planuję nic wymieniać / naprawiać przez najbliższe 2 lata w tym samochodzie :mrgreen: ( oby )
No właśnie niby przy samym serwisie olejowym nie podłączają auta do kompa więc może by to przeszło :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 29 stycznia 2015, 20:08

To jeszcze dopiszę, że mają w Compsport stage 1:
Jest możliwość zrobienia STG1 na około 250 ps i 380nm pod warunkiem, że wersja oprogramowania sterownika silnika, która jest u Pana w samochodzie jest dostępna w naszej bazie danych. Takiej weryfikacji możemy dokonać przy wizycie w oddziale naszej firmy.
Koszt modyfikacji STG1 - to 2500 PLN.


Tylko dlaczego chip jest tańszy niż box? :-|
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 29 stycznia 2015, 20:19

Chyba tym czynnikiem decydującym o cenie boxa jest to że, można go w każdej chwili zdemontować, przynajmniej tak mi się wydaje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 29 stycznia 2015, 22:35

No właśnie chyba jednak nie. Ja już 2 czipsy miałem. Jednego ściągałem - trwało to 15 min. przez OBD.
Więc nie ma bata żeby box zdjęli szybciej... Ja pewnie pójdę w chip.

No i sami osiągi oceniają na lepsze:
chip = STG1 na około 250 ps i 380nm
box = STG0,5 220-230PS,350-360Nm (z ich www)

Chociaż jak dla mnie to te +40% w ich propozycji to trochę za dużo.
Jestem zwolennikiem <= +25%
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 29 stycznia 2015, 23:11

KAI napisał(a):No właśnie chyba jednak nie. Ja już 2 czipsy miałem. Jednego ściągałem - trwało to 15 min. przez OBD.
Więc nie ma bata żeby box zdjęli szybciej... Ja pewnie pójdę w chip.

No i sami osiągi oceniają na lepsze:
chip = STG1 na około 250 ps i 380nm
box = STG0,5 220-230PS,350-360Nm (z ich www)

Chociaż jak dla mnie to te +40% w ich propozycji to trochę za dużo.
Jestem zwolennikiem <= +25%

Jak zadziałasz to daj znać jestem ciekaw odczuć podczas jady.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 29 stycznia 2015, 23:16

OK. Za szybko to pewnie nie będzie ;)
Na razie badam temat...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 29 stycznia 2015, 23:21

Jak wygląda montaż takiego chipa? Czy nadal dostępne będą tryby seat drive?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 29 stycznia 2015, 23:37

KAI napisał(a):To jeszcze dopiszę, że mają w Compsport stage 1:
Jest możliwość zrobienia STG1 na około 250 ps i 380nm pod warunkiem, że wersja oprogramowania sterownika silnika, która jest u Pana w samochodzie jest dostępna w naszej bazie danych. Takiej weryfikacji możemy dokonać przy wizycie w oddziale naszej firmy.
Koszt modyfikacji STG1 - to 2500 PLN.


Tylko dlaczego chip jest tańszy niż box? :-|


Tańszy niż box bo po prostu nie dokładają Ci dodatkowego modułu/urządzenia które też kosztuje :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez mat_cbr » 30 stycznia 2015, 06:23

bmelon napisał(a):Jak wygląda montaż takiego chipa? Czy nadal dostępne będą tryby seat drive?



Z tego co wiem to w przypadku boxa nie ma mozliwosci wyboru profili, natomiast w przypadku chipa(remap) z trgo co rozmawialem z Compsport mogą zrobić remap na trybie SPORT, a pozostałe zostawić w serii.


Wg mnie bardzo rozsadne rozwiązanie.


KAI tego +40% to bym sie nie obawiał. Silnik ea888 maja potencjał i dosc spore rezerwy. Pytanie jaki jest przebieg krzywej momentu zeby popłochu w skrzyni nie zrobiła i przeniesieniem tego na asfalt - bo wtedy te 250KM na nic...
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 30 stycznia 2015, 06:28

mat_cbr napisał(a):
bmelon napisał(a):Jak wygląda montaż takiego chipa? Czy nadal dostępne będą tryby seat drive?



Z tego co wiem to w przypadku boxa nie ma mozliwosci wyboru profili, natomiast w przypadku chipa(remap) z trgo co rozmawialem z Compsport mogą zrobić remap na trybie SPORT, a pozostałe zostawić w serii.


Wg mnie bardzo rozsadne rozwiązanie.


KAI tego +40% to bym sie nie obawiał. Silnik ea888 maja potencjał i dosc spore rezerwy. Pytanie jaki jest przebieg krzywej momentu zeby popłochu w skrzyni nie zrobiła i przeniesieniem tego na asfalt - bo wtedy te 250KM na nic...

Pytanie czy manualna skrzynia bardziej jest zdolna przenieść zwiększony moment?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez szczeslaw » 30 stycznia 2015, 07:35

mat_cbr, a z tego co ja wiem, tryby normalnie działają przy boxie :)
Tryb dla silnika to nie mapa, tylko modyfikacja charakterystyki przepustnicy. Box oszukuje ECU, ale nie ingeruje w żaden sposób w przepustnicę. Czyli po boxie tryby będą działały i będą między nimi różnice takie, jak były do momentu wsadzenia boxa. Moc i moment również zwiększą się w każdym trybie.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 30 stycznia 2015, 07:52

Moim zdaniem korzystniejsze jest rozwiązanie w którym moc i moment zwiększyły by się tylko w trybie sport. Jest to realne?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 30 stycznia 2015, 08:22

szczeslaw napisał(a):mat_cbr, a z tego co ja wiem, tryby normalnie działają przy boxie :)
Tryb dla silnika to nie mapa, tylko modyfikacja charakterystyki przepustnicy. Box oszukuje ECU, ale nie ingeruje w żaden sposób w przepustnicę. Czyli po boxie tryby będą działały i będą między nimi różnice takie, jak były do momentu wsadzenia boxa. Moc i moment również zwiększą się w każdym trybie.

Niby w jaki sposób seat drive profile wpływa na charakterystykę przepustnicy? Skąd wy takie bajki wymyślacie?
"Ulepszona" reakcja na gaz to nic innego jak zwiększona czułość czujnika wychylenia pedału gazu. Nic więcej.

bmelon napisał(a):Moim zdaniem korzystniejsze jest rozwiązanie w którym moc i moment zwiększyły by się tylko w trybie sport. Jest to realne?

Nie ma takiej opcji. Wymagało by to gruntownego przeprogramowania softu. Wątpię by komukolwiek się chciało / miał wiedzę jak to zrobić by to w taki sposób działało.
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez szczeslaw » 30 stycznia 2015, 13:25

Misiek3city, czepiasz się. Użyłem skrótu myślowego, którego z resztą używa również sam producent, z tego co pamiętam.
Ale jeżeli już się mamy czepiać - czujnik wychylenia pedału gazu, to nic innego jak zwykły potencjometr (rezystor regulowany). Jak chcesz zmienić jego czułość? Nie da się. W tym układzie potencjometr przy pedale jest czujnikiem, silniczek krokowy przy przepustnicy jest elementem wykonawczym, a ECU to sterownik między nimi.
Zmienić można TYLKO algorytm w programie tak, żeby przy takim samym wychyleniu pedału (takiej samej rezystancji potencjometru), przepustnica bardziej lub mniej się otwierała. W trybie ECO natomiast, przepustnica nigdy nie otworzy się do końca, nawet jeżeli rezystancja wskazuje na wciśnięcie pedału w podłogę. Chyba, że pokonasz opór jaki na końcu stawia pedał i tym samym zewrzesz styki stycznika, który to da do ECU sygnał "down kick - potrzeba pełna moc".
Wystarczająco dokładny opis dla Ciebie napisałem tym razem, czy jest bardziej się zagłębić i narysować potencjometr?
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 30 stycznia 2015, 17:22

szczeslaw napisał(a):Misiek3city, czepiasz się. Użyłem skrótu myślowego, którego z resztą używa również sam producent, z tego co pamiętam.
Ale jeżeli już się mamy czepiać - czujnik wychylenia pedału gazu, to nic innego jak zwykły potencjometr (rezystor regulowany). Jak chcesz zmienić jego czułość? Nie da się. W tym układzie potencjometr przy pedale jest czujnikiem, silniczek krokowy przy przepustnicy jest elementem wykonawczym, a ECU to sterownik między nimi.
Zmienić można TYLKO algorytm w programie tak, żeby przy takim samym wychyleniu pedału (takiej samej rezystancji potencjometru), przepustnica bardziej lub mniej się otwierała. W trybie ECO natomiast, przepustnica nigdy nie otworzy się do końca, nawet jeżeli rezystancja wskazuje na wciśnięcie pedału w podłogę. Chyba, że pokonasz opór jaki na końcu stawia pedał i tym samym zewrzesz styki stycznika, który to da do ECU sygnał "down kick - potrzeba pełna moc".
Wystarczająco dokładny opis dla Ciebie napisałem tym razem, czy jest bardziej się zagłębić i narysować potencjometr?

:brawo: :mrgreen:
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez mat_cbr » 30 stycznia 2015, 19:07

bmelon napisał(a):Moim zdaniem korzystniejsze jest rozwiązanie w którym moc i moment zwiększyły by się tylko w trybie sport. Jest to realne?


Właśnie o tym pisałem - widocznie niezrozumiale - nie zmienia się tylko charakterystyka przepustnicy, tylko cały program zwiększenia mocy jest przypisany do programu SPORT - może być to zrobione dla wszystkich trybów. Ale uważam ze najrozsądniej jest zostawić sobie Tryb normal eco czy jak tam zwał z seryjną mocą.

To co wiem opieram na rozmowie z Compsport.
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość