Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

sztanga turbiny

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

sztanga turbiny

Postprzez leonsjo » 27 kwietnia 2006, 17:40

Witam, czy orientuje się ktoś jak jest z sztangą turbiny, czy np chcąc zmniejszyc doładowanie trza ją skrócic czy wydłuzyc, U mnie cały czas na vagu pokazuje 2,5 bara i od czasu do czasu wskakuje w serwis przy 3,5 tys obr. Jaka powinna byc właściwa długośc sztangi, czy jest na to jakas norma czy zależy to od zestrojenia.Aha moj to 110 KM seria, ASV. Dzięki
Zobacz Profil
leonsjo
 

Reklama

Re: sztanga turbiny

Postprzez Tonny S » 27 kwietnia 2006, 19:51

leonsjo, masz zawieszone kierownice turbiny a sztanga to wogole juz nie chodzi pewnie - regulacja raczej nic tu nie da.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

sztanga turbiny

Postprzez leonsjo » 27 kwietnia 2006, 20:22

sztanga chodzi jak ta lala, można nią ruszyc nawet przy podł. wężyku do n-75 o jakis 1 cm po odł więcej. Jak miałem zapiecz. kierownice to notlauf był na 3 przy ok 3 tys i to prawie zawsze teraz jest w określ warunkach i to dośc rzadko, myslę wydł. sztangę co wy na to? byłem u rob'a 555 i u niego na vagu pokazuje ok2,5 mbar a to przeciez dużo za dużo. Z tąd moje pytanie: skrócic czy wydłużyc?
Zobacz Profil
leonsjo
 

Re: sztanga turbiny

Postprzez rob555 » 27 kwietnia 2006, 22:16

ja stawiam na wydluzenie :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

sztanga turbiny

Postprzez leonsjo » 27 kwietnia 2006, 22:37

właśnie to zrobiłem, jutro jestem u ciebie na vagu. Zobaczymy.

[ Dodano: Nie 28 Maj, 2006 ]
i o to chodziło, zapier....ala teraz jak trza!
Zobacz Profil
leonsjo
 

Re: sztanga turbiny

Postprzez PaVLo » 4 października 2011, 18:12

Zabawie się w archeologa :jezor:

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić jak pracuje sztanga, cholernie głupi dostęp w moim ARL-u, ale udało się, jednak jak ruszałem ją (a raczej naciskałem od góry) to bardzo ciężko chodziła, albo inaczej, trzeba było mocno naciskać, aby się ruszała, jakby sprężyna była bardzo mocna. Po zdjęciu węża od dołu sytuacja nieco poprawiła się i można było ją nieco lżej naciskać w granicach 1,5cm. Postanowiłem popsikać ją smarem w sprayu (prawie po omacku) i tutaj poprawa była już bardziej wyczuwalna (ponad 1,5cm).

Moje pytanie brzmi, jak ciężko powinna pracować sztanga ?, czy tak jak u mnie jakbym naciskał mocną sprężynę czy lekko oraz w jakim zakresie (centymetry).

// Wziąłem auto na przejażdżkę i jakby lepiej się zbierał. Zrobiliśmy kilka logów na 3 i 4 biegu, jak tylko kumpel odzyska lapka to wrzucę je do odpowiedniego tematu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez Sammael » 4 października 2011, 18:19

PaVLo napisał(a):Moje pytanie brzmi, jak ciężko powinna pracować sztanga ?

Średnio :hahaha: podać wartość siły nacisku w newtonach? :D

PaVLo napisał(a): jak tylko kumpel odzyska lapka to wrzucę je do odpowiedniego tematu

no to może niech odzyska, wrzuć i będzie wszystko jasne.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: sztanga turbiny

Postprzez sleeper » 4 października 2011, 18:29

PaVLo, raczej ciężko - jak bolą paluchy tzn że jest dobrze :)

I jeśli czegoś tam napsikałeś to radzę dobrze przegonić klekota - pozostałości tego w powiązaniu z brudem i innym syfem dopiero mogą utrudnić ruch sztangi. Lepiej niech to się ulotni/wypali, to syf nie będzie miał się do czego czepiać.

Za odgrzanie 5 letniego kotleta :brawo:
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: sztanga turbiny

Postprzez PaVLo » 4 października 2011, 19:00

Sammael nie rób jaj :peace: ja pytam poważnie, czytałem opinie gdzie sztanga chodzi gładko jak zawór EGR-a, a u mnie ciężko i w granicach 1,5cm

sleeper paluchy trochę bolały :kreci:, a co do spryskania to raczej nic tam się nie stanie, mam osłonę silnika i kurzu leci minimalnie no i jak oglądałem miejsce turbiny to nie jest tam jakoś brudno a przecież obok jest pasek alternatora i też jest czysty, zresztą auto dość mocno przegoniłem po tym zabiegu przy logowaniu i potem jeszcze raz, więc to co zostało pewnie wyparowało lub wyparuje w najbliższych dniach. Jakoś nie obawiam się o zablokowanie sztangi, bo nie uprawiam PSJ, zmieniam biegi między 2100 a 3000 obr (po rozgrzaniu).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez lukaszlsw » 4 października 2011, 19:11

z gruszką chodzi ciężko. Najlepiej odpal vaga kanał 11BS i będzie się cyklicznie przestawiać.
Możesz też od góry odnaleźć wężyk od turbiny i wciągać powietrze ustami, też sie powinna wciągnąć do końca. Ale to mało profesjonalna metoda:D Generalnie gruszka trzyma się na dwóch śrubach, nie ma większego problemu żeby odkręcić, przynajmniej ja nie miałem, i wtedy kierownice powinny latać super lekko. Pozdro!
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: sztanga turbiny

Postprzez MARCIN38 » 30 lipca 2016, 21:29

Panowie mój Leon AHF zaczyna ciągnąć od ok. 2400 do tych obrotów nic się nie dzieje, powiedzcie czy mam sztangę skrócić czy wydłużyć. Dzisiaj miałem turbine na stole wyczyszczona leciutko wszystko chodzi. Nie mam komputera i chciałbym to jakoś samemu ustawić.
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez kornat » 30 lipca 2016, 22:03

A wcześniej dobrze jeździł? Grzebałeś coś przy gruszce? Bez kompa to tak trochę słabo, bo może brakuje mu podciśnienia i lekko niedoładowuje. Jeżeli chcesz się bawić tak w ślepo to skróć, ale przy okazji sprawdź czy w górnych obrotach nie brakuje.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez MARCIN38 » 30 lipca 2016, 22:50

Było grzebane i przy gruszcze jak i ograniczniku ale nie przeze mnie tylko przez pseudo mechanika który miał wymienić mi całą nową geometrie a okazało się że nic nie wymienił nawet nie wyszlifował dobrze geometrii a wziął kase. Przed pierwszą jego naprawą ciągnął z dołu a pózniej po jego grzebaniu od 2400 tak jak i teraz. Ja nic nie ruszałem.
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez [gypsymh] » 31 lipca 2016, 06:11

No to jest pozamiatane. Bez kompa i vaga raczej dobrze tego nie zrobisz. Teraz najlepiej będzie wziąść vacuometr i ustawić tak sztange aby przy podciśnieniu -0.6 sztanga była wciągnięta do oporu geometri. Później trzeba by Vcds i ustawić stoperek aby turbo prawidłowo wstawało
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez kornat » 31 lipca 2016, 09:36

To w takim razie jak nie masz możliwości sprawdzania na bieżąco to nie ruszaj bo można tak popierdzielić, że będzie nawet przechodził w tryb awaryjny. Jak chcesz zaryzykować to skróć i jak coś pójdzie nie tak to wróć do poprzedniego ustawienia.

P.S. Ja takie coś się działo zaraz po robocie tego majstra to mogłeś wrócić i niech poprawia albo zwraca kasę. Pewnie wyciągnął gruszkę z pudełka i tak założył.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez MARCIN38 » 2 sierpnia 2016, 19:05

zauważyłem że sztanga nie dobija po zaciągnięciu do ogranicznika(ręcznie dobija) moze być coś nie tak z ogranicznikiem lub z długościa i niewiem czy coś sam grzebać czy poczekać do poniedziałku bo dopiero na diagnostykę jestem umówiony
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez kornat » 2 sierpnia 2016, 19:52

No to spróbuj skrócić, jak coś to w poniedziałek poprawisz ;)
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: sztanga turbiny

Postprzez [gypsymh] » 3 sierpnia 2016, 07:32

Jeśli sztanga przy zaciągnięciu przez podciśnienie nie dobija do ogranicznika to jest zbyt mocno napieta. Należy ją skrócić. Kwestia tylko o ile obrotów. Bez kompa idealnie tego nie zrobisz, ale możesz metoda prób zbliżyć się do ideału. Wystarczy skracać sztange i odpalać samochód każdorazowo. Po odpaleniu na biegu jałowym powinno zaciągnąć sztange do oporu. Lekko nawet ją przytrzymywać. Może to wymagać skrócenia nawet o 3-4 obroty
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość