Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez witez » 9 czerwca 2005, 13:19

Witam szanowne koleżnaki i kolegów grupowiczów
O moim problemie pisałem już wcześniej, myślałem że się sprawa zakończyła, jednak nie.
Mam taki objaw w swoim Seat Leon 1,9TDi 110KM, 2003r:
Wszystko działa i raptem autko traci moc (tak jakby ktoś odłączył turbinę), sytuacja najczęściej zdarza się jadąc na V biegu i w momencie przyśpieszania.
Kiedyś sygnalizowałem tą sytuację na forum, jedni proponowali wymianę czujnika położenia pedału gazu inni tylko przetestowanie programem serwisowym.
Proszę o pomoc i pozdrawiam
Zobacz Profil
witez
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 maja 2004, 07:09
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Seat Leon 1,9TDi 110

Reklama

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Gaspar » 9 czerwca 2005, 13:24

czyżby przepływomierz?... jaki masz przebieg?
Pozdrawiam,
Gaspar

Był Dzikusek :mrgreen: ASV 137,9 KM @ 301,0 Nm by CompSport.
Jest emerycka Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Prestige
Obrazek
Obrazek
Kto misiowi urwał ucho?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez witez » 9 czerwca 2005, 13:26

W tej chwili 39800km
Zobacz Profil
witez
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 maja 2004, 07:09
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Seat Leon 1,9TDi 110

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 9 czerwca 2005, 13:54

witez, przyspiesza - dzida -dzida i nagle nic ?? czy tak to wygląda ?? gasisz auto i wszystko spowrotem wraca do normy ?? jesli tak to moga sie zawieszać kierownice w turbinie i auto wpada w tzw tryb servisowy auto wymaga diagnozy u specjalisty i sprawdzenia danych w blokach wartości bo ewidentnie masz cos z cisnieniem doładowania nie halo.


Pozdrawiam
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez dave » 9 czerwca 2005, 14:35

Tonny S napisał(a):witez, przyspiesza - dzida -dzida i nagle nic czy tak to wygląda gasisz auto i wszystko spowrotem wraca do normy jesli tak to moga sie zawieszać kierownice w turbinie i auto wpada w tzw tryb servisowy auto wymaga diagnozy u specjalisty i sprawdzenia danych w blokach wartości bo ewidentnie masz cos z cisnieniem doładowania nie halo.

Tonny S, to nie dci zeby turbiny siadaly po 40 kkm jesli kolega przeglada troche forum i zna zasady obchodzenia sie z turbo to nie sadze zeby juz mu padalo no chyba ze kolega sadzi ze ma 40 a ma np 240 kkm to inny temat.. ale jesli ma tyle ile ma to ja stawiam na co innego. mysle ze czas podjechac gdzies na vaga
pozdro :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 9 czerwca 2005, 15:08

dave, turbina turbinie nie rowna czasem 1tkm moze spowodowac usterke turbo - z tego co pisze witez, to autko wpada w notlauf co najczesciej spowodywane jest blednym pomiarem cisnienia (sprawdzil bym czujniki za to odpowiedzialne) lub zawieszajacymi sie kierownicami w turbinie, za te zas odpowiada sztanga ktora moze sie przycinac itd itd a na dodatek jesli auto nie jest od nowosci w jednych rekach nigdy nie mozna byc pewnym ze ma taki przebieg jak podaje wyswietlacz.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez dave » 9 czerwca 2005, 16:20

Tonny S napisał(a):auto nie jest od nowosci w jednych rekach nigdy nie mozna byc pewnym ze ma taki przebieg jak podaje wyswietlacz

tu sie z toba zgodze w 100 procentach jednak witez, pisze ze najczesciej mu sie to zdarza na 5 biegu i z tego tez powodu mam watpliwosci co do turbiny ale oczywiscie moge sie mylic.. :wink:
pozdro :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 9 czerwca 2005, 18:13

dave napisał(a):pisze ze najczesciej mu sie to zdarza na 5 biegu

No i wlasnie dlatego obstaje przy swoim ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez DWitek » 9 czerwca 2005, 19:07

Jeśli dzieje się to tylko na V biegu, to definitywnie odpadają czujnik położenia gazu, przepływomierz itd. Tak jak pisał Tonny wygląda na problem z doładowaniem, choć niekoniecznie z turbiną. Trzeba podłączyć do kompa i pomierzyć. Może być problem z N75 lub samą turbosprężarką.
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez JacekTDi » 9 czerwca 2005, 19:17

dave, zdziwię Cię, ale ja swoją turbinę w nooofce leonku rozpitrasiłem przy 45 tysiącach więc, nie mów że "to nie dci zeby turbiny siadaly po 40 kkm "!!! :twisted:
A może by tak zadać pytanie czy nasz kolega nie ma czasem jakiegoś "breloka" założonego,?? 8) bo to możebyc powodem notlaufa tak jak u mnie :|
Los sprzyja gotowosci umysłu!!!
R35P3C7 4 L30N
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
JacekTDi
Signo
Signo
 
Posty: 176
Dołączył(a): 31 marca 2004, 10:19
Lokalizacja: Lost Vegas

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez witez » 9 czerwca 2005, 20:30

Szanowni koledzy
Silnik nie jest rasowany, żadnych chipów i innych, rzebieg 100% oryginalny, znam samochód od nowości, dodam że potrafię spowodować ten stan, znam już dokładnie moment kiedy to się dzieje, szybko wciskam pedał gazu ( najlepiej v bieg)-wszystko ok, potem lekko odejmuje gaz i wyraźnie lekkie szarpnięcie i już mogę szukać prostej by wyłączyć silnik i ponownie go odpalić i znów wszystko ok.
Dodam jeszcze, że jakis czas wszystko było ok, żadnych zwiech
Pozdrawiam
Zobacz Profil
witez
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 maja 2004, 07:09
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Seat Leon 1,9TDi 110

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 10 czerwca 2005, 06:42

witez, jedz do jednej z tych firm bo problem nie jest błachy, może sie kończyc wymianą sprężarki jak tak jeszcze troche posmigasz.

www.diagtronik.pl
www.tdi-tuning.pl
www.unitronic.pl


witez napisał(a):Silnik nie jest rasowany, żadnych chipów i innych
I to był błąd zapewne ciągły PSJ :wink:

witez, wiecej nie jestesmy w stanie stwierdzić telepatycznie (zaworek N-75 lub zacinające łopatki w turbinie) teraz czeka cie wizyta w jednej z podanych firm.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez przemek69 » 10 czerwca 2005, 08:14

dave, mi turbinka padła przy 35tys.km i było dokładnie jak pisał Tonny S, niestety czasami nie jesteśmy pierwszymi właścicielami :-(
witez w moim przypadku było identycznie jak opisałeś a najłatwiej było spowodować ten efekt właśnie na V biegu przy 2000obr/min lub biegu IV 2000obr/min. lub 3000-3200 obr/min jak bedziesz miał szczęście to zaworek N75 jak nie to turbina(kierownice sie zacinają) co powoduje błąd max. cisnienia doładowania.
Zobacz Profil
przemek69
Signo
Signo
 
Posty: 153
Dołączył(a): 1 lutego 2005, 13:24
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: SEAT LEON 1.9TDI ALH

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez DWitek » 10 czerwca 2005, 08:46

przemek69 napisał(a):dave, mi turbinka padła przy 35tys.km i było dokładnie jak pisał Tonny S, niestety czasami nie jesteśmy pierwszymi właścicielami :-(
witez w moim przypadku było identycznie jak opisałeś a najłatwiej było spowodować ten efekt właśnie na V biegu przy 2000obr/min lub biegu IV 2000obr/min. lub 3000-3200 obr/min jak bedziesz miał szczęście to zaworek N75 jak nie to turbina(kierownice sie zacinają) co powoduje błąd max. cisnienia doładowania.


Zaworek N75 można przeczyścić, ja u siebie już to kiedyś robiłem. Od góry jest zaciskana blaszka, którą trzeba delikatnie poodginać, a w środku klasyczny zaworek pneumatyczny. Rozebrać, wszystko poprzemywać, wysyszyć, ew. elementy ruchome delikatnie przesmarować (nie membranę), poskładać i pozaciskać. Nie pomylić przy podłączaniu przewodów pneumatycznych :!: :!: :!:

Zapieczone kierownice turbiny też się czyści, tyle, że to nie wiem czy samemu da rady.
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 10 czerwca 2005, 09:00

DWitek napisał(a):Zapieczone kierownice turbiny też się czyści, tyle, że to nie wiem czy samemu da rady.
Nie muszą być same kierownice zatarte i tutaj pozwole sobie przedstawić i zacytowac wypowiedz Dr. Marka ;-)

Master's napisał(a):Nic dziwnego ze pojawiał sie notlauf za notlaufem. Najczęściej uszkodzeniu ulega metalowy mieszek (siłownik podciśnieniowy) sterujący kierownicami w sprężarce....na zdjeciu. Umiejscowienie tego siłownika nie jest zbyt szczęśliwe. Obok znajduje się rura wydechowa i choc posiada on osłone termiczną szlag trafia gumowa menbrane. Ponadto otworem z którego wychodzi sztanga poruszajaca kierownicami dostaje sie bród i błoto. To wszystko gnije i potem mamy zakłucenia w pracy. Dzieje sie to tylko i wyłacznie w silnikach umieszczonych poprzecznie do osi pojazdu. We wzdłużnych silnikach ..problem ten nie występuje


Obrazek

pzdr
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez DWitek » 10 czerwca 2005, 09:44

Tonny S napisał(a):
DWitek napisał(a):Zapieczone kierownice turbiny też się czyści, tyle, że to nie wiem czy samemu da rady.
Nie muszą być same kierownice zatarte i tutaj pozwole sobie przedstawić i zacytowac wypowiedz Dr. Marka ;-)

Master's napisał(a):Nic dziwnego ze pojawiał sie notlauf za notlaufem. Najczęściej uszkodzeniu ulega metalowy mieszek (siłownik podciśnieniowy) sterujący kierownicami w sprężarce....na zdjeciu. Umiejscowienie tego siłownika nie jest zbyt szczęśliwe. Obok znajduje się rura wydechowa i choc posiada on osłone termiczną szlag trafia gumowa menbrane. Ponadto otworem z którego wychodzi sztanga poruszajaca kierownicami dostaje sie bród i błoto. To wszystko gnije i potem mamy zakłucenia w pracy. Dzieje sie to tylko i wyłacznie w silnikach umieszczonych poprzecznie do osi pojazdu. We wzdłużnych silnikach ..problem ten nie występuje


Obrazek

pzdr



:-D Widziałem już to zdjęcie. Dokładnie tak, może zawór pociśnienia lub same kierownice. Ale jedno i drugie wymaga demontażu turbiny i jej rozebrania i jak widać na powyższym zdjęciu nie wszystko da się też wyczyścić :D .
Ale lepiej to zrobić jak najwcześniej, bo to jak z bolącym zębem - im mniejsza dziurka, tym mniej roboty i mniej boli, bo jak duża to tylko wyrwanie pozostaje :mrgreen:
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez witez » 10 czerwca 2005, 12:11

Witam ponownie i dzięki za zainteresowanie moim przypadkiem. Wykonałem kilka testów na autostradzie i zauważyłem że sprawy dotyczą momentu kiedy auto jedzie około 120km/h o dziwo nie zależy to od biegu na którym jadę, a więc przy różnych obrotach silnika. Pisałem wcześniej, że kłopot najczęściej pojawia się na V biegu, ale właśnie wtedy najczęściej jest załadowany V bieg.
Przemek 69 opisywał podobną sytuację, mam nadzieję że moja sytuacja nie jest tak dramatyczna.
pozdrwiam
Zobacz Profil
witez
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 maja 2004, 07:09
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Seat Leon 1,9TDi 110

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 10 czerwca 2005, 12:18

witez napisał(a):Przemek 69 opisywał podobną sytuację, mam nadzieję że moja sytuacja nie jest tak dramatyczna.
Licz się z tym, ze tak może być, bo objawy wskazują ewidentnie na w/w usterki.

Diagnoza jeszcze raz diagnoza.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez dave » 10 czerwca 2005, 12:35

drodzy koledzy :!: swoje przemyslenia odnosnie padania turbiny motywowalem wlasnym doswiadczeniem tj moja turbina wytrzymala niemalze 130 tkm i w zasadzie chodzila do samego konca, przez ostatnie 2-3 tkm zdazaly mi sie juz notlaufy ale nigdy na 5 biegu :!: zawsze byl to bieg 3 lub 4 a raz zdazylo mi sie na 2 i z tego tez mojego sromnego doswiadczenia na temat, wnioskowalem ze to nie musi byc koniecznie turbina..

pozdro :wink: :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 10 czerwca 2005, 12:44

dave, juz sie nie tłumacz hahah :D
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez WojtekTDi » 11 czerwca 2005, 13:31

ja mialem podobna przypadlosc...ze trzy razy zdazylo mi sie ze podczas przyspieszania w okolicach 120km/h (dwa razy na IV raz na V) tez mnie rzucilo zebami na przednia szybe ;) ...podjechalem na diagnoze...komp nie wykazal anomalii przeplywka ok...pozostalo sprawdzic szczelnosc dolotu...tez ok...oczywiscie owy zaworek o ktorym pisano wczesniej zostal rozebrany i przeczyszczony i jak narazie wszystko ok...wczoraj byla trasa wrocek-lublin przyspieszanie na roznych biegach i nic sie nie dzialo....takze polecam przeczyscic zaworek :)

pozdr :)
programik + końcówka od Kalińskiego + TS front, back, sides - poszedł do ojca...
OCTA II BKD 146KM/333Nm ->180KM/378Nm - teraz to moja rakieta
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
WojtekTDi
Sport
Sport
 
Posty: 268
Dołączył(a): 29 września 2004, 02:07
Lokalizacja: Wrocek
Auto: Leon 110+ :>

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez czarek » 11 czerwca 2005, 16:29

witam . a jak ten zaworek wyglada i gdzie jest

[ Dodano: Sob 11 Cze, 2005 ]
p.s. moze ma ktos zdjecie tego ustrojstwa
Zobacz Profil
czarek
 

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Aligator » 11 czerwca 2005, 20:39

Obrazek

To ten zaworek z szarą "czapką" zaraz nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Michał_TDi » 12 czerwca 2005, 07:51

Był ASV 139,9/314,4, jest ciężarówka ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michał_TDi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 540
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:55
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: turbognojek

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez czarek » 12 czerwca 2005, 12:29

ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera ??

[ Dodano: Nie 12 Cze, 2005 ]
a ten drugi taki sam do czego jest ??
Zobacz Profil
czarek
 

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez DWitek » 12 czerwca 2005, 19:57

czarek napisał(a):ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera ??


Delikatnie śrubokrętem nal;eży poodginać blaszkę, rozebrać, przedmuchać, przemyć, odtłuścić, złożyć i pozaginać blaszkę z powrotem.
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez figurel » 12 czerwca 2005, 20:02

Ten drugi to N 18, zawór recylkulacji spalin
Zobacz Profil
figurel
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 stycznia 2005, 09:42
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Golf IV TDI ALH

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez papa_smerf » 13 czerwca 2005, 09:32

o wlasnie widze ze to juz nie pierwszy przypadek ja mam ten sam :)
postawilem na turbo mysle ze za ok 2 tyg beda mial wymienione i zobaczymy czy tj ta usterka :) na ktora postawil angielski servis :roll:
tylko u mnie jeszdcze przy nizszysz biegach to sie dzieje jak dostaje niezle w dupcie :) ajak spokojnie to do 195km/h niema wogole problemu :) (chodzi o obroty i chlas wylacz sie )
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papa_smerf
Sport
Sport
 
Posty: 362
Dołączył(a): 12 kwietnia 2004, 18:49
Lokalizacja: UK
Auto: Leon TDI+:)

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez czarek » 13 czerwca 2005, 10:31

ok dzieki bede probowal,
Zobacz Profil
czarek
 

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez figurel » 14 czerwca 2005, 19:39

DWitek napisał(a):
czarek napisał(a):ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera ??


Delikatnie śrubokrętem nal;eży poodginać blaszkę, rozebrać, przedmuchać, przemyć, odtłuścić, złożyć i pozaginać blaszkę z powrotem.


Nie polegałbym zbytnio na rozbieraniu i czyszczeniu. N 75 to nie tylko mechanika i pneumatyka, tam też jest trochę elektryki; jest rdzeń, zatopiona w obudowie cewka. Podczepiony pod membranę rdzeń porusza się w górę i w dół sterowany prądem z kompa. U mnie miałem ten sam problem. Rozebrałem ( bardziej z ciekawości, bo na wymianę byłem nastawiony), oczyściłem choć po prawdzie to nie było z czego czyścić, wyglądał wewnątrz jak nówka. Dalej było to samo, przy 140 notlauf. Dopiero wymiana zaworu spowodowała, że nawet przy 170 furka się nie zająknie.
Zobacz Profil
figurel
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 stycznia 2005, 09:42
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Golf IV TDI ALH

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez DWitek » 14 czerwca 2005, 21:05

figurel napisał(a):
DWitek napisał(a):
czarek napisał(a):ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera ??


Delikatnie śrubokrętem nal;eży poodginać blaszkę, rozebrać, przedmuchać, przemyć, odtłuścić, złożyć i pozaginać blaszkę z powrotem.


Nie polegałbym zbytnio na rozbieraniu i czyszczeniu. N 75 to nie tylko mechanika i pneumatyka, tam też jest trochę elektryki; jest rdzeń, zatopiona w obudowie cewka. Podczepiony pod membranę rdzeń porusza się w górę i w dół sterowany prądem z kompa. U mnie miałem ten sam problem. Rozebrałem ( bardziej z ciekawości, bo na wymianę byłem nastawiony), oczyściłem choć po prawdzie to nie było z czego czyścić, wyglądał wewnątrz jak nówka. Dalej było to samo, przy 140 notlauf. Dopiero wymiana zaworu spowodowała, że nawet przy 170 furka się nie zająknie.


To oczywiste, że nie ma gwarancji, że po oczyszczeniu będzie OK. Turbinę też można czyścić jak jest zapieczona i jest OK, ale kiedy padnie to już żadne czyszczenie nie pomoże.

Jest to tylko jedna z opcji przy poszukiwaniu usterki (jeśli się nie zdiagnozuje prawidłowo samochodu) możliwa do wykonania przez prawie każdego.

Jednemu pomoże, drugiemu nie :wink:
Zobacz Profil
DWitek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 394
Dołączył(a): 7 kwietnia 2004, 06:03
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Leon ASV

POMOCY! Problem z LeoneM 1.9TDI

Postprzez lapa27 » 25 stycznia 2007, 14:29

Witam.
Mam problem ze swoim autem, mianowicie podczas dynamicznego przyspieszania przy obrotach okolo 4000 samochod nagle traci moc, tak jakby turbo przestalo pracowowac i samochod przyspiesza jakby to byl zwykly diesel. Po zgaszeniu silnika i po jego ponownym uruchomieniu samochod pracuje prawidlowo. W maju 2006r roku przeprowadzana byla modyfikacja komputera i z seryjnych 110KM uzyslano 127KM, zmiana delikatna takze nie podejrzewam aby awaria byla spowodowana podwyzszeniem mocy. Dzwonilem juz do jednego mechanika ktory po moim telefonicznym opisie obiawow bez wahania stwierdzil ze zna przyczyne i zaproponowal naprawe za cene 1000,- zł. bez jakichkolwiek wyjasnien. Stad tez moje pytanie, moze ktos mial podobny problem ze swoim autem i moglby podpowiedziec jak sobie z tym problemem poradzic, moze koszty naprawy nie sa az tak wysokie.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Daniel
Zobacz Profil
lapa27
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 stycznia 2007, 14:27
Lokalizacja: Wyszków
Auto: Toledo II 1.9TDI ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez mm.max » 25 stycznia 2007, 14:35

lapa27, nie chcę cie zniechęcać do użytkowania forum, ale poczytaj regulamin:

1. Jest temat do powitań i najpierw sie witamy później piszemy
2. Jest też opcja szukaj a temat ten setki razy był poruszany
3. Usterka jest typowa nie jest w bezpośredni sposób spowodowana modyfikacją
4. Napisz kto ci pisał program że osiągnąłeś tylko 127KM ze 110
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 25 stycznia 2007, 14:35

lapa27, a poszukac to się juz nie chciało co ??

notlauf, sztanga, kierownice, n75 - i teraz użyj szukajki.

lapa27 napisał(a):uzyslano 127KM, zmiana delikatna takze nie podejrzewam aby awaria byla spowodowana podwyzszeniem mocy.
Ilość koni nie mówi, o poprawności programu lub tez nie !! jesli został skopany a po obiawach widac ze tak moze być to sam widzisz .... albo PSJ ;-) winny.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Streat » 25 stycznia 2007, 14:39

lapa27, gdzies Ty robil program ze masz tylko 127 KM co to za kupa :shock:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 25 stycznia 2007, 14:57

lapa27, scalony, temat przeczytaj od poczatku !!
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez lapa27 » 25 stycznia 2007, 16:09

Modyfikacji dokonywal Pan Tomasz z Firmy ALTA RACING w Warszawie, tez byle zdziwiony ze przybylo tylko 17 koni ale powiedzial ze tak bedzie bezpieczniej dla silnika.

[ Dodano: Czw 25 Sty, 2007 ]
Jesli usterka jest typowa to proszę o odpowiedź co może być przyczyną.
Zobacz Profil
lapa27
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 stycznia 2007, 14:27
Lokalizacja: Wyszków
Auto: Toledo II 1.9TDI ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez menyou » 25 stycznia 2007, 19:11

lapa27, standardowo: turbina, przepływomierz, N-75 :x całość lub jedna z powyższych, najpierw proponuje podpiąć się pod VAG-a, tam gdzie robiłeś program powinni ci powiedzieć co nie tak z autem.
ps. jeżeli coś ominąłem to clubowicze mnie poprawią :oops:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
menyou
Signo
Signo
 
Posty: 168
Dołączył(a): 8 stycznia 2006, 15:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górn.
Auto: leon ASV by Ali

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Streat » 25 stycznia 2007, 22:14

lapa27, za taki program to ja bym nie zaplacil lipa a nie program. Bezpiecznie to mozesz miec okolice 140 KM np ja tak mam :wink: Mniej momentu i sprzegla nie zabijesz..
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez lapa27 » 25 stycznia 2007, 22:31

No widzisz, a mi ten koles w Alta Racing wcisnal kit ze przy 140KM znacznie obnizy sie zywotnosc silnika, przestraszylem sie i zostalo przy tych marnych 127KM.
Zobacz Profil
lapa27
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 stycznia 2007, 14:27
Lokalizacja: Wyszków
Auto: Toledo II 1.9TDI ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez markos » 25 stycznia 2007, 22:51

lapa27 napisał(a):a mi ten koles w Alta Racing wcisnal kit ze przy 140KM znacznie obnizy sie zywotnosc silnika

co za... ...fachowiec, gosc juz chyba niemial jak sie usprawiediwic ze jego poziom wiedzy na temat tuningu samochodu (nie malucha) jest rowny "mniej niz zero". Szkoda slow na takich " :roll: tuner-ow"
AA CLUB MEMBER
był AHF jest 330D ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markos
Sport
Sport
 
Posty: 803
Dołączył(a): 23 września 2005, 13:18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon AHF

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez rob555 » 25 stycznia 2007, 23:17

A mi sie wydaje ze Pan z ALTA RACING zaladowal typowy soft a wyszlo ile wyszlo bo auto ma problemy z cisnieniem (stad notlaufy) i byc moze z przeplywka.
Bo 127KM to jak sie postarasz to znajdziesz kilka seryjnych 110 ktore maja moce w tych okolicach (ciutek mniej)
Wiec tak jak Streat napisal....dupa nie soft albo dupa nie tuner...
135-140 jest jak najbardziej mozliwe i bezpieczne na seryjnych gratach.
A co do problemow to podezewam gruche lub zapieczone kierownice. Po sofcie w ktorym pewnie seryjne limitery zostaly a cisnienie poprzez wieksza dawke jest wyzsze (turbo sie bardziej wkreca) i przy 4000 brak juz mozliwosci regulacji i mamy notlauf. Krotko mowiac wgral Ci typowy uniwersalny soft ktory nie dosc ze nie jest spasowany z Twoim autem (mala moc) to jeszcze nie umie poradzic sobie ze sterowaniem turbiny...ehhh :|
:|
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Marcin_TDI » 25 stycznia 2007, 23:47

126 to ja mialem seryjnego... :| :| :| :| a tu taki przyrost ?? :idea: podjedz do tych specow z alta racing i niech poprawiaja to a jak nie no to wizyta w diagtroniku lub unitroniku powinna pomoc - z wyszkowa nie masz daleko do warszawy...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez lapa27 » 26 stycznia 2007, 11:16

No tak, moglbym jechac do diagtroniku lub unitroniku tylko pozostaje pytanie po co ja wywalilem (w bloto?) 1500 zł. w Alta Racing? Jadac do innej firmy musialbym zaplacic drugie 1500 zł za poprawke a wcale mi sie to nie usmiecha. Tymczasem najpierw musze uporac sie z ta turbina. Dzis bylem juz u jednego mechanika, podlaczal komputer ale ma jakis stary soft i pokazuje tylko ogolnie ze jest blad. Umowilem sie z nim na przyszly tydzien, ma juz miec nowy komputer i wtedy sprawdzi co jest, dzis powiedzial tylko ze najprawdopodobniej N75 do wymiany.
Zobacz Profil
lapa27
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 stycznia 2007, 14:27
Lokalizacja: Wyszków
Auto: Toledo II 1.9TDI ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Marcin_TDI » 26 stycznia 2007, 11:21

posprawdzaj najpierw te rzeczy ktore wala sie najczesciej czyli n75 przeplywke. podaj kod bledu z VAG-a jak cos jest - napewno ktos pomorze znajac usterke...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez lapa27 » 26 stycznia 2007, 11:36

Tak jak juz wczesniej mowilem, komputer nie wykazal konkretnej usterki tylko wskazal ogolny blad takze nie wiem czy pojawil sie jakis kod bledu, po prostu sie na tym nie znam. Szkoda ze nie wiedzialem o tym wczesniej bo moze faktycznie jakis kod sie pojawil wiec moglbym go spisac i cos moglibyscie mi podpowiedziec.
Zobacz Profil
lapa27
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 stycznia 2007, 14:27
Lokalizacja: Wyszków
Auto: Toledo II 1.9TDI ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Tonny S » 26 stycznia 2007, 11:42

lapa27 napisał(a):takze nie wiem czy pojawil sie jakis kod bledu, po prostu sie na tym nie znam.

Powinien wywalić błąd z ciśnieniem
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez lapa27 » 26 stycznia 2007, 11:53

Nie zagladalem do tego komputera, bazuje na informacji przekazanej przez mechanika, powiedzial ze ma za slaby komputer - program, w przyszlym tygodniu maja dostarczyc mu nowy za 28 tys. wiec moze bedzie dokladniejszy.images/smiles/icon_biggrin.gif
Very Happy
Zobacz Profil
lapa27
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 25 stycznia 2007, 14:27
Lokalizacja: Wyszków
Auto: Toledo II 1.9TDI ASV

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez Marcin_TDI » 26 stycznia 2007, 13:07

zawsze mozesz jeszcze odpiac n75 i zobaczyc czy wyskoczy cos bo powinno. jedz do takiego co ma vaga a nie slaby komputer...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez mm.max » 26 stycznia 2007, 13:57

lapa27 napisał(a):wskazal ogolny blad takze nie wiem czy pojawil sie jakis kod bledu



lapa27 napisał(a):ma za slaby komputer - program, w przyszlym tygodniu maja dostarczyc mu nowy za 28 tys. wiec moze bedzie dokladniejszy


Kup sobie kabelek do laptopa za ~70zł i będziesz miął równie dokładny komputer.

Zmień mechanika. Jedź do diagtroników albo firmy temu podobnej

Bład ciśnenia doładowania ma konkretny nr z tego co pamiętam to 17654 (ale moge sie mylic) wiec dla mnie jako klienta nie było by żadnym wytłumaczeniem usłyszeć BŁĄD OGÓLNY Leon TDi jest prostym do zdiagnozowania samochodzikiem (na szczęście)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości