Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jakie sprzęgło do ARL

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez piotrassenior » 24 lipca 2016, 11:19

Optymalnie przy 50km/h powinieneś mieć 3bieg.
Ustaw 1500rpm na 4biegu, wduś na maxa i przyspieszaj (ta sama procedura co przy wykonywaniu logów) i słuchaj jak pracuje przeniesienie napędu - czy są zgrzyty, tarcia, drgania dziwne itd. Tak tylko w fazie testów - normalnie tak nie robimy/jeździmy!!! :-)

50km/h i 5bieg to zabójstwo. Tak nie rób.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 7 września 2016, 07:42

Czy ok. 250/470 ogarnie 2m z sharana btb + kevlar?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez chlorek » 7 września 2016, 07:44

mistrzunio napisał(a):sharana btb

Nic nie daję. Tak samo się sypie jak seria ARL.
Obić kevlarem warto.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 7 września 2016, 08:10

Konieczny zestaw 1m na taką moc?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez chlorek » 7 września 2016, 08:12

Z dwumasami to nic lepszego nie znajdziesz. Możesz pomyśleć o jednomasie. Trzeba je przerobić, nie można wkładać na sucho. Jednomas przyspiesza zużycie skrzyni biegów ale wytrzyma dużo więcej jak dwumas. Dodatkowo będzie bardziej drżało auto na wolnych obrotach.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 7 września 2016, 08:21

Ok, dzięki. Przerobić 1m tzn?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez chlorek » 7 września 2016, 13:58

Na pw.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Robal_26 » 7 września 2016, 14:05

chlorek, mógłbyś mi również napisać na pw bo sie zastanawiam nad 1m :-)
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Gugi90 » 4 października 2016, 22:02

Panowie krorkie pytanie :) ARL 185KM / 400Nm slizga mi sie sprzęgło na 5 i 6 biegu. Co kupic?? Bo czytam ten temat i juz zglupialem..
Zobacz Profil
Gugi90
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 07:18
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 5 października 2016, 05:36

Nowy zestaw sprzęgła z nowym dwumasem, nowym w 100%, nie fabrycznie regenerowanym w zestawach po 1450-1500 z allegro.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez piotrassenior » 5 października 2016, 05:38

Tak jak pisze mistrzunio + tarcza do obicia w kevlar (koszt ~150zł) :ok:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Gugi90 » 5 października 2016, 06:16

Zobacz Profil
Gugi90
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 07:18
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez DAN115 » 5 października 2016, 19:29

Panowie,
przeczytałem cały temacik, ale im więcej czytam tym mniej wiem.
Leon ARL ~190KM 405Nm. Dwumas potrafi czasami zastukać przy gaszeniu bez wciśniętego sprzęgła, ale w sumie od 3 lat cały czas tak samo.
Ostatnio sprzęgło zaczęło się ślizgać od 3 biegu w górę przy pełnym bucie. Poza tym nie widzę żadnych niepokojących objawów zużycia.

Czy jest sens zrzucenia skrzyni i obicie tylko tarczy kevlarem, czy lepiej wymienić cały zestaw na nowy (mimo,że większość nowych zestawów posiada regenerowane koła dwumasowe)?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
DAN115
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3 października 2010, 17:58
Lokalizacja: GLIWICE
Auto: TOP SPORT

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez piotrassenior » 5 października 2016, 19:58

Jeżeli nie ma innych objawów niż to, że bez wciśniętego raz po raz stuknie to nie ruszać. Tarcze w kevlar i jazda dalej :ok:

Znam przykład gdzie dwumas świergotał na jałowym - wydawał bardzo dziwne dźwięki, a do tego przy gaszeniu bez wciśniętego też chrobotał, ale podczas jazdy spisywał się idealnie - przejechał w 2lata 50kkm i działał dalej bez zmian.
Trzeba umieć się tylko z tym obchodzić i dbać o niego - szczególnie gdy ma się auto podkoksowane do tych 400NM i więcej...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez bogdan201 » 24 grudnia 2016, 23:13

Leon FR 2005 ARL po programie. Musze zmienić sprzęgło bo przy 190/400 Nm na 4-6 biegu w zakresie 2200-2700 zaczyna się uślizgiwać.
Przebieg 215 tys Kupiłem nowy zestaw sprzęgła sachs tarcza, docisk i wysprzęglik. Dwumas oryginalny podczas jazdy jak i na wolnych zimny/ciepły jest cicho i nic nie wskazuje na to, że się ma kończyć. Jedynie podczas gaszenia bez wciśniętego sprzęgła coś tam słychać.
Obiję tarczę w kevlar na Skoczylasa ale mam dylemat co do dwumasy czy ją wymieniać czy zostawić. Skrzynia będzie wyjmowana, koszt robocizny jeden.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez piotrassenior » 25 grudnia 2016, 10:10

bogdan201, walnij na 5biegu przy ~1200rpm pełen but w podłogę i zaobserwuj przy układ przeniesienia napędu w miarę ogarnie wszystkie wibracje itd. Jak będzie git, bez łomotu itd to dwumas żyje i teoretycznie można go zostawić.
Jeżeli na zimnym itd nie chrobocze, szczeka i prycha to gites majonez, jeździć jak przykazało i nie piłować z dołu to dalej będzie żyć :-D
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez bogdan201 » 25 grudnia 2016, 15:31

Spokojnie na 5 od 1200rpm, jak i n 6 cisza, nic nie drży ponad standard. Na zimnym/ciepłym na wolnych słychać tylko prace silnika :-)
To zostawiam to co jest, jak poczytałem o tych pseudo nowych dwumasach to wolę zostać przy moim oryginalnym. W serwisie po mega upustach oryginalny dwumas 1900PLN.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez addam24 » 25 grudnia 2016, 17:58

Moze I ja opisze swoja historie ze sprzeglem w leonie arl.Leon 2005 fr, przy przebiegu okolo 120 tys km zostal zrobiony program w mr motors na 187ps I 395 nm puszczonych gladko I wystepujacych przy 2.5 tys obrotow.Sprzeglo mialo dzialac bo niby seria ma trzymac 400nm .Ale po okolo 4-5 tys km zaczelo sie slizgac.Wiec po przeczytaniu roznych informacji internetowych,postanowilem nabyc komplet od sharana btb u naszego forumowego Agina.Sprzeglo przyszlo (sachs) I kosztowalo mnie 2300pln.Z racji tego ze sam jestem mechanikiem samochodowym,zmienilem go samodzielnie.Po wyjeciu starego dwumasu I porownaniu go z luzem nowego,na starym byl wyraznie wiekszy luz wzdluzny I poprzeczny.Dodatkowo zostal wymieniony uszczelniacz walu korbowego od strony skrzyni biegow.Wszystko zostalo zlozone po czym pierwsze odpalenie.Odrazu slysze ze jest ciszej.Ale auto dalej chodzilo na wolnych obrotach,ale po kilku minutach nagle zaczely dochodzic dziwne dzwieki podobne do tych w starej dwumasie.Wcisniete sprzeglo powodowalo ich uciszenie.Troche zniesmaczony I nie wiedzacy,co o tym myslec pojechalem do domu.Ale zauwazylem ze uszczelniacz ktory wymienialem jednak puszcza troche oleju.Wiec samochodem nie jezdzilem i w pierwszej wolnej chwili zakupilem drugi uszczelniacz i kolejne zrzucenie skrzyni.I w tym momencie moje wszystkie watpliwosci zostaly rozwiane.Dwumas mial podobny luz do oryginalnego na ktorym zrobilem 120kkm.Ale z racji tego ze samochod byl mi potrzebny,a nie mam drugich 2300zl zeby je wydac nieplanowanie od tak.Zostal wymieniony uszczelniacz I z powrote wrzucony ten zestaw btb.Pozniej skontaktowalem sie z aginem.(Zawsze kontaktowalismy sie przez gg, zamawialem juz od niego kilka rzeczy.Jak tuleje wahaczy od s3,kayaba ultra SN,sprezyny eibach I zawsze nie mialem problemu).Wytlumaczylem na spokojnie jak sprawa wyglada,Agin odpisal po okolo miesiacu I mowil ze byl w niemczech(mysle sobie moze w niemczech nie ma internetu).Wspomnial ze mial podobny przypadek ze komus tam po jakims czasie zaczal halasowac rowniez.I ogolnie kazal mi jezdzic na nim.I ogolnie rozmowe prowadzil w takim kierunku ze odnioslem wrazenie,ze tak ma byc,ze wszystko jest o.k.Ja mu pisze ze mialem ten dwumas w reku I ze ma luz jak stary I ze nie jest o.k.Ogolnie kontakt sie urwal.Na tym dwumasie btb do dzisiaj zrobilem okolo 8 tys km(autem malo jezdze bo nie ma mnie w pl).Na ta chwile jest juz bardzo glosny I wiem ze tak naprawde powinienem go wymienic na dniach.Myslalem ze agin chociaz poczuje sie w tym momencie do oddania zarobku.Bo pewnie 2-3 stowki na tym przytula,Ale niestety kontakt sie urwal.Mam nadzieje ze post nie zniknie z forum,bo chyba jest jednym z adminow.Pozdrawiam I Zycze Wesolych Swiat.
Zobacz Profil
addam24
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon Fr

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez PaVLo » 25 grudnia 2016, 18:38

Ciekawe klocki, ale ja bym tutaj obstawiał, że BTB był źle zregenerowany bo u mnie nic takiego nie było. Sam używam komplet BTB i po kilku latach dopiero, na zimnym potrafi hałasować (wystarczy lekko wcisnąć sprzęgło i przestaje, pewnie to łożysko), ale nic poza tym się nie dzieje, a zrobiłem już na nim chyba 50 tys. km, tylko brałem gdzie indziej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez addam24 » 26 grudnia 2016, 10:12

[quote="PaVLo"]Ciekawe klocki, ale ja bym tutaj obstawiał, że BTB był źle zregenerowany bo u mnie nic takiego nie było. Sam używam komplet BTB i po kilku latach dopiero, na zimnym potrafi hałasować (wystarczy lekko wcisnąć sprzęgło i przestaje, pewnie to łożysko), ale nic poza tym się nie dzieje, a zrobiłem już na nim chyba 50 tys. km, tylko brałem gdzie indziej.

To nie lozysko oporowe,tylko w 99% przypadkow dwumas.Z reszta to malo porawdopodobne zeby lozysko sie rozsypalo po 50 tys km.Tez tak kiedys myslalem ze to moze lozysko.Ale prawda jest inna.

-- 26 gru 2016, o 11:10 --

W miedzyczasie zakupilem jeszcze jednomas valeo,ten akcesoryjny do arl.Z kompletnym sprzeglem obitym kevlarem.Duzo ludzi mi go polecalo ale tez duzo odradzalo.Jak narazie czeka na polce od roku.I nie wiem co robic,czy go wrzucac czy jednak sprobowac zregenerowac to kolo btb.Ale koszt z tego co sie dowiadywalem 800zl.
Zobacz Profil
addam24
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon Fr

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Tominator » 27 grudnia 2016, 19:53

Kiedys bylem na szkoleniu w sachsie i nowe dwumasy luka i sachsa maja luzy w pudelku jak kupicie z uwagi na ograniczenia kosztow - zrezygnowano z wrzucania dwumasu na maszyne ktora rozkreca go do kilku tys obr i rozrzuca odpowiednio zawarty w nim smar. Kiedys bylo tak ze sami to rozrzucali na maszynach a teraz aby zaoszczedzic kilka zl bo tyle to kosztuje smar rozrzucany jest dopiero po odpaleniu auta, wiec moze sie wydawac ze nowe sa gorszej jakosci no klepia po wyjeciu z pudelka w reku ale wszystko sie uklada juz na aucie i nie ma problemu.

Jednomas klepie tak na jalowym że wstyd na swiatladh stanac w miescie bo patrza ludzie jakbys najgorszym zlomem jechal :D
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Sprzęgło dwumas, potrzebuję szybko pomocy

Postprzez DamianoArl » 26 stycznia 2017, 18:51

Witajcie ;) pytanie na szybko bo muszę na jutro wiedzieć dlatego nowy temat, w razie co jeżeli mocno łamie regulamin proszę usunąć.

A więc mam możliwość zakupu prawie nowego sprzęgła i dwumasy od Sharana 2.0 tdi 115km. Pełen zestaw po 5tys km, a u mnie już sprzęgło i dwumas do wymiany na już, i tu jest okazja w dobrej cenie tego zestawu z Sharana ale czy będzie pasowało do mojego Leona 2003r 1.9 tdi arl :) z góry dziękuję za pomoc

Edited by michu
Następnym razem użyj szukajki i nie dubluj tematów.
Zobacz Profil
DamianoArl
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16 sierpnia 2016, 15:41
Lokalizacja: Ciechanów
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez markk » 26 stycznia 2017, 19:52

Tominator napisał(a):Kiedys bylem na szkoleniu w sachsie i nowe dwumasy luka i sachsa maja luzy w pudelku jak kupicie z uwagi na ograniczenia kosztow - zrezygnowano z wrzucania dwumasu na maszyne ktora rozkreca go do kilku tys obr i rozrzuca odpowiednio zawarty w nim smar. Kiedys bylo tak ze sami to rozrzucali na maszynach a teraz aby zaoszczedzic kilka zl bo tyle to kosztuje smar rozrzucany jest dopiero po odpaleniu auta, wiec moze sie wydawac ze nowe sa gorszej jakosci no klepia po wyjeciu z pudelka w reku ale wszystko sie uklada juz na aucie i nie ma problemu.

Jednomas klepie tak na jalowym że wstyd na swiatladh stanac w miescie bo patrza ludzie jakbys najgorszym zlomem jechal :D


Jeździłeś na jednomasie, że takie głupoty gadasz? Zapraszam do stolicy, staniemy na światłach i posłuchasz czy coś klepie.
Zobacz Profil
markk
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 18 października 2014, 14:13
Auto: TOLEDO 200KM
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 27 stycznia 2017, 06:41

Wlasnie tez to chcialem powiedziec. Jak ma daleko to zapraszam pod Szczecin. Mam w dwoch autach 240mm valeo i zeto dzwiekow. Ciszej jak na nowej dm. W trzecim mam tez valeo ale to touran wiec 228mm. Tez cichutko mieciutko pedal chodzi. Ani jednej wady nie ma na tym a jako mechanik raczej bym wylapal.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mlynek » 27 stycznia 2017, 20:39

markk napisał(a):Jeździłeś na jednomasie, że takie głupoty gadasz?
Wcale nie gada głupot. Wszystko zależy jakiej firmy jednomas wsadził. Ja niestety pokusiłem się na STATIMa i żałuję!
Tominator napisał(a):klepie tak na jalowym że wstyd na swiatladh stanac w miescie bo patrza ludzie jakbys najgorszym zlomem jechal
I to jest racja. Będę miał niepotrzebne 500 PLN to kupię Sachsa. A tu dowód... wciskam i puszczam sprzęglo - https://drive.google.com/file/d/0B1gh6q ... sp=sharing
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Odp: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Bry1ant » 27 stycznia 2017, 22:20

Wesol ty masz jednomas valeo 240mm czy cos innego?
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 28 stycznia 2017, 07:46

Ja mam dwa auta z valeo 240 mm. Tylko valeo produkuje takie zestawy jednomasowe. Trzecie auto mam tez na valeo ale 228mm. To trzecie juz tak kupilem od niemca. Pierwsze dwa to sam osobiscie zmienialem na jednomasy u siebie na kanale.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez markk » 29 stycznia 2017, 15:44

U mnie siedzi Valeo, od czasu do czasu coś zachrobocze ale to na niskich obrotach. np podczas jazdy na 2 bez gazu.
Podejrzewam, że w moim wypadku skrzynia nie jest pierwszej młodości stąd zdarza się jej zachrobotać. 382 tys przebiegu.
Zobacz Profil
markk
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 18 października 2014, 14:13
Auto: TOLEDO 200KM
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 29 stycznia 2017, 16:39

Zestawy jednomasowe 240 mm czyli do skrzyn 6 biegowych do asz arl itp nie maja czesci zamiennych z innych firm. Takze czeski statim tu nie wystapi. Kiedys ststim mial dobre zestawy ale do 5 biegowych 228mm ale tez zaczeli ciac koszty i juz jest kibel.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mlynek » 30 stycznia 2017, 22:42

wesol napisał(a):czeski statim
Może kiedys był czeski, ale teraz jest polski. Niestety polski. Szlag mnie trafia, kiedy pracuje na jalowym... ale to juz pisałem.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 31 stycznia 2017, 09:38

Wina sprezynek. Kup tarcze uzywana luka lub sachsa. Daj do obicia i sprawdzenie sprezynek. Sprezynki mozna wymienic lub rozciagnac. Wtedy nie powinny brzeczec.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mlynek » 31 stycznia 2017, 21:26

Bo ja wiem? Ile kosztuje obicie? Do tego sprężynki? I to tylko tarcza, a docisk dalej zostałby STATIM. A ja wiem co on jest wart? Za 450 zł kupię komplet G60 i powinien znów byc spokój. A z kevlarem slyszałem, że jak go przypalisz (a przy nieumiejętnej jeździe da się) to robi się z niego coś a'la plastik i już wtedy przestaje "kleić". Gdy przypalisz zwykłą tarcz, to po pewnym czasie znów się dotrze i będzie OK.
Nie wiem, może się myle...
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 31 stycznia 2017, 22:25

Juz ktos pisal ze zestaw od sharana asz btb w sumie nic nie jest wytrzymalszy. Jest tylko troche micniejsze sprzeglo a to za sprawa tylko docisku. Niestety ten docisk pasi do zamachu od sharana asz/btb. Zreszta sprzegla 240 mm sa dosc mocne w kazdym wydaniu. Jedynie mega mocne jest sachs performance.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez bogdan201 » 18 lutego 2017, 12:09

Jestem już po zmianie docisku, tarczy i wysprzęglika, wszystko to Sachs. Tarcza oczywiście obita okładziną kevlarową LUK na Skoczylasa.
Dwumas oryginalny został, żadnych niepokojących objawów. Przebieg 218 tys wyjęte graty były oryginalne jeszcze. Teraz żadnych uślizgów, sprzęgło chodzi lżej i świetnie klei, przy mocy 190/400 jest idealnie.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Jacol » 28 lutego 2017, 10:05

Wie ktoś może ci odróżnia koło o numerze 06a 105 266 P a to z końcówką AA? Wg parametrów jest inny max kąt przyłożenia w jednym 12 a w drugim 27 i liczba zębów 5 i 10, ale co to w praktyce oznacza? Do mojego auta wychodziły oba tylko w którymś momencie AA zastąpił P i cena jego jest dwa razy większa i ogólnie jest problem z dostępnością. Zastanawiam się czy mogę wsadzić ten tańszy skoro pasuje. Proszę o pomoc Panowie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jacol
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 3 marca 2011, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.8t+
Silnik: ARY 1.8

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez Krisu420 » 5 marca 2017, 14:02

Cześć, powoli przymierzam się do kupna kompletnego zestawu sprzęgła do mojego seryjnego Leona ARL. Chciałbym się poradzić gdzie najlepiej kupić to sprzęgło. Sprawa wygląda tak , że w sklepie z częściami powiedzieli mi 1689zł za zestaw LUKa i 1879zł za zestaw SACHSa.... natomiast na allegro znalazłem zestaw LUKa najtaniej za 1419 zł i SACHS za 1549zł. Nie wiem o co biega i dlaczego taka przebitka cenowa jest. Może ktoś doradzi ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Krisu420
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 7 kwietnia 2016, 17:02
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez piotrassenior » 5 marca 2017, 14:13

Napisz do Kolegi elemenateur że potrzebujesz zestaw do ARLa :-)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 5 marca 2017, 15:46

Za 1200 kupisz jednomas valeo i temat odejdzie w zapomnienie. Kolega mowi ze dwumas to wymysl zydow. Po pierwsze nowy jest tylko na polce to rozwala skrzynie biegow.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez enka » 2 stycznia 2018, 19:13

panowie poczytałem wątek i mam mały mętlik w głowie. otóż nosiłem się z zamiarem obicia tarczy w kevlar, ale chyba opinie są podzielone.. mam 2 letnie nowe sprzęgło/dwumas z LUKa wsadzone przez poprzednika, ale i też pomodzonego ARLa który legitymuje się mocami 230+/440+ i problem polega na tym, że gdy to troche dłużej przeciągne na wyższych obrotach z butem w podłodze, to niestety zaczyna być czuć przypalone sprzęgło/tarcze.. za dużo nm musi to odebrać. no i jednomas odpada jako ze mam sprzęgło w miarę świeże no i w dobrej kondycji, obicie w kevlar piszecie że da się przyjarać i potem jest z tym jeszcze większy problem, więc jakie rozwiązanie?
Obrazek było Signo+ ASV/Top Sport ARL/2x A4 B6 AVANT TDI/jest FR ARL+++ Obrazek i Passat CC 2.0 TDI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
enka
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 1 marca 2011, 14:10
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: eFeRowe
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez [gypsymh] » 2 stycznia 2018, 23:19

Moim zdaniem tarcza i docisk do wzmocnienia albo wymiana na Sacha performance
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 3 stycznia 2018, 08:22

Obijaj kevlarem, bez przesady, że zaraz przyjarasz. Chyba nie strzelasz dziennie po 5-10 razy ze sprzęgła?

Kevlar i docisk seria mogą kleknąć i zacząć ślizgać jak przekroczy się barierę 500nm, wiem coś o tym :) oczywiście zależy od poprowadzenia momentu w sofcie.

Mam u siebie kevlar i nowy docisk sachs, zaczynałem od 430nm w maju 2017, jeżdżę dużo, w miarę normalnie, czasem lubię depnąć od 1 biegu. Nie widzę póki co przeciwwskazań aby obijać tarczę w kevlar.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez enka » 3 stycznia 2018, 20:25

mistrzunio napisał(a):Obijaj kevlarem, bez przesady, że zaraz przyjarasz. Chyba nie strzelasz dziennie po 5-10 razy ze sprzęgła?

Kevlar i docisk seria mogą kleknąć i zacząć ślizgać jak przekroczy się barierę 500nm, wiem coś o tym :) oczywiście zależy od poprowadzenia momentu w sofcie.

Mam u siebie kevlar i nowy docisk sachs, zaczynałem od 430nm w maju 2017, jeżdżę dużo, w miarę normalnie, czasem lubię depnąć od 1 biegu. Nie widzę póki co przeciwwskazań aby obijać tarczę w kevlar.

w ogóle nie strzelam, procedure też mam, ale może raz czy dwa z niej skorzystałem - szkoda sprzęgła
czyli samo obicie kevlarem czy jeszcze zmiana docisku? lub co gorsze jesli okaze sie koniecznie to i zmiana tarczy..
ja mam okolo 430-440nm, nie pamietam dokladnie, ale nie planuje juz niczego zmieniac. tak jak jest wystarcza, no ale niestety czasami nie ma jak tego wykorzystac bo po prostu sprzeglo uslizguje..
Obrazek było Signo+ ASV/Top Sport ARL/2x A4 B6 AVANT TDI/jest FR ARL+++ Obrazek i Passat CC 2.0 TDI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
enka
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 1 marca 2011, 14:10
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: eFeRowe
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 4 stycznia 2018, 00:02

Takiego niutka to i nawet nowe sprzęgło uciągnie bez obijania kevlarem, chyba że masz z dołu bombę.
Generalnie wolałbym obić używkę.

Docisk to już sam ocenisz lub mechanik jak zdejmie, możesz dać stary do szlifu albo założyć nowy.

Do siebie założyłem nowy docisk i stare sprzęgło z kevlarem, póki co spisuje się dobrze, a ogólnie auto u mnie nie ma lekko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 4 stycznia 2018, 10:25

Zasada jest taka. Problem ze sprzeglem gdy nie upalamy auta intensywnie czyli Poprostu ruszanie normalne itp a tarcze przypalamy- typowy objaw np przy mniejszych zestawach sprzeglowych np 200 do 220 mm. Wieksze tarce sprzeglowe nie maja tego problemu chyba ze duza buda auta lub ciagaja przyczepy itp. Jesli problemem jest przypalanie tarczy przy mocnym traktowaniu gazu to problem lezy w docisku- jego sile dociskowej. Tyle w temacie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez enka » 1 lutego 2018, 21:32

nie mam bomby, ogolnie turbo mam z 3.0 i ono sie budzi tak na dobre przy ok 2000rpm; nie startuje tez na swiatlach, jezdze standardowo, jedynie z rolki czasem zwawiej pojezdze i gdy na pelnym gazie lece na dluzszym dystansie to czuje podjarane sprzeglo/jest nieco dymu..
czyli co, obic kevlarem + wzmocnic docisk? lub wsadzic jakis wzmacniany?
Problem ze sprzeglem gdy nie upalamy auta intensywnie czyli Poprostu ruszanie normalne itp a tarcze przypalamy-

mam rozumiec, ze zbyt malo 'upalam' i sprzeglo jest zbyt niedzielnie uzywane?
Obrazek było Signo+ ASV/Top Sport ARL/2x A4 B6 AVANT TDI/jest FR ARL+++ Obrazek i Passat CC 2.0 TDI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
enka
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 1 marca 2011, 14:10
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: eFeRowe
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mistrzunio » 1 lutego 2018, 22:48

Kevlar + nowy docisk arl styknie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mateuszzx6r2 » 8 lutego 2018, 12:56

Witam. Czy ktoś z was zwrócił uwagę przy wymianie sprzęgła na grubość okładzin tarczy ?
Właśnie wymieniam sprzęgło w moim Leonie ARL zrobionym na 190KM i 410NM ponieważ zaczęło się ślizgać. Po rozebraniu okazało się że stara tarcza ma 7mm a nowa 8mm. Koło i dociski idealne, nawet ślady toczenia od nowości na nich się nie starły. Wszystko suche bez oleju.
Czy ten 1mm grubości tarczy robi taką różnicę ?
Zobacz Profil
mateuszzx6r2
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25 września 2014, 21:29
Lokalizacja: Oborniki Wlkp
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 8 lutego 2018, 14:23

Tak. Nowa tarcza ma 8mm czasem mają 8.2 mm. Usluzgowi będziesz miał przy 6.5 czesem przy 6.8 mm ale raczej mowa o serii. Przy modach może być różnie. Zresztą jak już pisałem moc uciągu to decyduje przede wszystkim siła docisku.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez mateuszzx6r2 » 8 lutego 2018, 16:05

Dzięki, uspokoiłeś mnie. W takim razie po wymianie wszystko powinno być ok. Z tego co doczytałem to seria przeniesie trochę więcej niż sam program i taką mam nadzieję bo raczej wleci większe turbo bo seryjne puszcza już sporo oleju w dolot.
Zobacz Profil
mateuszzx6r2
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25 września 2014, 21:29
Lokalizacja: Oborniki Wlkp
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jakie sprzęgło do ARL

Postprzez wesol » 8 lutego 2018, 17:06

Ta moc i niut to spokojnie ogarnia seria.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości