Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez hugoboss2048 » 21 stycznia 2019, 08:39

Witam,
od sierpnia 2018 borykam się z problemem powtarzających się ubytków płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. Po nasilających się objawach i zrobieniu testu na CO2, zdiagnozowana została przedmuchana uszczelka pod głowicą. Zleciłem na przełomie listopada i grudnia kompletną naprawę na dobrych częściach. Na początku stycznia problem powrócił: płynu znów było za mało, ale dolałem go myśląc, że układ odpowietrzył się, temperatura trochę spadła poniżej 0 stp więc mógł się również nieco skurczyć. Do dziś rana wszystko było w porządku, ale znów zapaliła się kontrolka. Auto zagrzewa się normalnie, w tym samym czasie co zawsze, a po przejechaniu 15km do pracy płynu jest trochę powyżej poziomu MIN.

Bardzo proszę o wskazówki i pomoc w ustaleniu możliwych miejsc wycieku płynu, bo nie mam już pomysłów jak mógłbym to naprawić, a nie chcę przegrzać czy też zajechać silnika.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Reklama

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez ipartspl » 25 stycznia 2019, 08:15

A czy termostat został wymieniony? Jeśli uszczelka pod głowicą została zamontowana poprawnie i mechanik zrobił tak jak należy to problem nie powinien występować. Jeśli jednak termostat nie został wymieniony może on pokazywać błędne odczyty, gdyż zbyt późno się zamyka, bądź otwiera. W razie czegoś tutaj https://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/termostat,100094.html znaleźć można bez problemu nowy termostat, a jak to nie będzie to istnieje możliwość zwrotu :)
Zobacz Profil
ipartspl
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 marca 2013, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Cordoba
Silnik: diesel inny

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez Podkopnik » 25 stycznia 2019, 10:46

Jaki termostat jak gość pisze przecież że ubyło mu płynu i temp łapie normalnie. Plynu było za mało czyli??? W jaki sposób to sprawdziłeś???
Kontrolka się zaświeciła że jest go za mało czy sam tak stwierdziłeś?
Płyn zawsze sprawdza się na zimnym silniku najlepiej po nocy. W trakcie jazdy jak i zaraz po niej poziom płynu nieznaczenie zawsze się zmieni i na to nie patrz a tym bardziej nie dolewaj płynu kiedy uznasz że płynu jest mniej niż Ci się wydaje zaraz po jeździe. Chyba że jest go na dnie zbiorniczka to wtedy możesz dolać wiadomo. Po odkręceniu korka (delikatnie z wyczuciem) zaraz po jeździe płyn powinien urosnąć nawet powyżej maximu ale jak rośnie i zaraz spada i tak w kółko to właśnie jest uszczelka.
Jeżeli wymianę robił ogarnięty gość to nie powinna to być wina uszczeli. Czy sprawdzana była głowica ciśnieniowo??? Docieranie zaworów? I nawet nie pytam o planowanie?

Opisz dokładnie procedurę jak sprawdzałeś.
Gość dał Ci jakaś gwarancję na usługę?
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez hugoboss2048 » 25 stycznia 2019, 13:08

Poziom płynu za każdym razem sprawdzałem po nocnym postoju samochodu. Po uruchomieniu silnika migała kontrolka płynu chłodzenia i piszczał brzęczyk - to każdorazowo skłaniało mnie by zajrzeć do zbiorniczka i robiłem to od razu, nie wyjeżdżając jeszcze z parkingu. Kiedy dojeżdżałem do pracy sprawdzałem jeszcze raz, i tak jak piszesz powyżej, płyn miał nieco większy stan niż na parkingu pod domem. Po odkręceniu korka następuje jednorazowe syknięcie. Korek sprawdziłem również ciśnieniowo - puszcza wg zaleceń producenta. Ważna kwestia: płynu ubywa bardzo powoli, znacznie wolniej niż przed naprawą uszczelki, kiedy musiałem dolewać go co kilka dni. Myślę, że naprawa przez mechanika została wykonana sumiennie, bo znam sposób w jaki naprawia samochody i żadnych zwrotów nigdy nie było. Głowica była planowana, sprawdzana ciśnieniowo i na mikropęknięcia, wymienione zostały zawory wydechowe z całym ich osprzętem w najstarszym i najlepszym zakładzie w moim mieście - nie chciałem tutaj oszczędzać, bo lepiej zrobić to raz, a porządnie skoro połowa gratów jest na wierzchu z łatwym dostępem. Tak, mam gwarancję usługi.
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez Podkopnik » 26 stycznia 2019, 10:18

Wg mnie będzie to ubytek nie związany z tą naprawą. Szukaj na wężach. Jeżeli masz instalację gazową to lubi ciec przy reduktorze jeżeli chodzi o silnik to sprawdź wąż który wchodzi do bloku silnika (patrząc na silnik po prawej stronie pod odpowietrzeniem pokrywy zaworowej) . Na pierwszy rzut oka go nie widać. Sprawdź też wąż który wchodzi koło filtra oleju. Plus czy nie masz mokrego dywanika od strony pasażera (nagrzewnica). Przy czujniku temp od płynu chłodniczego . Ubytek jest spory skoro zapala się kontrolka powinno być widać pod autem. Jeżeli tam nie będzię to musisz sprawdzać wszystkie możliwe połączenia . Przydałby się kanał do tego bo nie wszystko widać dobrze z góry.
Jeżeli sam nie znajdziesz to jedź do tego mechanika który Ci to robił być może nie dokręcił dobrze jakiejś opaski -każdemu może się zdarzyć.
Mi mechanik też przy robocie nie do końca dobrze zamontował rurę od IC przez co spadła i auto nie miało siły jechać na szczęście sam jakoś do tego doszedłem.
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez hugoboss2048 » 26 stycznia 2019, 17:19

Gdyby płyn kapał pod autem byłoby trochę prościej, bo pozostałaby kwestia odnalezienia wycieku, jednak jest sucho. Mam instalację gazową, jest dość świeża - ma około 3,5 miesiąca. Widać na pierwszy rzut oka delikatne zapocenie w okolicy czujnika, ale nie wiem jak to wygląda podczas jazdy lub gdy ciśnienie w układzie wzrasta - może wtedy wycieka mocniej? Jeśli chodzi o pozostałe wymienione przez Ciebie miejsca to najlepiej byłoby na podnośniku po zdjęciu osłony - byłby lepszy pogląd na wszystko. Poza tym może przeprowadzić sprawdzenie na włączonym silniku gdy auto jest podniesione? Mam wrażenie, że to może być jakaś drobna pierdoła, ale wredna.
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez Podkopnik » 27 stycznia 2019, 14:55

Wszędzie tam gdzie widzisz jakieś zacieki płynu chłodniczego wyczyść je dokładnie - jak powrócą tzn że trzeba poprawić to łączenie (jak węża jest zapas to uciąć ugniecioną cześć i dać nową opaskę. Czasem z góry nie widać co jest pod spodem wężyka więc sprawdź palcem czy nie ma kropli płynu pod łączeniem .
Skoro masz nową instalację to gwarantuję Ci że każda opaska jest do dociągnięcia dlatego że guma się ugniotła przez ten czas i może się gdzieś sączyć. Podociągaj wszystkie obejmy od węży wodnych .

Możesz próbować na włączonym ale jak jest taki wyciek to musi być po nim jakiś ślad:)
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez hugoboss2048 » 28 stycznia 2019, 09:40

W porządku, sprawdzę obieg wody na obecność zapoceń i wycieków wszędzie gdzie będę miał dostęp i widoczność. Jak coś zauważę to powycieram i osuszę. Na nowych przewodach zakładanych przy okazji instalacji LPG są obejmy samozaciskowe takie jak w oryginale montowane w samochodach z grupy VAG, także regulacji tutaj nie ma - co najwyżej mogę sprawdzić poprawność montażu i siłę zacisku. Ten płyn ze względu na swoją temperaturę i dużą ilość gorących części szybko odparowuje także jedynie jakieś ślady mogłyby pozostać np. zacieki czy przebarwienia. Mam w takim razie trochę poszukiwań :)
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez Podkopnik » 30 stycznia 2019, 13:55

Daj znać czy coś ustaliłeś .
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez hugoboss2048 » 6 kwietnia 2019, 14:35

No i udało mi się znaleźć skąd płynu ubywa, było widać dopiero po zdjęciu osłony pod silnikiem. Widać, zacieki na misce olejowej, na wężach oraz na króćcu, który wchodzi do bloku silnika, a za nim jest termostat. Nie pozostaje nic innego jak go wymienić, co niestety będzie bardzo niewdzięczną naprawą przez kiepski dostęp i konieczność demontażu wielu elementów. A jeszcze dodatkowo znalazłem zapocenie na przewodzie z płynem wspomagania.
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez Podkopnik » 6 kwietnia 2019, 16:41

Trochę czasu Ci ta diagnoza zajęła jednak to dobra wiadomość że nie UPG L:)
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: ubytek płynu chłodniczego cupra r bam

Postprzez hugoboss2048 » 6 kwietnia 2019, 22:48

Fakt, trochę czasu minęło, ale tak to jest, że ciągle praca, a dopiero od niedawna jest ciepło więc i „garażowanie” jest przyjemniejsze. Wszystko wyszło przy okazji diagnozy nie działających wentylatorów na pierwszych biegach, ale o tym to już nie w tym temacie.
Zobacz Profil
hugoboss2048
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 grudnia 2015, 10:17
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon Cupra R
Silnik: BAM 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość