Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Tonny S » 8 lutego 2006, 11:25

Patee, nie bedzie pasowac do Leona - to jest do silnika wzdłuznego a nie poprzecznego. Turbo jest od AWX - Super, A4, Passat.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Reklama

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez DTM » 9 lutego 2006, 01:55

Tonny S napisał(a):Patee, nie bedzie pasowac do Leona - to jest do silnika wzdłuznego a nie poprzecznego. Turbo jest od AWX - Super, A4, Passat.

bedzie pasowac tylko trzeba miec jeszcze kolektor :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DTM
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 5 marca 2005, 13:29
Lokalizacja: lubelskie
Auto: A3 1.9TDi

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Patee » 9 lutego 2006, 03:41

Tonny S napisał(a):Patee, nie bedzie pasowac do Leona - to jest do silnika wzdłuznego a nie poprzecznego. Turbo jest od AWX - Super, A4, Passat.


z numerkow to ja tylko znam 75D oraz chcialbym 6 w totka

dzieki za rozszyfrowanie :-)
E-46 330xd Touring
E-36 328i Cabrio
Yamaha Raptor 350
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Patee
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 6 września 2004, 13:17
Lokalizacja: Bialystok
Auto: bimmers

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Tonny S » 9 lutego 2006, 07:13

DTM napisał(a):bedzie pasowac tylko trzeba miec jeszcze kolektor
O czym ty piszesz :| bedziesz robił kolektor pod turbo z AWX ?? jak mozesz kupic turbine od ASZ i ja zamontowac plag&play :mrgreen: . AWX-a montuja własciciele Ibizek poprzedniej generacji, bo łapy silnika nie pozwalaja na zamontowanie turbiny z kolektorem.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Streat » 9 lutego 2006, 10:34

Tonny S, mozesz cos wiecej napisac o tym kolektorze :?:

Bo ja Andrzejowi wplacalem zaliczke na turbine 130 z kolektorem...mam na to potwierdzenie jak cos. Trzeba nowy kolektor czy nie :?: :roll:

Sorry ze tym topicu...
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Tonny S » 9 lutego 2006, 11:00

Streat, sa dwa rodzaje turbinek 130 PD pod silniki wzdłużne AWX i poprzeczne ASZ (Leon, Octavia, A3, Golf IV). Turbina od AWX nie posiada kolektora, a od ASZ posiada (stanowi jedność z turbiną) i takie sie zakłada w Leonkach i Andrzej napewno taka ci zamówił, tez kiedys taka mi załatwiał.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Streat » 9 lutego 2006, 11:22

Tonny S, ok dzieki za wyjasnienie :-D
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Jazwes » 9 lutego 2006, 11:50

Streat, Andrzej napewno dobierze odpowiednią turbinę.

Dla rozjaśnienia tematu przedstawię foty mojej turbiny.

Turbina od ASZ ,konkternie model KKK KP39P.

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Streat » 9 lutego 2006, 11:56

Jazwes, gdzie jest wykres Twojego autka :?: :roll:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Jazwes » 9 lutego 2006, 12:08

Streat, wykres z opisem modów będzie, jak tylko zamontuję w końcu wtryski i zrobię korektę softu (max 2 tygodnie)

Narazie nie mam rewelacji ( 124KM i 306NM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Tonny S » 9 lutego 2006, 12:17

Jazwes napisał(a):Turbina od ASZ ,konkternie model KKK KP39P.
Małe wyjasnienie KKK montowana jest w Ibizach a Garet GT17xx w autach klasy GolfIV
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Patee » 9 lutego 2006, 12:25

jak juz temat idzie to zapytam

czy jest roznica miedzy GT a KKK w wynikach pozniej?

czy sama turbina cos da w ASV czy raczej wtryski trzeba i FMIC zeby mialo rece i nogi?

jaki wynik to moze dac?
E-46 330xd Touring
E-36 328i Cabrio
Yamaha Raptor 350
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Patee
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 6 września 2004, 13:17
Lokalizacja: Bialystok
Auto: bimmers

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Jazwes » 9 lutego 2006, 12:36

Patee, sama turbina dużo nie da.

Przy zmianie turbo warto zrobić wtryski i IC, wtedy po korekcie softu można liczyć na okolice 15xx 16xx KM, i jakieś 330 340 ładnie wymodelowanych NM. Wszystko zalezy od egzemplarza, na więcej nie pozwoli pompa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Tonny S » 9 lutego 2006, 12:42

Patee napisał(a):czy jest roznica miedzy GT a KKK w wynikach pozniej?
Nie ma jedynie z tego co słyszalem to KKK sa mniej wytrzymałe ale to nic pewnego.


Patee napisał(a):czy sama turbina cos da w ASV czy raczej wtryski trzeba i FMIC zeby mialo rece i nogi?
Sama turbina da poczucie bezpieczenstwa, bo jest duzo trwalsza od seryjnej - wystarczy porownac grubosc oski wirnika - u mnie bez strojenia softu pod turbo 130 autko zdecydowanie lepiej smigało powyzej 3000 obr ale stracilo na dole. Podsumowujac bedzie lepiej ale ja bym robił to z wtryskami i FMIC i bedzie lux bajera ~ 160 KM, auto nie bedzie puchło latem, nic ci sie nie potopi w silniku (oczywiscie jak zrobisz u profesjonalisty)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Patee » 9 lutego 2006, 14:05

Okej, rozumiem.
Natomiast co trzeba by bylo jeszcze zmienic aby osiagnac moc chipowanej 130tki?
Czyli moce okolo 175 koni. Rozumiem ze pompa tak? Jaki to koszt?
E-46 330xd Touring
E-36 328i Cabrio
Yamaha Raptor 350
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Patee
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 6 września 2004, 13:17
Lokalizacja: Bialystok
Auto: bimmers

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez rob555 » 10 lutego 2006, 16:14

Patee napisał(a):Okej, rozumiem.
Natomiast co trzeba by bylo jeszcze zmienic aby osiagnac moc chipowanej 130tki?
Czyli moce okolo 175 koni. Rozumiem ze pompa tak? Jaki to koszt?


Pompa 11 koszt ok 1.5k zl. Przy takich modach turbo od 130 moze puchnac...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez DTM » 11 lutego 2006, 03:56

Tonny S napisał(a):
DTM napisał(a):bedzie pasowac tylko trzeba miec jeszcze kolektor
O czym ty piszesz :| bedziesz robił kolektor pod turbo z AWX ?? jak mozesz kupic turbine od ASZ i ja zamontowac plag&play :mrgreen: . AWX-a montuja własciciele Ibizek poprzedniej generacji, bo łapy silnika nie pozwalaja na zamontowanie turbiny z kolektorem.

chocby po to ze turbina z AWX'a zazwyczaj jest bardziej wytrzymala niz ta z ASZ'ta (mowa oczywiscie o porownaniu GT i KKK) i nie robil kolektor a skorzystal z tego z ibizy :wink:
Jazwes napisał(a):Patee, sama turbina dużo nie da.

Przy zmianie turbo warto zrobić wtryski i IC, wtedy po korekcie softu można liczyć na okolice 15xx 16xx KM, i jakieś 330 340 ładnie wymodelowanych NM. Wszystko zalezy od egzemplarza, na więcej nie pozwoli pompa.

a co powiesz na moc ok 170-180 bez zmiany pompy :-P

tutaj maly dowod :wink: (dodam tylko ze teraz po wywaleniu EGR'a i zmianie kolektora ssacego na ten od ASZ'ta jest odczuwalna roznica oczywiscie na + :-) )
wykres przed wywaleniem EGR'a i z ori kolektorem

rob555 napisał(a):
Patee napisał(a):Okej, rozumiem.
Natomiast co trzeba by bylo jeszcze zmienic aby osiagnac moc chipowanej 130tki?
Czyli moce okolo 175 koni. Rozumiem ze pompa tak? Jaki to koszt?


Pompa 11 koszt ok 1.5k zl. Przy takich modach turbo od 130 moze puchnac...

to wlasnie jest maly minus zmiany pompy na 11 i podniesienia mocy - turbine tez trzeba zmienic bo tamta szybko odleci :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DTM
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 5 marca 2005, 13:29
Lokalizacja: lubelskie
Auto: A3 1.9TDi

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Jazwes » 12 lutego 2006, 13:10

a co powiesz na moc ok 170-180 bez zmiany pompy :-P

tutaj maly dowod :wink: (dodam tylko ze teraz po wywaleniu EGR'a i zmianie kolektora ssacego na ten od ASZ'ta jest odczuwalna roznica oczywiscie na + :-) )
wykres przed wywaleniem EGR'a i z ori kolektorem


Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez DTM » 13 lutego 2006, 01:15

Jazwes napisał(a):
a co powiesz na moc ok 170-180 bez zmiany pompy :-P

tutaj maly dowod :wink: (dodam tylko ze teraz po wywaleniu EGR'a i zmianie kolektora ssacego na ten od ASZ'ta jest odczuwalna roznica oczywiscie na + :-) )
wykres przed wywaleniem EGR'a i z ori kolektorem


Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:

to ja dopisze wiecej szczegolow: turbina od AWX'a + FIMC z ARL'a + wtryski 230'ki

natomiast odnosnie samej pomy to wiedz ze pompa pompie nie rowna (mowie o 10)... wiecej szczegolow nie podam :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DTM
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 5 marca 2005, 13:29
Lokalizacja: lubelskie
Auto: A3 1.9TDi

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez mammoth » 13 lutego 2006, 01:41

czy w ALH (automat) byly pompy 11tki?! :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mammoth
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9 października 2005, 19:08
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: paSCUDO

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez Tonny S » 13 lutego 2006, 08:21

mammoth, 11mm zawsze były montowane przy automatach.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez rob555 » 13 lutego 2006, 09:54

Jazwes napisał(a):Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:


Nie to zebym sie czepial ale taki strzal z momentu z samiuskiego dolu to dosyc ryzykowna sprawa. Zapewne pierdniecie niesamowite ale korby i sprzegla tego nie lubia...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Roznica miedzy turbinami z silników AWX vs ASZ

Postprzez DTM » 13 lutego 2006, 22:53

rob555 napisał(a):
Jazwes napisał(a):Piękny wykres, jeszcze nie widziałem nigdy tyle KM wyciągniętych na ori pompie :shock:


Nie to zebym sie czepial ale taki strzal z momentu z samiuskiego dolu to dosyc ryzykowna sprawa. Zapewne pierdniecie niesamowite ale korby i sprzegla tego nie lubia...

na szczescie wlasciciel wie jak sie obchodzic z takim niutonem i teraz z tego co slyszalem jezdzi na innym programie (nie mierzonym na hamowni)

ten do ktorego byl wykres to raczej na wyscigi byl/jest :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DTM
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 5 marca 2005, 13:29
Lokalizacja: lubelskie
Auto: A3 1.9TDi


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron