Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

błąd 17574 vs. Sonda lambda

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 24 lutego 2017, 21:52

Witam kolegów,

Mam leona 1M (1.6, 16V, BCB z 2002 r. PB+LPG) z którym od dłuższego czasu prowadzę "walkę".
Problemy zaczęły się od nieodpalania (na dotyk) raz na jakiś czas i pogłębiały się z upływem czasu. Nie było to szczególnie uciążliwe, bo gdy w końcu zapalił to już było OK. Jakiś miesiąc temu po rozruchu zacząłem czuć zapach "niedopalonego paliwa", zaczął pojawiać się Check Engine, który po kilku uruchomieniach gasł.
Apogeum usterka osiągnęła, gdy wyjechałem z parkingu na główną drogę a tu auto straciło moc (ledwo się kulał, zero przyśpieszenia, jakby palił na dwa gary). No tego to już było za wiele, bo zaraz sobie wyobraziłem sytuację potencjalnie wypadkową :shock:
Poczytałem w necie wszystko, co tylko znalazłem na temat nieodpalania auta i w zasadzie zrobiłem tę część usterki na tyle, że już więcej się nie da (przepustnica czyszczona i adoptowana 2x, kostka stacyjki wymieniona, wszelkie możliwe styki i przekaźniki sprawdzone, rozrusznik "odnowiony", czujniki położenia wału i wałka wymienione, regulator ciśnienia wymieniony o świecach, filtrach i olejach to nawet nie wspominam).
Przy pierwszej utracie mocy komp wywalił dwa błędy 17574 (P1166) i bodajże P0204 (w każdym bądź razie awaria cewki 4-go cylindra). Cewkę wymieniłem i od tego czasu P0204 mam z głowy.
Pozostał mi jeszcze ten zapach paliwa i 17574.
Co najważniejsze to wszystko dzieje się na benzynie, jak rozgrzeję auto do załączenia się LPG to wszystko śmiga jak należy. Kiedyś (z rok temu) jak użyłem trybu awaryjnego odpalenia na LPG (bo mi zabrakło PB) to auto odpaliło normalnie (na dotyk). Tydzień temu przy uruchomieniu w trybie awaryjnym na LPG już tak pięknie nie było - śmierdziało niedopalonym paliwem i dopiero po chwili zapłon, czyli normalny objaw zalania świec.

Stąd też pomyślałem sobie, że problem dotyczy zalewania się silnika.

Poczytałem znowu w necie pod tym kontem i znalazłem dwa bardzo ciekawe wątki j.n. (bardzo polecam);
1. http://www.audia2.fora.pl/img-src-https ... a2,12.html
2. http://www.a3-club.net/forum/showthread ... rfejsu-VAG

Najważniejsze informacje z powyższych tematów, to;
- parametry z lambdy są w bloku 33 VAG-a
- temperatura przy katalizatorze jest w bloku 34
- gdy ECU nie ma danych z lambdy to podstawia sobie wartość 0,450V.

Przejrzałem w necie logi dla uszkodzonych lambd (w bloku 33 wartość wyrażona w % i V wynosiła 0) oraz dla sprawnych (w bloku 33 wartość wyrażona w V zmieniała się w przedziale 0,1 do 0,9 V, aby utrzymać parametr wyrażony w % jak najbliżej wartości 0).

Mam VAG-a (VAG-COM Version: Release 311.2-N :x ), więc zrobiłem sobie logi (na PB) z bloków 4, 33 i 34 (wiem, że kosztem dłuższego interwału czasowego). Jak plik przerobiłem do Excelka i uporządkowałem to doznałem szoku. Wyniki, jak zobaczycie sami, są takie, że ECU podstawił sobie wartość 0,450V natomiast wartość % lambdy skacze od 0% do 25%. Dodatkowo w czasie robienia loga na początku silnik chodził równiutko a po zatrzymaniu auta (przed zatrzymaniem zapisu) falowały obroty i dodatkowo w czasie testu "złapał" mi Check'a.

Obrazek
Obrazek

Proszę kolegów, speców od diagnozowania, o pomoc w diagnozie - czy lambda jest sprawna, czy nie.
Ewentualnie co mogę lub powinienem jeszcze sprawdzić ?

Pozdrawiam i czekam na sugestie.

P.S.
1. Sonda jest 5-cio przewodowa ale od ECU do złącza dochodzi 6 przewodów.
2. mam schemat elektryki samochodu (Workshop, Control Module Part Number: 036 906 034 DS, Component and/or Version: MARELLI 4MV, Software Coding: 00031)
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Reklama

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kit_Car » 25 lutego 2017, 01:30

Czujnik temperatury sprawny?
Zobacz Profil
Kit_Car
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 28 października 2016, 08:28
Auto: Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 25 lutego 2017, 09:54

Sonda jest sprawna bo pokazuje odczyty. Jest to sonda szerokopasmowa więc nie mierzymy w niej napięcia a prąd pompy jonowej w niej znajdującej się. Ta pompa tak właśnie działa aby prąd był właśnie o wartości 0,45A co odpowiada optymalnej mieszance. Natomiast w grupie 032 odczytasz wartości wyuczone sondy które powinny być jak najbliżej 0. Ogólnie dopuszczalny zakres tych wartości jest od -10% do +10%. Powyżej tych wartości sterownik silnika wyłapie błąd o zbyt ubogiej lub za bogatej wartości. Jeżeli masz +25% to albo nie masz zapłonu na którymś cylindrze albo leje ci wtrysk lub jest nieszczelny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 26 lutego 2017, 22:19

Kit_Car napisał(a):Czujnik temperatury sprawny?


Tak sprawny. Profilaktycznie sprawdziłem jeszcze w dniu dzisiejszym. Na blat idzie równo, bez skoków, do kompa również równomiernie (od temp. zbliżonej do otoczenia aż do 90*C, przy ok. 30*C załącza się LPG - tak jest ustawiony).

marcin7x5
Bardzo dziękuję za szybką diagnozę. W necie nikt się nigdy "klienta" nie pytał czy ma sondę szerokopasmową, czy wąskopasmową, a nawet zabrakło pytań o liczbę przewodów, co mogłoby w jakiś sposób nakierować na typ sondy, tylko od razu "ładowane" były informacje o napięciu i na tej podstawie "full diagnoza".

Do rzeczy;
Poniższy obrazek pokazuje pracę sondy (bloki 4,32,33) przy zasilaniu LPG. Pod koniec loga zaczynają się pojawiać dane w bloku 32
Obrazek

Tu są te same bloki (zasilanie LPG), ale na silniku w pełni rozgrzanym. Dane w bloku 32 nie zmieniają się.
Obrazek

Tu są logi dla zasilania PB.
Obrazek

Jak widać na ostatnim logu - masakra :evil:

Oczywiście powyższe Logi są zrobione po wykasowaniu błędów z poprzednich prób. Ponownie był błąd 17574 i jeszcze jeden 16725: P0341 (po raz pierwszy). Czujnik położenia wałka (G40) był wymieniany jakiś rok temu. Niemniej faktem jest, że jak był stary czujnik, to wokół niego było sucho. Ten nowy natomiast "się poci" i to nadmiernie, pomimo tego, że niedawno osadziłem go dodatkowo na silikon.

marcin7x5,
jaką niosą za sobą informację te "nudne" dane z bloku 32 ?
czy można w jakiś sposób VAG-iem namierzyć "lejący" wtrysk ?
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 27 lutego 2017, 17:34

Kris150 napisał(a):marcin7x5, jaką niosą za sobą informację te "nudne" dane z bloku 32 ?czy można w jakiś sposób VAG-iem namierzyć "lejący" wtrysk ?

Patrz wyżej to co napisałem. Niestety nie mogę otworzyć obrazka z logami. Lejącego wtrysku nie namierzysz vagiem bezpośrednio. Trzeba wyciągnąć całkowicie listwę wtryskiwaczy i patrzeć jak, ile rozpylają paliwa poszczególne wtrysku irz czy są szczelne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 27 lutego 2017, 21:39

marcin7x5 napisał(a):Patrz wyżej to co napisałem

marcin7x5 napisał(a):Ogólnie dopuszczalny zakres tych wartości jest od -10% do +10%

Myślałem, że te granice dotyczą danych lambdy z bloku 33 a nie 32 :oops:

marcin7x5 napisał(a):Niestety nie mogę otworzyć obrazka z logami

Spróbuj prawym myszki i wybierz "Otwórz grafikę w nowej karcie", chyba coś skopałem wstawiając obrazek. Pewnie powinno być jako link :oops: - słabo się na tym znam.

Dzięki za dotychczasową pomoc :bukiet: .
Wymieniam wtryski (trochę to potrwa - sprawa finansowa) i dam znać o efektach. Jak otworzysz logi i coś jeszcze mógłbyś podpowiedzieć to będę wdzięczny.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 28 lutego 2017, 06:59

Nie zawsze za bogata mieszanka to wina wtryskiwaczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 28 lutego 2017, 19:34

Trudno, najwyżej mnie Admin. zamorduje.

Logi na LPG (w bloku 32 pod koniec testu zaczynają się pojawiać wartości)
Obrazek

Logi na LPG (silnik w pełni rozgrzany. Dane z bloku 32 nie zmienne)
Obrazek

Logi na PB (masakryczny blok 33)
Obrazek

Wartości wyuczone w polu 1 wynoszą 23% w polu 2 wynoszą 34%.

W necie znalazłem poniższą interpretację tych wartości:

"Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
Odczytywanie bloku wartości → Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 32.
1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (multiplikacja) -10 do 10 %
Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (addytywne) -10 do 10 %

Uwaga
Dla pola wskazań1 i 2:
- Niewielkie wartości oznaczają, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją zubaża.
- Wysokie wartości wskazują, że silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją wzbogaca.
- Przy braku napięcia w komputerze sterującym zostają przywrócone wszystkie wyuczone wartości.
"

Czy koledzy zgadzają się z powyższą interpretacją ?
Co można z tymi wartościami zrobić;
- zostawić - licząc, że po usunięciu przyczyny będą się zmieniały na oczekiwane,
- zmienić (zmniejszyć) VAG-iem ?
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 28 lutego 2017, 20:21

Ja miałem w grupie 032 wartości rzędu -18 -25% jak miałem padającą już pompę paliwa. A więc miałem za ubogo. U ciebie są wartości na + więc analogicznie masz za bogato. Przyczyną może być np zatkany filtr powietrza, nieszczelny wtryskiwacz, ciągle otwarty evap- sprawdź ten zaworem czy cyka cyklicznie oraz czy jest szczelny jak odepniesz z niego wtyczkę. Może puszczać powietrze tylko w jedną stronę tzn do dolotu i tylko wtedy gdy jej zasilany zawór.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 5 marca 2017, 00:40

O kurcze jaki genialny materiał trafiłem w necie na temat lamby (diagnozy, interpretacji wyników i przyczyny) wraz z opisem jak poszczególne wartości wpływają na siebie na wzajem podczas pracy silnika.

Aż muszę go tu umieścić, aby zostało dla potomnych.
http://www.a6klub.pl/alt-20-131-km-pods ... t79020.htm

Oczywiście materiał wymaga mikro korekt pod kątem specyfiki silnika BCB o których dokładnie wspominał powyżej marcin7x5.

-- 5 mar 2017, o 01:40 --

Weekend (kolejny) spędzony w towarzystwie leona :-D

Zgodnie z sugestiami marcin7x5 oraz opisami z podanego powyżej linku zająłem się ewentualnymi nieszczelnościami za przepustnicą.
1. Zdjąłem więc kolektor ssący, i sprawdziłem przyleganie oraz uszczelki. Nic niepokojącego nie znalazłem, więc przy okazji wyjąłem czujnik i go umyłem, oraz przepłukałem komorę (nie było nagaru, więc tylko kosmetyka).
2. Podokręcałem objemki na wtryskiwaczach gazowych oraz przy kolektorze - były strasznie luźne jednej w ogóle nie było.
3. Zajrzałem przy okazji do odmy (bez nagaru, drożna i bez pęknięć). Bardzo lekko mi się wypięła natomiast po ponownym zatrzaśnięciu "siedzi" jakoś mocniej - może była niepoprawnie dopięta i tamtędy też zasysane było dodatkowe powietrze.
4. wykręciłem EGR i go umyłem (tylko nalot, bez smolistych substancji). ERG był też bardzo słabiutko dokręcony i nie miał żadnej uszczelki od strony rurki. Rurka od strony wejścia do kolektora też nie miała uszczelki. Wszystko zostało uszczelnione silikonem.
5. Zaworek przy EVAP-ie sprawdzony - szczelny, wężyk od EVAP-a do kolektora drożny i szczelny.

Po powyższych zabiegach mechanicznych zrobiłem reset błędów i wartości wyuczonych oraz adaptację przepustnicy i EGR.

zrobiłem logi

1. PB zimny silnik w trakcie rozgrzewania.
Obrazek

2. PB ciepły silnik (wprowadzanie korekty w CH32 - obciążenie)
Obrazek

3.PB ciepły silnik (wprowadzanie korekty w CH32 - jałowe)
Obrazek

4. LPG
Obrazek

Wynika z tego wszystkiego, że z częścią benzynową było by już OK. Teraz gazownik, musi dostroić LPG do nowych warunków, ponieważ jak widać na ostatnim obrazku to teraz LPG ma za ubogo bo nawet maksymalna korekta (na plus) nie dociąga lambdy do zera.

Po wizycie u gazownika i kilku dniach obserwacji dam znać, czy sprawa się unormowała.

marcin7x5 napisał(a):ciągle otwarty evap- sprawdź ten zaworem czy cyka cyklicznie


Nie wiem za bardzo co mam Ci napisać. Ogólnie wygląda to tak, że jak cyka to cyka równiutko. Z tym, że jak się w niego wsłuchiwałem od uruchomienia silnika to milczał, dopóki silnik nie osiągnął ok. 30*C. Później cały czas cykał robiąc jakieś kilkusekundowe przerwy co kilka minut. Takie cykle trwały do osiągnięcia temperatury ok. 80*C. Po osiągnięciu tej temperatury zamilkł na stałe. Odezwał się ponownie, gdy dodałem na chwilę gazu, aby załączyć LPG. Pocykał znowu jakąś chwilę i zamilkł.

Czy tak powinno być i jest OK ??
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 5 marca 2017, 13:20

Z opisu wygląda na sprawny. Chodzi o to aby sprawdzić czy na wyłączonym silniku/ewentualnie włączonym i odpiętej wtyczce nie jest otwarty i nie przepuszcza oparów do kolektora ssącego powodując wzbogacenie mieszanki.

Te obroty silnika na biegu jałowym to masz mało stabilne bo skaczą od 700-9... a powinny być stabilne na poziomie ok 630-680. Te wartości w grupie 032 to też powinny być zbliżone do 0% a u ciebie są na granicy dopuszczalnej odchyłki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 7 marca 2017, 21:05

marcin7x5 napisał(a):nie jest otwarty i nie przepuszcza oparów do kolektora ssącego


A to o to chodziło :-D
To na pewno z odpiętą wtyczką jest zamknięty. W czasie sprawdzania miałem wymontowany zawór z obudowy i dmuchałem w niego :D, - nie puszczał.

marcin7x5 napisał(a):obroty silnika na biegu jałowym to masz mało stabilne


Tak go coś wczoraj, zaraz po zmontowaniu i wyzerowaniu wartości wyuczonych "świrnęło" - może się dopiero uczył "sam siebie" - korygował wartości wyuczone w rejestrze, którego nie wyzerowałem. Dziś rano wszystko było jak należy - obroty stabilne na poziomie 600 (na obrotomierzu).

-- 7 mar 2017, o 22:05 --

witajcie ponownie,

Możecie mi jeszcze na koniec podpowiedzieć, czy w bloku 32 (rejestr korekt dla lambdy) wpisana tam wartość jest jakąś wartością uśrednioną z określonego czasu (np. kilku tras, liczby uruchomień itp) czy też korekty są wprowadzane na bieżąco po przejechaniu jakiejś trasy i wyliczają się od bieżącego uruchomienia silnika, a po wyłączeniu znowu się zerują ?. Po dzisiejszej próbie wychodzi mi, że z bieżącego przebiegu, od aktualnego uruchomienia.

I ostatnie pytanie (mam nadzieję) :-P jak przygotować się do wizyty u gazownika na regulację?
Wydaje mi się, że najlepiej byłoby wyłączyć LPG w dniu planowanej wizyty i cały czas jeździć na PB. Wtedy zapiszą się w kanale 32 korekty dla PB. Do tych korekt gazownik powinien dopasować swoje ustawienia dawki, aby w czasie przełączenia PB/LPG nie dochodziło do gwałtownych zmian korekty.
Co o tym sądzicie ?
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 8 marca 2017, 20:33

Do gazownika nie masz po co jechać dopóki nie opanujesz sytuacji z Pb. Sterownik próbkuje sondy od każdego uruchomienia raczej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez Kris150 » 13 marca 2017, 22:50

No i problem rozwiązany :D

Winowajcy:
1. Drobne nieszczelności, które występujące samodzielnie nie byłyby tak uciążliwe, ale skumulowane to już problem.
2. Niestety czujnik położenia wałka rozrządu. Niestety, bo był wymieniany jako pierwszy, jakiś rok temu jak to napisałem powyżej i miał takie niedomaganie.
Kris150 napisał(a):Czujnik położenia wałka (G40) był wymieniany jakiś rok temu. Niemniej faktem jest, że jak był stary czujnik, to wokół niego było sucho. Ten nowy natomiast "się poci" i to nadmiernie, pomimo tego, że niedawno osadziłem go dodatkowo na silikon.

Okazało się, że pomimo zakupu w sklepie przy ASO był to jakiś noname, z bardzo mizernym oringiem. Doszło do tego, że wewnątrz złącza był wilgotny od oleju :shock: . Nowy czujnik wskoczył ciasno i teraz jest wokół niego suchutko.

Pozostałe dane (po wizycie u gazownika) wyglądają następująco;

1. PB (LPG wyłączony ręcznie) - rozgrzewanie. Korekta w 32 na obciążeniu "0"
Obrazek

2. PB (LPG wyłączony ręcznie) - Korekta w 32 na jałowym "4"
Obrazek

3. ręczne załączenie LPG - bez wyłączania silnika. Dane z 32 bez zmian, ale dane z lamby w "+"
Obrazek

4. LPG w automacie. Korekty w 32 (jałowe) na poziomie "-6" obniżone do poziomu "-4"
Obrazek

5.LPG w automacie. Korekty w 32 (obciążeniowe) na poziomie "3" podniesione do poziomu "5"
Obrazek

Dziękuję koledzy za cenne wskazówki naprawcze i genialne prowadzenie.
Znowu można bezstresowo śmigać "dziadkiem leosiem" :dres:
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez kamiltomasz » 25 marca 2017, 09:40

siema,


kolego też walcze ze swoim 1.6 bcb od dwóch miesięcy i nie mogę dojść, kupiłem interface od viakena i miałobyc oprogramowanie instaluje ale bez efektu czy mógłbyś podesłac na maila cos co ruszy leona ? ew. mój mail : kamil.tomasz.kaczmarek@gmail.com ,

pozdrawiaM
Zobacz Profil
kamiltomasz
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18 marca 2017, 15:28
Auto: leon I
Silnik: BCB 1.6

Re: błąd 17574 vs. Sonda lambda

Postprzez marcin7x5 » 25 marca 2017, 10:34

Pobierz sobie vcds lite. Ruszy na 100%. W dodatku na spokojnie można robić autoscan bez obawy że uwalisz sterownik od poduch.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości