Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 14 marca 2018, 22:03

Nigdy w życiu nic się nie będzie lało do cylindra przez oringi. Będzie zupełnie odwrotnie. Będzie pchany z komory spalania dym w układ paliwowy. Pompki będą zasilane pianą. A wtedy to korekcje będą szalały i to różnie na każdym garze zależnie od obciążenia silnika.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 14 marca 2018, 23:14

Właśnie sprawdziłem fakturę i montowany był zestaw naprawczy wtryskiwaczy 4x ,(tylko noe pamiętam juź ,mechanik wspominał mi ,że robił końcówki wtrysków ,czyli obstawiam ,że zmieniona została dolna gumka na wtrysku a pozostałe nie ) ,ale mówisz ,że mimo to mogły być wtryskiwacze źle zamontowane i dlatego występuje ten dymek ?
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez CB_Aras » 15 marca 2018, 01:13

Fazzi napisał(a):W zimie po odpaleniu wyodbywa się dużo białego dymu.

to chyba normalne w zimie ? :roll:
Fazzi napisał(a):ma szczypiący i gryzący zapach, smród niespalonego paliwa.


brak kata i egr to też chyba normalne. :-D

Fazzi napisał(a):Podczas jazdy samochód nie puszcza żadnych dymów.

serio? :shock:
Fazzi napisał(a):ten smród i zapach jest bardzo nieprzyjemny.

nie myślałeś o zakupie auta elektrycznego? :D
Fazzi napisał(a):Dodam ,że przed wycięciem katalizatora i zaślepienia EGR nie było takich objawów.

Sam sobie odpowiedziałeś na problem

Też szukam przyczyny u siebie niebieskiego dymu podczas rozruchu, czasem pierdnie a czasem w ogóle. Też mnie zastanawia, że nigdy nie zapala tak samo przy zbliżonych temperaturach, raz dłużej kręci a raz z pół obrotu :roll: a to takie moje czepianie...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 15 marca 2018, 07:55

Zestaw naprawczy na 4 wtryski składa się z trzech oringow i podkładki ogniowej z zabezpieczeniem. Jest jeszcze jeden oring ale zazwyczaj nikt go nie rusza. I teraz wątpię by ktoś wyciągając pompki wymieniał tylko jeden oring. Jeśli są podniszczone to raczej wszystkie. Tym bardziej że zapłaciłeś za cały komplet.

Dymienie nie ma nic wspólnego z oringami. Tu albo temat olejowy albo abwtryskach wisi króla ropy.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 15 marca 2018, 10:59

To jest zapach niespalonego paliwa a nie oleju.
A może przyczyną jest w pompie vacum jest tam możliwość przedostanie się oleju do paliwa poprzez zużyte uszczelkę, Chciaż z drugiej strony nie było by wspomagania hamulców.
Doradźcie.

-- 15 marca 2018, 10:59 --

Gniazda pompowtrysków były robione oraz nowy zestaw naprawczy dla pompek.
Rozmawiałem właśnie z moim mechanikiem ,który to robił.
Tak jak wspomniałem dwie pommpki mają wartości
0.25 i 0.65 na zimnym silniku, na ciepłym wszytkie 4 pompki igła.
Wiec nie wiem z kąd ten dymek po nocnym postoju i smród.
Przymierzam się do zastosowania preparatu LIQUI MOLLY czyszczącego wtryski.Może ten preparat pomoże.
Co o tym sądzicie ?
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez chlorek » 15 marca 2018, 13:42

Fazzi napisał(a):0.25 i 0.65

To żadna korekcja.
Fazzi napisał(a):LIQUI MOLLY czyszczącego

Nic nie wniesie.
Arl'e słyną z tego że rano potrafią puszczać niebieskiego bąka. Że śmierdzi za autem.
Spróbuj zamontować oil catch tank i powinno się poprawić. Idąc dalej tropem, możesz przywrócić EGR lub zrobić dynamiczny.
Poczytaj na forum. Jest od groma informacji o tym silniku. Zobaczysz że każdy ma ten problem.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 15 marca 2018, 14:52

Czyli wartości dwuch pompek według Ciebie są w porządku?
Co to znaczy zrobić dynamiczny EGR ? Nie rozumiem.
EGR będzie cały wyżucany, FMIC będzie montowany oraz orurowanie z kwasówki.
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 15 marca 2018, 15:04

Lepiej sprawdź jak ta grupa ma dynamicznie i na zimnym i na ciepłym. To prawdę powie o wtryskach.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 15 marca 2018, 15:17

Na zimnym dwie pompki jedna- 0.25 druga -0.65
Na ciepłym wszystkie igła.
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez chlorek » 15 marca 2018, 15:46

Fazzi napisał(a):Co to znaczy zrobić dynamiczny EGR ? Nie rozumiem.

Działa do 80c i się wyłącza. Silnik trochę lepiej się nagrzewa.
Fazzi napisał(a):EGR będzie cały wyżucany, FMIC będzie montowany oraz orurowanie z kwasówki.

Też poczytaj to tym. Bo wszyscy do klap gaszących wracają.
Zrób loga na zimnym silniku 013/023 i po nagrzaniu. Wrzuć na stronie vaglog.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 15 marca 2018, 18:35

W porządku, wrzucę zdjęcia, pokierujcie linkiem do strony gdzie je wżucić.
Elektromechanik sprawdzał mi pompki i do jednej miał zastrzeżenie na zimnym silniku ale nie podejrzewam ,żeby ta jedna pompka była przyczyną smrodu i dymu.

-- 15 marca 2018, 16:44 --

A co do EGR wszyscy wracają do tego ponieważ ma wejść ustawa co do spalin lub przepisy ,dokładnie nie wiem, już wszyscy robią w gacie :mrgreen:
Chyba, że chodzi Ci o coś jeszcze innego?

-- 15 marca 2018, 18:35 --

https://m.youtube.com/watch?v=Wam27p-hD6o

Tak to wygląda jak na filmiku.
Tyle że przy 20 stopniach pali lepiej i tyle dymu nie wyżuca z siebie.
Obstawiam jednak ,że dwie pompki jak wspomniano w komentarzu pod filmem.
Co o tym sądzicie ?
Jeżeli dwi pompki były by do roboty, polecacie regenerować te dwie, poszukać dobrych używek, czy regenerować wszystkie.
Obstawiam, że gdybym zrobił dwie pompki ciśnienie podawanego paliwa nie było by jednakowe na każdej pompce. ?
Tego nie wiem dlatego pytam.
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 15 marca 2018, 19:15

Egr też na ekologię wpływ ma. On robi robotę gdy silnik jest mocno rozgrzany. Klapa gasząca to daje dużo przyjemniejsze gaszenie auta no i jakby silnik się rozbiegal to go zdlawisz a tak to możesz rozwalić motor.
Takie dymienie przy odpalaniu to nie tragedia ale po mojemu to wina pompek. Ich stan sprawdzisz na stole badawczym a nie laptopem. Laptop czasem coś pokaże czasem nie. Jak robić pompki to kompleksowo 4 sztuki by każda była taka sama i te same ciśnienia miały.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 16 marca 2018, 00:03

Rozumiem.
Polecacie jakieś konkretne serwisy regeneracji pompek ?
Najlepiej jeżeli ktoś by się wypowiedział kto zregenerował pompki w danym serwisie jeździ na nich już długi czas i jest elegancko.
Serwisów jest dużo ale pytanie jakich ,słyszałem ,że są trzy serwisy które zajmują się tym profesjonalnie i jest robione w porządku ,ale nie znam namiary na te serwisy.
Jeżeli znacie konkretne zakłady, a nie Janusza (bez obrazy imienia) partacza to proszę o pomoc.
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez chlorek » 16 marca 2018, 08:33

Fazzi napisał(a):A co do EGR wszyscy wracają do tego ponieważ ma wejść ustawa co do spalin lub przepisy

Już dawno weszła tylko z przymrużeniem oka było sprawdzane. Nie istotne.
Tak jak pisał Wesol. Chodzi o klapę gaszącą a nie sam EGR.
Fazzi napisał(a):Jeżeli dwi pompki były by do roboty, polecacie regenerować te dwie, poszukać dobrych używek, czy regenerować wszystkie.

Ostatni raz piszę. ARL'e tak mają. Dla pewności podjedź gdzieś na spota w swojej okolicy (czy to będzie OCP, Audi itp.) aby podłączyli tobie kompa i sprawdzili korekcje + bipy. Jak dla mnie wszystko jest okey, poczytaj na forum to się upewnisz. Ludzie mają dużo gorsze korekcje i jeżdżą.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 16 marca 2018, 09:50

Widziałem dużo ARL 'i i nie było takich problemów.
Mój znajomy elektromechanik i drugi mechanik sprawdzali pompki i bipy na wakacjach 2017 r powiedzieli żeby jeździć i się nie przejmować, ponieważ to prawie żadna korekcja chociaż do jednej mieli zastżeżenie.
Silnik BTB w Sharanie lub Alahambrze tak maja ?
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 17 marca 2018, 09:42

Nie nie mają ale te silniki to troszkę inna bajka. Mimo że katalogowi niby ta samą moc. Inne turbo oraz inne mapy sterownika. Nawet moc na hamowni inna. Arl powinien przekroczyć spokojnie 170 koni za to btb nie wiem czy 160 wypluje. Ja bym się tak drobnym dymkiem nie przejmował. Jeśli kiepsko pali to korektę fundnal u tunera i po temacie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 17 marca 2018, 14:37

Dzięki wesol ,że interesujesz się tematem w ogóle. :-)
Właśnie mój elektromechanik i mechanik mówili ,że mój ARL targa lepiej niż seria ,a mieli porównanie kilku takich.
Słuchaj chyba wiem dlaczego te dwie pompki wywalił takie korekty ,wracaliśmy po zakupie samochodu i musiałem zatankować, ponieważ inna stacja była zbyt daleko i nie wystarczyło by paliwka.
Po zatankowaniu samochód dwa razy przerwał tak jak gdyby pompki właśnie przytkało ,na granicy zgaśnięcia.
Mojemu znajomemu załatwili wtryski dwa razy w
A6 C6 3.0 TDI ,na szczeście udało się je prztkać.
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 17 marca 2018, 16:12

Nie w takie rzeczy to nie wierzę. Po to jest filtr a gdyby nawet to zawsze można dać dwa w szeregu. Nawet tandem ma wbudowane małe sitko. Oczewiscie to rzadny filtr ale mimo wszystko. Gdyby tak było to wierz mi że sąd by nie zostawił suchej nitki na takiej stacji. Dziś co drugie auto to na CR jest a te silniki też są czułe na paliwo. Jedynie woda w paliwie potrafi zamieszać na tyle że auto jedzie ale ząbkuje okropnie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Fazzi » 17 marca 2018, 16:46

Nie musisz wierzyć raz na ilekroć przypadków wszystko jest możliwe ,tak jak na przykład niezawodne 1Z 90 KM
,mógł się trafić jeden wadliwy 1Z na kilka tysięcy wypuszczony siników, tak jak w przypadku złego paliwa, jeżeli stacja zaniedbuje czyszczenie zbiorników to jest to możliwe.Tyle jest teraz kombinacji, że mało rzeczy mnie już dziwi.

-- 17 marca 2018, 16:46 --

A co do mojego kumpla i wtrysków w Audi ,on tankował w trasie, wiec raczej nie ma pojęcia, czy sąd nie usiadł na tej stacji, w mojej okolicy były takie przypadki z paliwem i interwencjami.
Zobacz Profil
Fazzi
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 marca 2018, 16:08
Auto: Seat
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 18 marca 2018, 08:31

Ale jakie czyszczenie zbiorników wykopanych w ziemi. Filtry też mają i to jest ważne. Paliwo przyjeżdża cysterna więc raczej nikt po drodze nic tam nie majstruje bo wszelkie postoje kierowcy i otwarcia czegokolwiek jest odnotowywane. Poza tym do czego ten filtr paliwa w aucie jak nic nie wyłapuje? Filtr nawet przetrzymuje wodę jeśli jest w baku aż w pewnym momencie auto będzie zabkowac to nawet nie gasząc fury odkrecasz odstojnik na dole filtra i zlatuje woda. Zakręcać i jedziesz dalej.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Vax » 18 marca 2018, 11:27

Tak patrzę na ten film i właściciel samochodu chyba trochę przesadza. Wyciął katalizator i egra, ma pełnoletniego diesela z nieznanym przebiegiem, a chciałby żeby nic nie dymiło, nic nie stukało i nic nie pukało. Co do samego dymienia, mój teraz w zimie podczas pierwszego odpalenia tez puszcza bąka i to nie małego później chwile podymi i przestaje, zawsze zimą tak miał, nie wykazuje żadnych negatywnych objawów (moc, spalanie itd.), wiec leje mu do pełna i jeżdżę.
Zobacz Profil
Vax
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 maja 2013, 17:05
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez loenonpower » 9 maja 2018, 13:54

Moim zdaniem to normalna już w takim samochodzie.
Podpis niezgodny z regulaminem. usunięto/Admin
Zobacz Profil
loenonpower
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 maja 2018, 13:14
Region: podkarpackie
Auto: Leon
Silnik: benzyna 2.8 V6

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kazkoliber » 20 maja 2018, 16:09

Panowie mam taki problem - kiedy rano wybieram się do pracy, zapalam auto, które odpala na dotyk a po 3 sek czasem nawet po sekundzie gaśnie a później muszę kręcić bardzo długo, wyłączać zapłon później znów kręce długo, znów wyłączam zapłon, kręce długo i dopiero odpala. Nie jest to codziennie tylko w losowe dni. Później jak już autem jeżdżę cały dzień nawet jak ostygnie to odpala normalnie. Widać ewidentnie, że jak tak kręci rozrusznik to auto chce odpalić ale nie daje rady, czyli wygląda na to że albo pompka paliwa albo filtr paliwa albo układ się zapowietrzył. Zawsze po dłuższym czyli po nocy przestoju tak się dzieje, ale tak jak wspomniałem nie codziennie.
Ktoś już cosik takiego miał?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kazkoliber
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 23 grudnia 2015, 20:15
Lokalizacja: Kraków, Chrzanów, Płaza
Auto: ARL+++
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez bledow » 20 maja 2018, 16:45

Kazkoliber a jak przekręcasz kluczyk to słychać jak pracuje pompka paliwa ?
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez mczelny2401 » 20 maja 2018, 17:30

kazkoliber napisał(a):Panowie mam taki problem - kiedy rano wybieram się do pracy, zapalam auto, które odpala na dotyk a po 3 sek czasem nawet po sekundzie gaśnie a później muszę kręcić bardzo długo, wyłączać zapłon później znów kręce długo, znów wyłączam zapłon, kręce długo i dopiero odpala. Nie jest to codziennie tylko w losowe dni. Później jak już autem jeżdżę cały dzień nawet jak ostygnie to odpala normalnie. Widać ewidentnie, że jak tak kręci rozrusznik to auto chce odpalić ale nie daje rady, czyli wygląda na to że albo pompka paliwa albo filtr paliwa albo układ się zapowietrzył. Zawsze po dłuższym czyli po nocy przestoju tak się dzieje, ale tak jak wspomniałem nie codziennie.
Ktoś już cosik takiego miał?

To zapewne coś związane z brakiem paliwa czyli jak pisał kolega wyżej pompa paliwa lub uszczelniacze na pompkach
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kazkoliber » 23 maja 2018, 04:06

Raz zauważyłem że pompka paliwa przy przekręceniu nie pracuje i myślałem wtedy że auto nie odpali, ale jednak odpaliło i nie zgasło. Być może miało na tyle paliwa, że później już zaciągało normalnie. Ale fakt faktem może to coś być od pompki bo tak jak wspomniałem zdarzyło się że nic nie było słychać. Auto jest już u kumpla który będzie patrzył właśnie na pompke.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kazkoliber
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 23 grudnia 2015, 20:15
Lokalizacja: Kraków, Chrzanów, Płaza
Auto: ARL+++
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez mczelny2401 » 23 maja 2018, 06:29

kazkoliber napisał(a):Raz zauważyłem że pompka paliwa przy przekręceniu nie pracuje i myślałem wtedy że auto nie odpali, ale jednak odpaliło i nie zgasło. Być może miało na tyle paliwa, że później już zaciągało normalnie. Ale fakt faktem może to coś być od pompki bo tak jak wspomniałem zdarzyło się że nic nie było słychać. Auto jest już u kumpla który będzie patrzył właśnie na pompke.

Z tego co pamiętam jak jest dużo paliwa to pompki w baku nie słychać. Tak jak by pracaowała od pewnego poziomu paliwa w baku
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez mistrzunio » 23 maja 2018, 07:31

Dokładnie, słychać pompkę kiedy wskazówka na zegarach jest okolicach 1/2 ropy w baku i poniżej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez oczkolek » 23 maja 2018, 07:36

Jeżeli nie słyszysz pompy paliwa to prawdopodobnie ona nie działa. W takiej sytuacji podnieś siedzisko tam gdzie jest pompa i walnij pięścią w dekiel (zazwyczaj jest czarny). Jeżeli pompa ruszy to są to objawy zacierania się jej. Nie długo stanie i będzie konieczna wymiana. Przyczyną nie działania pompy mogą też być przerwy w dochodzącym napięciu z różnych powodów.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9297
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kazkoliber » 23 maja 2018, 15:32

Dobra nie wiem jak to się stało ale filtr paliwa nie był wymieniany od 2015 roku :shock: czyli poprzedni mechanik robił mnie w wała... bo w ciągu 2 lat posiadania auta dwa razy wszystkie filtry były wymieniane. Auto na razie pali normalnie, nie zdarzyło się żeby zgasł po odpaleniu. Na więcej spostrzeżeń muszę poczekać jak będę użytkował Leo normalnie :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kazkoliber
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 23 grudnia 2015, 20:15
Lokalizacja: Kraków, Chrzanów, Płaza
Auto: ARL+++
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 23 października 2018, 19:04

Problem polega na
Po nocy lub dłuższym postoju,silnik 1.9 TDI ASV 110km ciężko odpala,biały dym,nierówna praca
po dodaniu gazu problem znika
Na vagu 0 błędów,świece wymienione na nowe,prąd dochodzi,kąt wtrysku i dawka w normie
zaworek zwrotny na pompie zmieniony,filtr paliwa z zaworkiem zmieniony
Pompa wtryskowa podmieniona,brak poprawy

Pomocy
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez macsta12 » 23 października 2018, 19:11

Nagraj filmik i wrzuć na YouTube to może będzie coś lepiej podpowiedzieć. Rozrusznik szybko kręci? Diesel potrzebuje kopa.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
macsta12
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 5 maja 2016, 15:20
Auto: Toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 24 października 2018, 10:16

Wymień na początek wężyki od powrotów na wtryskach.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 24 października 2018, 17:35

Witam
Panowie,wszystko sprawdzone,jutro kolega zdejmuje głowice,zobaczymy
co w trawie piszczy,jak znajdę przyczynę dam znać
Filmik z odpalania na yt
https://www.youtube.com/watch?v=UoFUB5Qbc1w
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez marcin7x5 » 24 października 2018, 18:50

Mierzyliście kompresję?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 25 października 2018, 03:13

Na pierwszym 26,na drugim i trzecim po 28,na czwartym 30
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez socjopata » 25 października 2018, 13:54

Dźwięk, jak przy dziurawej szklance w ARL'u ;). A dymi, jakby korba była zgięta.
Zobacz Profil
socjopata
Sport
Sport
 
Posty: 253
Dołączył(a): 28 marca 2011, 07:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1P FR
Silnik: BWA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 27 października 2018, 10:59

Już po diagnozie
Glowica zdjęta zaniżone tłoki na 2,3,4
Wyjęte tłoki,trzy korobowody zgięte.
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 27 października 2018, 16:36

Od czego to podgiecie się stało?
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 27 października 2018, 17:57

Cieknąca turbina,pewnie silnik się rozbiegał u poprzedniego właściciela,
ale milczał jak grób
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 27 października 2018, 18:05

Bardziej raczej myślę nad całkowitym padnieciem turbiny czyli wirnik na pół lub np w deszczu gdzieś wjeżdżając w kałuże zaciągnął wodę w dolot.

Co wymieniasz? Korby czy słupek cały?
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 28 października 2018, 05:09

Głowica do regerenacji,chociaż nieźle wygląda,szklanki do wymiany
Korby drugie,tłoki zostają,nowe pierścienie,panewki korbowodowe nowe
Gładź cylindrów jest wporządku,brak progów
Turbina do regeneracji
Jeszcze parę drobnych elementów

Jednen ze zgietych korbowodów

https://photos.app.goo.gl/9La8Bm1wQHN7ivRs7
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 28 października 2018, 08:01

To będzie żył bez obaw. Tylko zmierz wystawanie tłoków nad blok silnika by dobrać grubość uszczelki pod głowicę.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 28 października 2018, 11:01

Dzięki,uszczelkę dobiorą fachowcy co regenerują głowicę
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 28 października 2018, 13:49

Głowica nie ma tu nic do gadania jeśli chodzi o grubości uszczelki. Grubość dobiera się do wystawiania tłoków z bloku.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Maras2003 » 31 października 2018, 15:07

Dokładnie, komora spalania TDI jest w tłoku, szlifując głowicę nie zmieniasz objętości/kształtu komory.
Mało kto dobrze zmienia uszczelki, z reguły mechanicy biorą jeden stopień grubszą, a później że dziwnie brzmi i ciężko odpala ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez marcin7x5 » 31 października 2018, 17:04

Maras2003 napisał(a):Dokładnie, komora spalania TDI jest w tłoku, szlifując głowicę nie zmieniasz objętości/

Czyżby??? Wydaje mi się że jednak zmienia się objętość. Dlatego stosuje się uszczelki o różnych grubościach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wesol » 31 października 2018, 17:09

Znaczy tylko tyle że raczej głowicy od TDI nigdy w ręku nie miałeś. Kuknij sobie choć na allegro i zdaje relacje co zaobserwowales ciekawego.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kamil9530 » 3 listopada 2018, 18:22

Panowie wczoraj udało się poskładać do kupy,chodzi jak szwajcarski zegarek,
koszty ze wszystkimi częściami,i maly datek dla kolegi to około2.7 tys
Zobacz Profil
kamil9530
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 7 października 2018, 17:56
Region: podlaskie
Auto: leon 1
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Maras2003 » 10 listopada 2018, 12:38

Jaką dałeś uszczelkę ? Grubszą czy taką jak ori ?

-- 10 listopada 2018, 12:38 --

marcin7x5, odnośnie zmiany objętości, to tylko tyle ile gdzieśtam miejsca koło zaworów. Jeżeli zawór nie zostanie obsadzony niżej, to będzie o te 0,05-0,1mm bardziej wystawał, policzyć objętość tego kawałeczka, później różnicę względem całej objętości komory. Wydaje mi się że przy zostawieniu ori grubości będzie bliżej objętości oryginału, niż przy zastosowaniu grubszej.
Grubsze są dostępne pewnie ze względu na mity i to, że ori też były różne stosowane. Nie mniej, każdą dobiera się nie do ilości materiału zebranego z głowicy tylko do wysokości wystawania tłoka. Możliwe że jak głowica x razy robiona, bez rezania gniazd itd, to w celu uniknięcia kolizji (nawet przy zamkniętych zaworach, przy mocno rezanej głowicy możliwe że tłok bedzie ich dotykał) można dać grubszą. Na pewno nie polepszy to pracy i szczególnie odpalania, wręcz przeciwnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości