Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

Postprzez mdrajwer » 8 sierpnia 2019, 21:22

Witam, pasek klinowy w moim brum brumie zaczął piszczeć :evil: Zamierzam go wymienić, mam nadzieję że uda mi się to zrobić samemu. Z tego co widzę, to najtrudniej jest jedynie poluzować napinacz. Gdzie się on znajduje w tym silniku? Czy wystarczy tylko odkręcenie dwóch śrub? :-D
Zobacz Profil
mdrajwer
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 9 lipca 2019, 23:24
Region: lubelskie
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

Postprzez marcin7x5 » 10 sierpnia 2019, 11:56

Napinacz tylko trzeba przekręcić. Nie trzeba żadnych śrub wykręcać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

Postprzez mdrajwer » 27 sierpnia 2019, 22:22

Przekręcić śrubę, czy dobrze rozumiem? Brakuje mi zdjęcia czy chodzi nam o ten sam element. Nie wiem co przekręcić.
Czy trzeba dostępu od spodu? Dostęp nie wydaje się aż tak zły.
Zobacz Profil
mdrajwer
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 9 lipca 2019, 23:24
Region: lubelskie
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

Postprzez Oracle » 29 sierpnia 2019, 14:15

Należy jedynie założyć odpowiedni klucz (najlepiej oczkowy) na nakrętkę mocująca koło napinacza i przekręcić to (całość) w prawo (napinacz, a raczej jego koło odchyli się luzując pasek) - trzeba do tego użyć sporej siły, toteż nieuświadomieni mogą uznać to za niewykonalne. W celu ułatwienia montażu nowego paska w napinaczu jest otwór, w który po obróceniu można włożyć cienki bolec (około 4mm średnicy - o ile pamiętam, czyli np. gwóźdź, wiertło, śrubę, itp.), co utrzyma napinacz w pozycji dogodnej do założenia nowego paska (taki bolec jest zawsze włożony w nowym napinaczu).

***Napinacza oczywiście nie trzeba odkręcać do operacji wymiany paska. W razie jednak potrzeby da się to zrobić od tyłu, czyli dostęp do jego śruby mocującej jest od strony kolektora wydechowego (należy zdjąć blaszaną osłonę i użyć długiej przedłużki do klucza nasadowego).***
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

Postprzez Maszan » 29 sierpnia 2019, 22:11

Dobrze spisuje sie klucz oczkowy kopytkowy 16 - podchodzisz nim od strony grodzi i ciagniesz do gory .Gdy pokryja sie otwory na blokade nalezy wlozyc tam jakas srube M4 - jest to raczej niezbedne gdyz poluzniony napinacz moze sie uszkodzic , a po drugie latwiej pasek zalozyc.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości