Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Odp: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez cinek2004 » 9 kwietnia 2014, 19:05

Tak
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cinek2004
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf IV

Reklama

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez adrian2901 » 9 kwietnia 2014, 21:27

Dzięki koledzy.W następnym tygodniu się za to wezmę jak będe miał dzień wolny także dam znać. Zrobię najpierw kodowanie na 17 i 19 a potem adaptacje...
Zobacz Profil
adrian2901
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 10:08
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Auto: Toledo II

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez adam1.9TDI » 16 kwietnia 2014, 23:51

ktos sie orientuje czy licznik immo3 z MFA i licznik immo3 bez MFA ma dwa rożne wsady?
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez longer_2110 » 17 kwietnia 2014, 21:19

a koledzy mam takie pytanie.
nachodzi mnie na dołożenie komputera i tempomatu, szukałem liczników przystosowanych do kompa, ale europejskie są drogawe ;/ i zastanawiam się czy nie dało by rady kupić angola i przełożyć do niego tarcze ze skalą od europejczyka? :D
ew kupił bym ten z tej a ukcji... http://allegro.pl/licznik-leon-toledo-i ... 01274.html co myślicie?
Zobacz Profil
longer_2110
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 26 lutego 2014, 21:54
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez adam1.9TDI » 20 kwietnia 2014, 15:40

jestem po wymianie licznika takiego z MFA i po wymianie gdzies zginela mi kontrolka TCS w ogole nie reaguje na przycis ani w trakcie jazdy.
Na starym liczniku jest normalnie wszystko. Mozliwe ze dioda od tej kontrolki TCS by sie spalila w tym liczniku z MFA? Czy czegos nie zrobilem podczas wymiany licznika?
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez MarekS1997 » 21 września 2015, 20:18

Cześć Panowie, mam pytanie techniczne odnośnie modyfikacji eepromu licznika. Ale od początku: pacjent Leon 1.6 8V rocznik 2000. Niedawno padł mi fabryczny licznik (samochód nie odpala, brak możliwości połączenia z Vagtacho a po rozebraniu zauważyłem przepalone luty przy niebieskiej wtyczce). Ten licznik obsługiwał funkcje MFA (duże cyfry na wyświetlczu w obrotomierzu). Oczywiście zakupiony na szybko i podmieniony licznik ma już wyświetlacz bez MFA (tylko temperatura i godzina). No więc wymyśliłem, że przeszczepię stary wyświetlacz do nowego licznika, zamiast szukać licznika z MFA. Niestety po przeszczepie wyświetlacz pokazuje jakieś nieskładne pierdoły i nie reaguje na przycisk na manetce. Domyślam się że trzeba aktywować MFA przez VagTacho, ale nie wiem jak się za to zabrać. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, gdzie edytować kod:]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MarekS1997
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 maja 2009, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon
Silnik: AKL 1.6

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez Pavulon87 » 21 września 2015, 22:23

A porównałeś płytki liczników i wyglądały tak samo? Nie ma szans by sam przeszczep wyświetlacza dołożył do licznika komputer... Modyfikacja eepromu też nic nie da.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez adasbb » 22 września 2015, 07:56

Zawsze możesz kupić licznik z angola z MFA i przełożyć płytkę, wówczas będzie wszystko ok :) Sam do mojego angola szukałem płytki z MFA Europejczyka, ale nie udało się znaleźć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez MarekS1997 » 22 września 2015, 08:10

Pavulon87: Nie przyglądałem się aż tak dokładnie, ale oba liczniki mają tą samą skalę prędkości do 240 km/h i obrotów do 8 tys, więc są od tej samej wersji silnikowej. Jedyna różnica między nimi na pierwszy rzut oka to ten wyświetlacz. Nie mogę zaczytać numeru oryginalnego licznika bo nie łączy się z vagtacho, natomiast wiem, że jest lekka różnica w numeracji na naklejkach z tyłu. Dzisiaj wyciągnę licznik i porównam numery z obudowy.
adasbb: Problem z tym rozwiązaniem jest taki, że handlarze z allegro często nie wiedzą co sprzedają i na pytanie czy licznik jest z MFA odpowiadają eeeeeeee.... ale idąc tym tropem wyobrażam sobie to tak, że mam licznik z angola z MFA, przekładam tarczę z mojego europejczyka, zmieniam skalowanie z mph na km/h w w vagtacho i wszystko będzie hulać?

edit: oczywiście o kodowaniu immo i kluczy nie wspominam, bo to oczywiste ;]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MarekS1997
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 maja 2009, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon
Silnik: AKL 1.6

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez adasbb » 22 września 2015, 09:08

Tak, będzie hulać :) Mi przerabiał wsad kolega z forum (bledow) w liczniku z anglika. Przełożyłem tarczki z mojego starego licznika (prędkościomierza i obrotomierza), zmieniłem kodowanie z mil na km/h i wszystko ładnie zdziałało. Mimo że na MFA na sztywno są opisy w angliku ustawione na Mile i galony (czyli na płytce od MFA), przeliczał jak dla europejczyka km i l/h. Mój licznik to immo3, jakbyś był zainteresowany zakupem, to zapraszam na PRV,. bo aktualnie mam już włożony 1/2 fis z Paska, za dużo zachodu było z szukaniem licznika z MFA EU)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez MarekS1997 » 22 września 2015, 20:46

adasbb dzięki za pomoc, jeszcze przemyślę temat i odezwę się jak tylko zdecyduję. Może uda mi się jeszcze znaleźć wersję europejską.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MarekS1997
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 maja 2009, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon
Silnik: AKL 1.6

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez lukaszeq123 » 25 października 2015, 22:34

Witam. Chcialbym zalozyc u siebie licznik z mfa i teraz mam takie pytanko, czy jest mozliwosc zgrania wsadu z mojego starego licznika i wgrania go do nowego? Czy wtedy wszystko bedzie hulac i zostanie tylko zakodowanie kluczykow? Czy musze koniecznie znac piny immo starego i nowego licznika?
Zobacz Profil
lukaszeq123
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24 marca 2014, 23:01
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez bledow » 25 października 2015, 22:42

Jeżeli będziesz miał wsady z licznika to masz i pin który jest tam zapisany. Przepisanie odpowiednio wsadu i dołożenie manetki powinno załatwić temat
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez agrala » 28 października 2015, 10:14

Wsad jest inny więc przegranie wsadu nie wchodzi w grę.
Zobacz Profil
agrala
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 21 marca 2012, 13:53
Auto: Ibiza

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez bledow » 28 października 2015, 10:55

Nie przegranie całego wsadu tylko odpowiednie przepisanie potrzebnych komórek.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez lukaszeq123 » 7 listopada 2015, 21:04

Czyli to nie jest tak, ze kopiuje wsad ze starego licznika i wklejam do nowego?

-- 7 listopada 2015, 21:04 --

Temat już zamknięty, dziś uruchomilem licznik z mfa i zakodowalem go za pomocą zwykłego kabla viaken na usb za 20zl z allegro i programu vag eeprom programmer 1.19g.

Jeszcze mam pytanie, na komputerze wyświetla mi wszystkie dane z nr 1, a jak wcisne przycisk reset to pojawia się 2 zamiast 1 i wyświetla inne wartości liczbowe. Jaka jest między tym różnica?
Zobacz Profil
lukaszeq123
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24 marca 2014, 23:01
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez Arek84 » 8 listopada 2015, 14:48

Robisz trase np 200km, 100km pod góre i sprawdzasz sobie spalanie i kasujesz nr 1, drugie 100km z górki i sprawdzasz spalanie nr 1, nr 2 to spalanie z całej trasy 200km. Można tego używać jak się chce.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez Pavulon87 » 9 listopada 2015, 08:05

lukaszeq123, nr 1 kasuje się automatycznie po dłuższym postoju, a nr 2 tylko po ręcznym wykasowaniu.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez Tracer2 » 9 listopada 2015, 08:08

Reset trzeba przytrzymać , żeby zamiast zmiany zrobił sie reset
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Dołożenie komputera pokładowego i tempomatu.

Postprzez lukaszeq123 » 9 listopada 2015, 10:42

Wszystko jasne, dzięki za pomoc. :-)
Zobacz Profil
lukaszeq123
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24 marca 2014, 23:01
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość