Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Problem przy wyższych oberotach silnika

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez loco8 » 31 stycznia 2008, 11:41

Witam!

Na początku chciałem się wytłumaczyć (wyjaśnienie z pozdrowieniami dla bono :D) , że szukałem podobnych informacji na forum ale nie znalazłem nikogo, kto ma takie objawy jak mój Leon. Oczywiście są posty o braku mocy itd ale nie ma postu o utracie mocy na wyższych obrotach.

A problem jest następujący:

przy dodawaniu gazu samochód rozpędza się tak jak powinien ale do pewnego momentu.
Po przekroczeniu określonych obrotów (ok. 3000) i określonego położenia pedału gazu nagle Leoś zaczyna gwałtownie zwalniać.
Jak zdejmę nogę z gazu to wszystko wraca do normy i znowy do 3000 obr nie ma żadnych problemów.

Zastanawiałem się nad N75 albo czujnikiem pedału gazu.

Ale może ktoś ma jakiś lepszy pomysł co to może być.

Dzięki i pozdrawiam wszytkich!!!
Zobacz Profil
loco8
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 09:57
Lokalizacja: Grójec
Auto: Leon 1,9 TDI 90KM

Reklama

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez PatTDI » 31 stycznia 2008, 13:41

loco8 napisał(a):Witam!

Na początku chciałem się wytłumaczyć (wyjaśnienie z pozdrowieniami dla bono :D) , że szukałem podobnych informacji na forum ale nie znalazłem nikogo, kto ma takie objawy jak mój Leon. Oczywiście są posty o braku mocy itd ale nie ma postu o utracie mocy na wyższych obrotach.

A problem jest następujący:

przy dodawaniu gazu samochód rozpędza się tak jak powinien ale do pewnego momentu.
Po przekroczeniu określonych obrotów (ok. 3000) i określonego położenia pedału gazu nagle Leoś zaczyna gwałtownie zwalniać.
Jak zdejmę nogę z gazu to wszystko wraca do normy i znowy do 3000 obr nie ma żadnych problemów.

Zastanawiałem się nad N75 albo czujnikiem pedału gazu.

Ale może ktoś ma jakiś lepszy pomysł co to może być.

Dzięki i pozdrawiam wszytkich!!!


Uszkodzony przeplywomierz powietrza.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez loco8 » 12 lutego 2008, 09:25

Witam!

Jakby kogoś to interesowało to spradziłem na Vag'u i mam już przyczynę:

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
17656 - Intake manifold pressure sender -G71
Open circuit/short to earth
- G71 defective
- Wiring open circuit or short to earth
- Reduced output
- Increased emission figures
- Check intake manifold pressure sender
17964 - Charge pressure control
Control limit not reached
- Charge pressure control solenoid valve (N75) defective
- Turbocharger defective
- Leaks between turbocharger and engine (charge air path)
- Charge pressure too low
- Reduced output
- Check N75

No i mam pytanie. Czy to możliwe żeby wszystkie trzy błędy wynikły z uszkodzonego czujnika N75?

Dzięki i pozdrawiam!!!
Zobacz Profil
loco8
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 09:57
Lokalizacja: Grójec
Auto: Leon 1,9 TDI 90KM

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez PatTDI » 12 lutego 2008, 10:03

Z bledow wynika ze uszkodzony jest G71 a nie N75
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez Marcin_TDI » 12 lutego 2008, 10:37

G71 to czujnik cisnienia powietrza dolotowego
loco8 napisał(a):17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

Obrazek

loco8 napisał(a):17964 - Charge pressure control

Obrazek
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez loco8 » 12 lutego 2008, 10:37

No fakt. Ale czy wskazania czujnika G71 nie będą zakłamane przez nie sprawny czujnik N75? W sumie przy ostatnim błędzie jedną z propozycji kontorli jest sprawdzenie N75.

Ile może kosztować G71?
Zobacz Profil
loco8
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 09:57
Lokalizacja: Grójec
Auto: Leon 1,9 TDI 90KM

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez Marcin_TDI » 12 lutego 2008, 10:41

ja bym jednak zaczal od wymiany G71, na allegro szukaj cen..
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez loco8 » 12 lutego 2008, 13:10

No i już sam nie wiem. Przeglądałem forum i już się pogubiłem.

Gdzie jest ten czujnik G71 z przepływką?

W jednym poście piszą, że gdzieś między zbiornikiem spryskiwaczy a reflektorem (troche u dołu)
W innych tematach jest przeplywka o numerze 06A906461.

Czy móglby mi ktoś powiedzieć jaki jest numer czujnika G71 dla Leosia 1,9 TDI ALH?

Z góry dziękuję!!!
Zobacz Profil
loco8
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 09:57
Lokalizacja: Grójec
Auto: Leon 1,9 TDI 90KM

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez Streat » 12 lutego 2008, 14:05

loco8, coś mieszasz.
loco8 napisał(a):W jednym poście piszą, że gdzieś między zbiornikiem spryskiwaczy a reflektorem (troche u dołu)

Tam to ma prawo siedzieć MAP sensor (umocowany w IC).

Przepływomierz masz umocowany zaraz za filtrem powietrza.
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez loco8 » 22 lutego 2008, 10:47

Witam!

Chciałem tylko powiedzieć, że czasem wystarczy tylko coś przeczyścić i bedzie ok!

Ja ta zrobiłem z czujnikiem G71.

Wykręciłem go przczyściłem styki i pomogło.

Jeszcze dwa błędy zostały: 17964 i 17656.

Zacznę od 17964 bo najprawdopodobniej to wina N75.

Nie wiem tylko jak się zabrać do błędu 17656.

Pozdrawiam!
Zobacz Profil
loco8
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 09:57
Lokalizacja: Grójec
Auto: Leon 1,9 TDI 90KM

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

Postprzez marexi » 3 marca 2008, 00:56

sprawdz czy taka rurka w dolocie powietrza za przelywomierzem w strone silnika od dolu jest docisnieta. Jezeli nie wez ja wloz odlacz na chwile akumulator i powinno jezdzic jezeli nie to N75:)
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości