Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

N75 1.8T rodzaje

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

N75 1.8T rodzaje

Postprzez zielo » 10 kwietnia 2012, 15:20

Cześć wszystkim. Założyłem ten temat ponieważ nie ma typowego tematu odnośnie zaworu N75 stosowanego w silnikach 1.8T. Jak wszyscy wiemy w sinikach wykorzystywane są różne rodzaje zaworów sterowania turbiną N75 w zależności od roku produkcji i modelu silnika. Co jakiś czas producent zaprzestaje produkcji danej serii i wypuszcza nową. Ze znanych mi serii zaworów są: 058906283C, który w późniejszym czasie został zastąpiony serią 058906283F. Aktualnie mam taki w swoim Leonie 1.8T z 2002r. silnik AUQ 180KM i niestety czasami popuszcza ciśnienie a auto traci moc. Jestem zmuszony wymienić go na nowy, ale... W tm momencie seria 058906283F została już wycofana i pojawiły się zaworki o numerach 06A906283F i 06A906283E. Czy ktoś posiada wiedzę na temat różnic występujących w tych zaworach? Jakie ciśnienia znoszą i jak sterują turbiną? Który z nich nadaje się do serii, który do modyfikacji itp? Fajnie byłoby sklasyfikować tak żeby każdy kto szuka takich informacji znalazł odpowiedzi w jasny i szybki sposób..

058 906 283C, F - większość 1.8T 180-225KM
034 906 283J - Audi S2 który podobno dodaje w maxie 0,2Bar i jest mocniejszy
034 906 283K - Audi RS2
06A 906 283E - ?? cena ASO 194zł i zaproponowano mi jako zamiennik mojego 058906283F
06A 906 283F - ?? cena Allegro nowy 129-145zł

Proszę o wszelkiego rodzaju informacje na temat w/w zaworków jeśli ktoś takie informacje posiada.. Pozdrawiam ;)
Nie walczę w żadnym określonym stylu. Nigdy nie wiesz co zrobię i ja sam tego nie wiem. Moj ruch jest rezultatem Twojego, moja technika efektem zastosowanej przez Ciebie..
Zobacz Profil
zielo
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 4 maja 2008, 11:29
Lokalizacja: Płock
Auto: Top Sport 1.9 TDI+

Reklama

Re: N75 1.8T rodzaje

Postprzez hornet15re1 » 10 kwietnia 2012, 20:56

Najlepiej zamontuj sobie wersje F ale jesli ASO proponuje nowy zamiennik E to też będzie dobry,a co do zaworka z S3 to wątpię żeby podniósł ciśnienie a na pewno nie w silniku AUQ który ma MAP sensor i według tego ustawia ciśnienie i nie pozwoli by było wyższe niż zadane przez ECU. może w starszych 1.8T to by zadziałało ale AUQ oszukać się nie da i sam wprowadzi korektę sterowania N75 albo sypnie błędami :D A jesli silnik Ci gubi ciśnienie do wymień zawór DV,a nie N75 bo on trochę inaczej zawodzi.
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: N75 1.8T rodzaje

Postprzez zielo » 10 kwietnia 2012, 21:26

W tym rzecz, że podmieniałem już DV (kompletny ori dolot od 1.8T z dokładnie takim samym DV - no chyba, że ten też jest popsuty) i niestety dzieje się to samo.. Objawy są takie: przyspieszam z 2 czy 3 biegu z gazem w podłodze i np przy 5tys. obr/min auto dostaje muła... Często bywa tak, że jadąc 3 bieg 3tys. obr/min klepię pedał i jadę z jakby 70% a dopiero przy 5,5tys. obr/minb dostaję pełną moc.. Czasami auto od 1 biegu jedzie ze sporo zaniżoną mocą. Obstawiam, że to N75 (podobne doświadczenia z moim byłem ARLem) chociaż nie podmieniałem bo nie mam skąd go pożyczyć. Dodam, że dolot sprawdziłem wzdłuż i wszerz w celu wyeliminowania wszelkich nieszczelności i takowych nie stwierdziłem.

Mówisz żebym najlepiej wziął N75 z końcówką F, czy możesz oprzeć swoją podpowiedź jakąś teorią czy doradziłeś tak poprostu? W serwisie poinformowano mnie, że to akurat seria E będzie zamienna z moim. Niestety nie ufam im (ASO) jak bratu więc pytam tutaj, wolę odpowiedź ludzi z doświadczeniem praktycznym niż wiedzą czysto komputerową :)
Nie walczę w żadnym określonym stylu. Nigdy nie wiesz co zrobię i ja sam tego nie wiem. Moj ruch jest rezultatem Twojego, moja technika efektem zastosowanej przez Ciebie..
Zobacz Profil
zielo
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 4 maja 2008, 11:29
Lokalizacja: Płock
Auto: Top Sport 1.9 TDI+

Re: N75 1.8T rodzaje

Postprzez Axee » 11 kwietnia 2012, 13:21

058 906 283C zamienil sie 07/2002 na 058906283F, ktory zamienil sie 07/2010 na 06A906283E. 06A906283F nie zamienia sie z poprzednimi, ma inny ksztalt i polokragla kostke.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: N75 1.8T rodzaje

Postprzez zielo » 12 kwietnia 2012, 08:22

Axee, Faktycznie Axee masz racje. Porównywałem zdjęcia tych dwu różnych serii i okazuje się, ze mają zupełnie inne kostki. Dzięki za pomoc, już wszystko jasne :)
Nie walczę w żadnym określonym stylu. Nigdy nie wiesz co zrobię i ja sam tego nie wiem. Moj ruch jest rezultatem Twojego, moja technika efektem zastosowanej przez Ciebie..
Zobacz Profil
zielo
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 4 maja 2008, 11:29
Lokalizacja: Płock
Auto: Top Sport 1.9 TDI+

Re: N75 1.8T rodzaje

Postprzez Tommek » 10 sierpnia 2016, 22:16

Witam, niedawno wymieniłem swój N75, bo stary sprawiał wrażenie, jakby w większości czasu nie działał. Po wymianie auto wstaje dopiero od ok 2800 obr. a wcześniej jak wszystko było ok. to moment było czuć od ok 2200 obr.
N75 jaki posiadałem miał numer 058 906 283F. Teraz wymieniłem go na nowy 058 906 283C (którego nie produkują, jednak był wrzucany w początkach produkcji). Po głębszym przeszukaniu internetu znalazłem, że różnią się zakresami oporu: 058-906-283-C: 20-30 ohm, 058-906-283-F: 25-35 ohm.
Czy to może powodować, że czuję, że auto później wstaje? Może Leon Cupra R był już strojony pod zawór z końcówką "F" ? Czy może ktoś w Cuprze miał ten zawróc z końcówką "C" ?

Tutaj jeszcze wklejam opis z jednej stronki (http://danirangelov.blogspot.com/2015/08/n75.html). Jakby opisywali, że "F" był najlepszy.
"The C, F, E valve :
This is the standard valve which is originally installed in most cars. The first revision is the C valve which follows factory factory supersession to the F and currently into the E valve. Usually it is used as a base line for comparing the other revisions. It should prevent the boost spike in order to comply to the standard ECU boost maps and is usually suitable for casual driving. The F and E revisions are said to be more reliable than the C.
The F valve is said to make the car more high reving and to hold the boost longer. Even though the E valve is a replacement to the F it is reported to fell flat when on boost and slow. "
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommek
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11 stycznia 2015, 18:37
Auto: Leon CUPRA
Silnik: BAM 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości