Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez niedzwiedz11 » 10 marca 2010, 12:23

masz przeładowanie- sprawdź czy sztanga wogóle chodzi. zrób też log bs011 i wrzuć-zobaczy się czy sztanga wogóle pracuje przy przyrosła... później dalsze kroki...
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 10 marca 2010, 14:55

Odnośnie logów masz typowe przeładowanie , czyli za duże cisnienie pompuje turbina , wrzuć jak kolega powyżej napisała logi 011BS będzie przynajmniej wiadomo czy "sterowanie" kierownic działa , czyli N75jest w stanie wysterować kierownice.
Poza tym na przeładowanie turbiny może się składać kilka przyczyn , częściowe lub całkowite zapieczenie kierownic turbiny , wadliwe działający zaworek N75, przetarcie lub wypięcie , bądź uszkodzenie wężyków podciśnienia , a przede wszystkim wężyk idący od N75 do gruszki turbiny , ewentualnie błednę wskazanie MAP sensora czyli czujnika doładowania ale objawia się to zazwyczaj błędem, więc u ciebie raczej nie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Luk » 14 marca 2010, 15:55

no i po problemie ;] :jupi:
trzeba bylo wyregulowac sztangę
wielkie dzieki Marcin_TDI :piwo:
Zobacz Profil
Luk
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez red virus » 16 marca 2010, 20:52

czy może mi ktoś doradzić gdzie we Wrocławiu można kupić regenerowane turbo z jakieś pewnego źródła i jak byłaby cena. Silnik to 1,9TDi ASV 110KM
Ewentualnie do kogo z forum mógłbym napisać o takie coś
Zobacz Profil
red virus
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24 marca 2008, 16:29
Lokalizacja: Newbury
Auto: Seat Leon FR
Silnik: CHGA 1.6

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez jędrek » 17 marca 2010, 09:00

czy ktoś się orientuje w cenie przełożenia turbiny.Mam silnik 110 po małym programie ma teraz 140 i chciałem założyć turbinę od 150.czyli fr
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez robertpik » 17 marca 2010, 17:02

w Łodzi demontaż starej i montaż nowej to koszt ok 300-350 zł. ale jakoś dziwnie wszyscy gadają , że nie dadzą gwarancji jeżeli nie weżmiesz od nich turbo i żeby potem nie było na nich, że turbo żle chodzi itp itd.
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bitholder » 2 kwietnia 2010, 13:57

Siemka wszystkim, mozecie mi powiedzieć czy w Poznaniu jest jakiś warsztat zajmujący się turbinkami, czytam i czytam te wszystkie posty odnośnie notlaufa i tak wychodzi że mam problem z zapiekającymi się kierownicami. Szukam czegoś w Poznaniu ewentualnie w okolicach żeby przeczyścić, ewentualnie zregenerować turbinie,strasznie mnie denerwują te notlaufy, po wymianie filtra paliwa i powietrza przez tydzień było spoko, szedł jak kuna leśna, potem notlaufy znów wróciły i teraz praktycznie za każdym razem gdy mu wcisnę tak na 4 do 100-120 km/h to łapie cholernego notlaufa. Zarejestrowałem się na tym forum bo naprawdę dużo się tu naczytałem o Leonach i stwierdzam ze dużo z was ma sporo wiedzy na temat problemów mechaniczno-elektrycznych :p .
Zobacz Profil
bitholder
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 13:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon 1.9 TDI ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez niedzwiedz11 » 2 kwietnia 2010, 19:44

póki co ja polecam ci podjechać do opalenicy do mariusza- facet działa na forum golfa, pracuje w aso vw i ma swój zakład, jest naprawdę dobry, nigdy mnie nie zawiódł, wie wszystko ale prawie wszystko a autkach serii vag, zresztą zadzwoń a przez tel już uzyskasz fachowe informacje. sam trafiłe na niego jak miałem problem z przeładowaniem i notlaufami...może wystarczy samo czyszczenie, bez regeneracji-on to stwierdzi. jeśli chcesz namiary daj znac, prześle ci na priv...
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 5 kwietnia 2010, 21:41

A może ktoś mi powiedzieć, gdzie jest ta nieszczęsna sztanga od turbo, bo cały silnik obskoczyłem i nic. :no:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 5 kwietnia 2010, 21:48

sławek napisał(a):A może ktoś mi powiedzieć, gdzie jest ta nieszczęsna sztanga od turbo, bo cały silnik obskoczyłem i nic. :no:

przy turbo...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 6 kwietnia 2010, 06:36

Aleś mi pomógł. :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 6 kwietnia 2010, 09:57

Ja jestem zdania, że jeśli ktoś się wybitnie nie zna, to powinien zostawić robotę osobom które mają o tym pojęcie.
Jak sobie skręciłem kostkę, to nie szukałem odpowiedzi na forum co z nią zrobić tylko pojechałem do szpitala.

Skoro nie widzisz na turbinie gruszki i sztangi do niej idącej to co ja poradzę...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kornat » 6 kwietnia 2010, 10:29

sławek zaznaczone na zdjęciu
Obrazek
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 6 kwietnia 2010, 16:18

Sammael napisał(a):Skoro nie widzisz na turbinie gruszki i sztangi do niej idącej to co ja poradzę...

Jak zajrzę pod auto, to pewnie zobaczę.
Sztangi szukałem od góry auta. :oops:
Kornat- dzięki za fotkę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez robertpik » 6 kwietnia 2010, 20:11

ponawiam pytanie . Czy po czyszczeniu turbo(zapieczone kierownice) odczuje jakis przyrost mocy? bo mam wrazenie ze na pierwszych biegach ( od 0 km/h) jakos słabo idzie i dopiero pozniej ok 3 biegu w miare idzie ale szału nie ma
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 6 kwietnia 2010, 21:53

nie
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bitholder » 7 kwietnia 2010, 12:10

niedzwiedz11, Byłbym wdzieczny za kontakt do pana Mariusza z Opalenicy, Grałem tam 3 lata w klubie LUNATIC tak ze możliwe że ktoś ze znajomych będzie go znał.
Zobacz Profil
bitholder
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 13:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon 1.9 TDI ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez tomzi » 8 kwietnia 2010, 20:38

To jak to w końcu powinno być? U mnie też wpada w tryb łapie notlaufa. Po podpięciu VAG wyskakuje zbyt wysokie ciśnienie doładowania. Elektryk mówił że to wina zacinających się kierownic bo wszystkie inne podzespoły wydają się ok. Dzisiaj chciałem rozruszać trochę kierownice ale jak się okazało że chyba pracują normalnie bo dają się ruszać i sztanga pracuje chyba w pełnym zakresie obrotów, nie przycina się. Generalnie objaw taki że na 3,4,i 5 biegu traci moc przy ok 4 tys obr. Po wyłączeniu i włączeniu ciągnie i znów to samo. Sprawdzałem odpiąłem wężyk podciśnienia od gruchy ale od razu słaby tak jak po złapaniu notlaufa. Generalnie jak można sprawdzić jak powinna działać grucha i kierownice? Zamieniałem też N75 z N18 ale bez zmian.
dzięki za pomoc
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kornat » 8 kwietnia 2010, 21:46

tomzi, zrób logi i będzie jasne. To że na postoju sztanga nie zacina się to nie znaczy, że nie będzie się zacinała podczas jazdy. Odepnij przepływkę i jak nie będzie różnicy to już pozostaje jedynie coś z turbo.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 9 kwietnia 2010, 11:31

tomzi na pewno zrob logi one nie kłamią , również miałem takie same problemy , aby być pewnym że z kierownicami jest coś nie tak najlepiej zdjąć sztange z dzwigienek kierownic ale jest dość trudne i trzeba miec magnes aby spinka nie zgubiła się ja tak zrobiłem i gdy poruszałem juz samymi kierownicami wyczuwałem opór do pokonania ale opór co świadczy o blokowaniu kierownic wcześniej za pomocą plaskownika rozruszałem kierownice co pomogło może na 2 dni. Poza ytm opinie innych mechaników wskazywały na N75 , map sensor itp., zresztą wszytko jest w tym temacie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez tomzi » 9 kwietnia 2010, 21:35

dezeus,
A powiedz mi czy trzeba jakoś zaznaczyć położenie dźwigni przed demontażem, tak aby po ponownym ich złączeniu były w tej samej pozycji? U mnie jednak kierownice są zapieczone, sztanga blokuje się w górnym położeniu.
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 9 kwietnia 2010, 23:03

Jeżeli zdejmujesz z dzwigienek nic nie musisz robić abyś nie rozkrecał takiej śruby pośrodku bo ja musisz zaznaczać , po prostu zdejmnij zawleczkę i odsuń na bok sztange tam bardzo mało miejsca jest, tuz przy turbo i poruszaj i wtedy będziesz wiedział.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Wasill » 30 kwietnia 2010, 09:50

Mam pytanie. Jak przeladowuje turbina nawet wtedy jesli zdjety jest przewod sterowania turbina, tzn ze sztanga moze byc zle wyregulowana?
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez FilipG » 30 kwietnia 2010, 18:00

Wasill napisał(a):Mam pytanie. Jak przeladowuje turbina nawet wtedy jesli zdjety jest przewod sterowania turbina, tzn ze sztanga moze byc zle wyregulowana?


Czy to nie działa przypadkiem w taki sposób, że w miarę wzrostu obrotów zwiększa się wartość podciśnienia w układzie, które wyciąga sztangę sterującą kątem nachylenia "kierowniczek"(?) ? Tzn. jeżeli przewód jest odłączony to kierowniczki są całkowicie otwarte i ciśnienie doładowania jest zbyt duże co powoduje przeładowanie.

Zwłaszcza podczas odłączonego przewodu będzie tryb awaryjny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Wasill » 30 kwietnia 2010, 18:10

Wedlug moich obserwacji wraz ze wzrostem obrotow zwieksza sie cisnienie w ukladzie i komputer steruje zaworkiem aby otworzyl kierownice w turbinie w celu zmniejszenia cisnienienia.

Na calkowicie otwartych kierownicach jest najmniejsze doladowanie i odwrotnie na zamknietych.

Nawet czulem to jak rozpedzalem sie samochodem z odpietym wezykiem. Do 2500 obr/min brak doladowania. Dopiero potem gdy wirnik sie rozpedzi samochod ciagnie normalnie
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez FilipG » 30 kwietnia 2010, 18:52

Wasill napisał(a):Na calkowicie otwartych kierownicach jest najmniejsze doladowanie i odwrotnie na zamknietych.


Nie możliwe z fizycznego punktu widzenia. Jeżeli kierownice są całkowicie uchylone to maksymalna masa spalin pada na wirnik turbiny. Doładowanie musi być duże. Masa spalin padających na wirnik jest mniejsza gdy kierownice się zamykają, za to ciśnienie gazów spalinowych jest wyższe więc ciśnienie doładowania się wyrównuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 30 kwietnia 2010, 21:25

Matko i córko jakie herezje zaczynacie tworzyć...

Żadne podciśnienie się nie zwiększa ze wzrostem obrotów. Podciśnienie jest w miarę stałe, w TDI wytwarza je pompa podciśnienia - vacu pompa, która w PD jest również pompą paliwa.
W PDku na wyjściu z vacu pompy jest około -1,5 bara. Reszta układów ma po -0,8 bara. To co idzie na sztangę jest regulowane za pomocą N75.

Po pierwsze niezbyt rozumiecie zasadę działania turbosprężarki na zmiennej geometrii a po drugie jakie znaczenie ma boost-doładowanie w silniku turbodoładowanym i kiedy tak na prawdę się pojawia.

i teraz tak... zacznijmy pytaniem, czy myślicie, że lecąc z tempomatem autostradą powiedzmy 180kph sprężarka wypruwa z siebie siódme poty?
Czy przyspieszenie od 40-80kph jest dla niej mniej obciążające?

W pierwszym przypadku jeśli jedziecie na tempomacie, nawet przy tych 180kph to turbo działa na pół gwizdka, powiedzmy generuje 0,7 bara doładowania.

W drugim przypadku nagłego przyspieszania z butem w podłodze, w takim ARLu generuje 1,5 bara doładowania. Oczywiście, jeśli zachcecie przyspieszać przy tych 180kph to natychmiast z 0,7 bara zrobi się 1,5

Jak się zrobi, dlaczego i po co jest zmienna geometria?

Po co jest VNT/VGT/zmienna? po to żeby przyspieszyć rozkręcanie się turbiny, tym samym koła kompresora - jak najszybciej wytworzyć wymagany przez sterownik silnika boost. Żeby nie było laga - przerwy w dostarczaniu mocy, zanim ładunek-masa spalin nie będzie wystarczająca na swobodne rozkręcenie turbo.

Co robi zmienna?
to nie jest tak, że przy bucie od 1,5k obrotów ona jest na maksa otwarta, uchyla się tworząc niewielką szparę przez którą wpadają spaliny na wirnik turbiny. Dlaczego się uchyla tylko troche? Po to żeby niewystarczającemu ładunkowi spalin nadać większy pęd, większy pęd rozkręca szybciej śmigła.

No dobra, ponieważ z tego co czytam, budowa turbosprężarki dla niektórych jest czarną magią - nie mam o to pretensji, bo nie każdy musi to przecież wiedzieć... ale udzielanie w takim wypadku rad jest trochę nie na miejscu.

Przypadek niskich obrotów i buta w podłodze ilustrują poniższe rysunki, myśle że są dość oczywiste. Nie będę ich komentował.


Obrazek
Obrazek
Obrazek

No dobrze, jeśli silnik generuje na tyle dużo spalin że zwiększanie ich pędu, przez kierowniczki jest wręcz niepożądane bo niebezpiecznie podnosi doładowanie, należy to doładowanie ograniczyć (w starszych dieslach i w większości benzyn oprócz porsche 911 997 turbo odpowiada za to wastegate - o tym może kiedyś).
Tak więc rozpoczyna się ograniczanie tego doładowania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na pierwszym rysunku strzałka pokazuje w jakim kierunku idzie sztanga - podciśnienie w gruszce jest zmniejszane. Więcej spalin ucieka swobodnie do wydechu niż leci na wirnik.

I teraz tak. Bez podciśnienia - ze zdjętym wężykiem w sprawnej turbosprężarce, bez zapieczonych kierownic sprężarka wygeneruje maksymalnie 0,3 bara - to jest praktycznie nic dla takiego TDI.
Jeśli generuje boost bez podciśnienia, to znaczy że kierownice są ZAPIECZONE.

Za sterowanie podciśnieniem odpowiada zaworek N75 zlokalizowany w okolicach podszybia.

I tyle w tym temacie.

Pozdrawiam.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez DOC » 30 kwietnia 2010, 21:42

Sammael, :ok: post, oby wiecej takich!
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Wasill » 1 maja 2010, 01:20

Sammael, ja to wszystko rozumiem co napisales. ale napisales:

I teraz tak. Bez podciśnienia - ze zdjętym wężykiem w sprawnej turbosprężarce, bez zapieczonych kierownic sprężarka wygeneruje maksymalnie 0,3 bara - to jest praktycznie nic dla takiego TDI.
Jeśli generuje boost bez podciśnienia, to znaczy że kierownice są ZAPIECZONE.

Za sterowanie podciśnieniem odpowiada zaworek N75 zlokalizowany w okolicach podszybia.


A jesli wszystko jest dobrze, tj. kierownice nie zapieczone, N75 sprawny, to czy sztanga moze byc zle wyregulowana?
Jak by tak bylo to z tego wynika ze ramie gruszki jest za krotkie i kierownicy nie otwieraja sie dostatecznie aby obnizyc cisnienie
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 1 maja 2010, 01:43

Wasill napisał(a):A jesli wszystko jest dobrze, tj. kierownice nie zapieczone, N75 sprawny, to czy sztanga moze byc zle wyregulowana?

Tak, może być źle wyregulowana no ale bez przesady raczej nie na tyle żeby np. dmuchała 1,5 bara czy nawet bar.

Ale jeśli nic nie było robione przy sprężarce to nie ma prawa się sama rozregulować.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Wasill » 1 maja 2010, 09:30

Sammael, spojrz na mojego loga. Jazda ze zdjetym wezykiem sterowania turbina

http://vaglog.rtnet.pl/wasmich_11808.html

Pompuje bardzo mocno
A co do tego czy nikt nie mieszal przy tej turbinie to nie jestem pewien
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 1 maja 2010, 11:38

No tak przeładowuje w kosmos.

No a jak zaciągasz ustami wężyk to gruszka się chociaż troche rusza? Ręką możesz ją ruszyć?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Wasill » 1 maja 2010, 13:02

tak ladnie chodzi. Reka nie probowalem ale jak ustami zaciagam i sie rusza to reka tym bardziej chyba.

Szkoda ze jak czyscilem kierownice nie zwrocilem uwagi na sztange. Na dniach znowu dogrzebie sie do turbo i sprobuje wyregulowac sztange.
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Sammael » 1 maja 2010, 13:49

Wasill napisał(a):tak ladnie chodzi. Reka nie probowalem ale jak ustami zaciagam i sie rusza to reka tym bardziej chyba.

Szkoda ze jak czyscilem kierownice nie zwrocilem uwagi na sztange. Na dniach znowu dogrzebie sie do turbo i sprobuje wyregulowac sztange.


Sam czyściłeś?
Może po prostu źle założyłeś pierścień od kierownic.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Wasill » 1 maja 2010, 14:22

Tak sam czyscilem
Nie no, nie da sie zle tego zlozyc bo potem nie zlaczy sie wirnik z obudowa.

Obrazek

W jeden sposob to pasuje tylko. Jak na rysunku widac dzwigienka musi trafić w otwor w pierscieniu i kolek ustalajacy w obudowe.

[ Dodano: Sob 08 Maj, 2010 ]
Mam pytanie co do ruchu sztangi.
Czy ruch sztangi od skrajnego do skrajnego polozenia powinien byc taki jak ruch samej dzwigni, ktora jest nie polaczona ze sztanga?
chodzi mi dokladnie o sytuacje gdy silnik jest wylaczony i sztanga jest wypchnieta przez gruszke. Gdy odepne sztange od dzwogni ktora steruje kierownicami to moge jeszcze dalej ja przesunac.

Jak napisalem wyzej moja turbina przeladowuje nawet wtedy gdy mam odpiety wezyk od sterowanie sturbina. I wlasnie szukam przyczyny w zlej regulacji sztangi.

Prosze o pomoc
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Andrus86 » 31 lipca 2010, 20:49

Podepnę się trochę pod temat. Byłem dzisiaj z moim leonem u mechanika podłączyłem pod kompa i przy wciskaniu pedału gazu do podłogi (oczywiście na postoju) sprężarka doładowuje ok 1,5 bar'a (przy ok 4 tys obrotów) czy to normalne?? nie powinno być przypadkiem koło 2,0??

Silnik 1,9Tdi ASV 110 koni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andrus86
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 12 listopada 2009, 22:02
Lokalizacja: BDG
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Nogaj » 31 lipca 2010, 23:06

Andrus86 napisał(a): (oczywiście na postoju) sprężarka doładowuje ok 1,5 bar'a (przy ok 4 tys obrotów) czy to normalne?? nie powinno być przypadkiem koło 2,0??

a nie powinno być przypadkiem max 0,3-0,5 bara?
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Andrus86 » 1 sierpnia 2010, 09:37

0,3 do 0,5 jest na postoju ale bez wciśniętego pedału gazu;p a ja wciskałem do podłogi:P
1.9 ASV+ 137,4 KM 306,6 Nm By TUNE-UP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andrus86
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 12 listopada 2009, 22:02
Lokalizacja: BDG
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kornat » 1 sierpnia 2010, 13:01

0,5 na biegu jałowym w gazem w podłodze nawet będzie.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Andrus86 » 1 sierpnia 2010, 15:06

to czemu u mnie wskazuje 1,5 bar na wcisnietym gazie?? cos jest nie tak??
1.9 ASV+ 137,4 KM 306,6 Nm By TUNE-UP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andrus86
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 12 listopada 2009, 22:02
Lokalizacja: BDG
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcollin » 29 stycznia 2011, 00:00

Ostatnio mam problem ze swoim Leonem 1.9 tdi silnik ASV 110 kM. Dzięki Waszym dyskusjom Panowie wgryzłem sie w temat. Posprawdzałem sztangę przewody zaworek i zrobiłem logi. Bardzo bym prosił o Wasze opinie czy to zaworek N75 czy kierownice zapieczone czy inna usterka. W Vagu bład 17965.

log 011
log 004 008 010
log 001 003 011 [/swf]
Zobacz Profil
Marcollin
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 stycznia 2011, 23:21
Lokalizacja: Bochnia
Auto: Seat Leon 1.9 tdi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 29 stycznia 2011, 10:57

Baaardzo dużo ładuje :zdziwko: - maksymalne przeładowanie od samego początku.
Albo grucha zardzewiała, albo łopatki zblokowane.
Sprawdź czy sztanga chodzi.
Nie regulowałeś jej czasami?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcollin » 29 stycznia 2011, 11:06

Podpiąłem Vaga ustawiłem na blok 011 i kliknąlem Switch to Mess blok i obserwowałem sztangę i wykonuje ruch. Natomiast wziołem też odłączyłem przewód od zaworka N75 i najpierw sprawdzałem ręką sztangę a później podłączyłem duża sztrzykawkę i zaciągałem powietrze i rusza się sztanga ale piszczy strasznie tak jakby faktycznie zardzewiała. Proszę o radę zabrać się za czyszcenie kierownic turbo czy coś innego radzicie?? Nic nie regulowałem Do zimy było wszystko ok nie zdarzył mi sie nigdy tryb awaryjny teraz jak zaczęła się jazda spokojniejsza i ostatnio jak chciałem troche szybciej polatać to zauwarzyłem że coś sie dzieje i zacząłem poznawać temat.
Zobacz Profil
Marcollin
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 stycznia 2011, 23:21
Lokalizacja: Bochnia
Auto: Seat Leon 1.9 tdi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Nogaj » 29 stycznia 2011, 11:35

Prościej i taniej będzie jak odkręcisz sztangę i wtedy ją dokładnie sprawdzisz skoro piszczy. Po odkręceniu sztangi upewnisz się jak łopatki w turbo chodzą.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcollin » 29 stycznia 2011, 13:37

Zaworek N75 wykluczacie ? bo zastanawiałem się czy go nie przeczyścić. Znalazłem o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... reanimacja. Ale też nie chce go nie potrzebnie rozbierać.
Zobacz Profil
Marcollin
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 stycznia 2011, 23:21
Lokalizacja: Bochnia
Auto: Seat Leon 1.9 tdi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Nogaj » 29 stycznia 2011, 13:43

N75 możesz zamienić miejscami z N18 i wtedy go sprawdzisz i zobaczysz czy jest różnica w zachowaniu auta.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rumianko » 29 stycznia 2011, 14:31

Marcollin napisał(a):Zaworek N75 wykluczacie ?


żeby to sprawdzić trzeba go sprawdzić na zegarku podciśnieniowym, na nim od razu widać jakie osiąga podciśnienie i czy sie zacina.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcollin » 29 stycznia 2011, 17:12

Zamieniłem N75 z N18 i próba. Pierwsze wrażenie może jest lepiej ale nie jednak 3 bieg but w podłogę i 3000 tys osiągnął i znów koniec z mocą. Po zgaszeniu oczywiście wszystko ok. I tu jest problem bo nie mam manometru żeby sprawdzić jakie podciśnienie wytwarza.

[ Dodano: 29 Styczeń 2011, 18:14 ]
Panowie podłączyłem teraz Vaga żeby zobaczyć jakie błedy dzis wyskoczyły po tej próbie i oczywiście pojawił się błąd 17965 ciśnienie doładowania przekroczona granica regulacji i pojawił się błąd 17664 czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do plusa / przerwa brak osprzętu/ nie zwiazany ze sprzetem - bład sporadyczny
Zobacz Profil
Marcollin
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 stycznia 2011, 23:21
Lokalizacja: Bochnia
Auto: Seat Leon 1.9 tdi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 30 stycznia 2011, 21:24

W tym temacie wszystko opisane , jeżeli chcesz sprawdzić czy to łopatki turbiny co jest bardzo częste w turbinach ze zmienną geometrią należy zdjąć dzwigienkę ze sztangi tam jest zawleczką i samymi łopatkami poruszać i wszystko jasne jakikolwiek opór winna łopatek.
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez muzg » 31 stycznia 2011, 20:41

Panowie powiedzcie czy do robienia logów , kasowania błedów i podstawowej diagnoay auta nadaje sie polski VAG COM 409.1 z kabelkiem obd2 z allegro za 65żł
Zobacz Profil
muzg
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 19 października 2007, 16:57
Lokalizacja: Wyszków
Auto: seat leon 1.9 tdi

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości