Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] jeszcze raz EGR

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 11 września 2006, 13:50

Mam pytanko czy wystarczy przy EGR zaślepić węźyk podciśnienia czy trzeba zaślepiać również rurkę łączącą dwa kolektory, marazie mam zaślepiony wężyk i jest ok tzn brak szarpania przy zmianie biegów i zmniejszczenie czasu reakcji po wciśnięciu gazu, ale czy to w 100% zapewnia szczelność?
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Reklama

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez vitek777 » 11 września 2006, 14:00

jak ostatnio miałem robiony program to mówili mi ze programowo go przytkali ale to jest słabe wiec włozyli mi kulke od łozyska w wezyk hehe i jest git :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vitek777
Sport
Sport
 
Posty: 648
Dołączył(a): 23 listopada 2005, 11:46
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: S4 i Caddy-lak:)

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez nowy » 11 września 2006, 22:02

nie jestem w temacie rozeznany ..
a co daje wylaczenie EGR ?
187KM/383Nm da sie jakoś jeździć...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nowy
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 20 czerwca 2006, 18:21
Lokalizacja: radom
Auto: Leon ARL

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Barth » 11 września 2006, 22:19

nowy, nie syfi sie kolektor dolotowy , po zdjęciu węzyka jest on wyłączony , jednak nie w wszystkich autach mozna odłączyć węzyk , w niektórych przypadkach po tym zabiegu wywala błąd ( u mnie tak jest ) i wtedy trzeba go odłączyc programowo .
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 12 września 2006, 13:31

narzie przyjemnie się jeździ ale niemoge sprawdzić czy błąd wyskakuje bo nie mam kabelka, no i na biegu jałowym turbinka ma znacznie wyższe obroty niż z podłączonym egr i czy to ma wpływ przy gaszeniu silnika (musi wytracać większą prędkość bez smarowania)
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez czarek » 12 września 2006, 13:44

a masz katalizator ??
Zobacz Profil
czarek
 

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 12 września 2006, 18:20

mam kata ale nie wiem w jakim stanie
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez klauspolo » 12 września 2006, 23:00

Jak to turbinka ma wyższe obroty bez egru, dlaczego???
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 13 września 2006, 07:41

proste, podczas gdy zawór otwiera się to spaliny powracające obniżają temperature spalin, spaliny posiadają mniejszą energię wewnętrzną a co za tym idzie nie posiadają wystarczająco dużej energii do rozpędzenia turbiny jak spaliny gorące (chodzi o energię kinetyczną cząstek spalin)
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez klauspolo » 13 września 2006, 12:08

Aha :mrgreen: czyli jeśli odłaczymy egr to musimy troche dlużej odczekać na postoju aby zgasić silnik :idea: Czyli brak egru to samo zdrowie dla silnika ale niekoniecznie dla turbiny :roll: . A jak sie ma do tego wyciecie kata, czy przez to turbina ma jeszcze wieksze obroty na postoju???
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Streat » 13 września 2006, 12:43

Pozwole sobie wkleic wypowiedz Bogumila z forum Masters`a

Bogumił napisał(a):Witam :D

W temacie recyrkulacji spalin mam niemiłe doświadczenia . :evil:
Napewno narażę sie ekologom i innym osobom dbającym o środowisko, ale to co wygrzebuję podczas napraw silników z kolektorów dolotowych, to zgroza. szambo , kibel i śląski hajzel... :!: :!: :!: (jak to mawia mój kolega: brakuje tylko żaby i jeża)
Błoto olejowe zmieszane z sadzą i twardymi drobinami koksu ze spalonego oleju. Z takim pietyzmem filtrujemy powietrze wpadajace do garnuszków naszych silniczków, a tam za przepustnicą lepka czarna maź podobna do mazutu. :shock: Nie zapominajmy, że do owego kolektora doprowadzono jeszcze recyrkulację gazów korbowych. To wszystko w trosce o świerze powietrze :twisted: :twisted: :twisted:(ale tylko na wolnych obrotach - hipokryzja :!: :!: :!: . Przed niespełna tygodniem naprawiałem głowicę takiego motorka "Renault 2,2D" Silniczek parskał i nierówno rabotał na wolnych obrotach. Ile radości miał klient gdy oglądał zawory dolotowe pokryte błotem olejowo- żużlowo-sadzawym. :twisted: Na przylgniach zaworowych osadził się twardy nagar i szczelność diabli wzięli. Po oczyszczeniu i dotarciu zaworów wszelkie dolegliwości minęły 8) Zaznaczam, że uszczelnienia i prowadnice były o.k.
O ile zgadzam się na dotlenianie spalin spec pompkami i innymi sposobami, to w temacie zawracania sadzy do cylindra jestem zdecydowanym przeciwnikiem. To poprostu trzeba zobaczyć. Następnym razem zrobię foto i pokażę niedowiarkom.
Co robić by tego uniknąć :?: Nie powiem bo mnie spalą na stosie :wink:

Obrazek

Na załączonym foto widać wnętrze kolektora dolotowedo z kanałem recyrkulacji spalin. Te nieregularne formy w kolorze brunatno-czarnym to zkoksowany olej z odmy w połączeniu z sadzą z rury wydechowej. Czasami taka pecyna się odrywa i podłazi pod grzybek zaworowy. Silnik parska, traci cisnienie sprężania, a po pewnym czasie obiawy przechodzą. Czasami nie :evil:
Przepraszam za jakość zdięcia, ale próbowałem nowy obiektyw i niezabardzo wyszło mi światło :wink:


Jak wygladal EGR i kolektor ssacy u naszego klubowicza Jazwes`a przed zaslepieniem EGR mozna zobaczyc tutaj:
viewtopic.php?p=60729#60729
Dodam ze w moim samochodzie przy przebiegu ~45 tys km kolektor ssacy nie wygaldal duzo lepiej. Jak ktos jeszcze ma watpliwosci czy zaslepiac EGR niech sobie poczyta troche forum Masters`a w jednym temacie wymienil kilka plusow takiego zabiegu. Powiem szczerze ze jak ja zobaczylem jaki syf tam sie zbiera to nastepnego dnia sam juz mialem zaslepiony swoj zawor :wink:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 13 września 2006, 14:37

wątpliwości co do zabiegu odłączenia egr nie mam, a jeśli chodzi o zaślepianie to lepiej przy egr czy kolektorze wylotowym? i jeszcze małe pytanko mam ALH z mocą 123,4 KM ora 290 NM czy 9,5 do 100 i max 200km/h jest realnym wynikiem
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez grzybek » 13 września 2006, 17:47

mysle ze mozesz sprobowac szarpnac 9,5 ale bedzie ciezko.....

wymien wtryski wtedy naprawde jest fajnie....

przed zmiana softu jezdzilem Twoim jak chcesz mozemy teraz sie spotkac smigniesz sie moim po virusie <lol>
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 13 września 2006, 18:16

grzybek a jak teraz jeździsz? bo u mnie trzeba zmieniać bieg około 4000-4100 bo potem już drastycznie spada moc, no i ile vmax udało się osiągnąć, a z wtryskami poczekam bo chciałbym cały komplet zrobić czyli sprzęgło, wtryski, turbo, IC i program ale na to trzeba $$$ myśle wtedy że 160 KM bym uzyskał może jeszcze szybszy wałek, narazie będę zbierał $ i w następnym roku zobacze na co stać leona :twisted:
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez grzybek » 13 września 2006, 18:23

w sumie i u mnie nie ma sensu ciagnac powyzej 4200rpm....

ale autko zupelnie inaczej sie zbiera po zmianie wtryskow i sofcie........

co do V-max to Ci nie powiem bo nie probowalem ( a ta z hamowni jest nieosiagalna na drodze niestety )
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez hacper » 16 września 2006, 18:00

Witam dzis wlasnie czyscilem kolektor i EGR i czulem sie jak w kopalni :shock: :



Obrazek
Obrazek


A przy okazji mam pytanie bo chce calkowicie wywalic EGR co musze zrobic z tymi wezykami i czujnikiem ktory jest tam podlaczony??
Zobacz Profil
hacper
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 grudnia 2005, 16:10
Lokalizacja: NL
Auto: Audi a3 tdi quattro

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Gaspar » 16 września 2006, 19:58

Przerażają mnie te fotki :shock: :shock:
Zapytam tak, co jaki czas z Waszego doświadczenia (w sensie przebiegu, czy innych czynników) należałoby wyczyścić kolektor i EGR z tego syfu?...
Pozdrawiam,
Gaspar

Był Dzikusek :mrgreen: ASV 137,9 KM @ 301,0 Nm by CompSport.
Jest emerycka Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Prestige
Obrazek
Obrazek
Kto misiowi urwał ucho?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Streat » 16 września 2006, 21:19

Gaspar, zaslepic EGR i nie martwic sie tym wiecej :PPPP

Serio ja tam nie widze zadnych efektow ubocznych takiego zabiegu...
A moj EGR juz pisalem wczesniej przy ~45 k km nie wiele lepiej wygladal :roll:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez skorupka » 17 września 2006, 10:24

A jak jest z zaworem EGR w ARL-u. Tu podobno wyższa szkoła jazdy. TonnyS ty masz zaślepiony, wyłączony? Jak to z tym jest ? Robiłem ostatnio soft i nie pytałem czy mi go odłączyli.
Powered by Tuchołka Softwere 200KM 410Nm / 8,0 l / 100 km. Poszukiwacze zaginionej mocy. 30 koni poszło w las. Dobrych pompek AL poszukuję.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
skorupka
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 137
Dołączył(a): 24 lipca 2005, 14:03
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Jajecznica ARL

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez FenDeR » 17 września 2006, 16:38

Narazie z zaślepioną rurką podciśnienia jeżdzę prawie tydzień, wyczyściłem zawór egr i jutro spróbuje odkręcić go jeszcze raz i sprawdze czy nie puszcza, właśnie szkoda że jest tam urządzonko do gaszenia silnika (chyba) bo inaczej wywaliłbym to i wstawił rurke, a czyszczenie samego zaworu to jest nic w porównaniu z kolektorem, trzeba się jednak przyłożyć i odkręcić zapieczone śrubki przy kolektorze
Zobacz Profil
FenDeR
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 stycznia 2006, 14:59
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Seat Leon TDI 125 HP

Pytanie o EGR

Postprzez leon_2003 » 13 marca 2007, 08:05

Witam,

Wiem, że juz sporo o tym było, jednak czy samemu można ten syf usunąć?
Czy ktoś na forum pisał instrukcję wymontowania i czyszczenia EGR?
Chcę się za to samemu zabrać, jednak nie chciałbym później się :oops: jak coś spierdzielę.
Rozumiem, że muszę ten element odkręcić, ale co następnie po wyczyszczeniu tego zaworu, czy dalej coś czyścić przy silniku?

Pzdr i dziękuję za wszelkie podpowiedzi :-D
leon_2003

[ Dodano: Nie 18 Mar, 2007 ]
Witam,

Poniżej fotki z podboju kopalni w Leonie
EGR wyczyścilem wcześniej mocząc go w benzynie ekstrakcyjnej. Po oczyszczeniu wygladał prawie jak nowy. Kolektora niestety nie odkręcałem, czyściłem tylko brud widoczny na fotce, jego górną część.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pzdr
leon_2003
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leon_2003
Sport
Sport
 
Posty: 214
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Seat Leon

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez grzybek » 21 maja 2007, 16:32

leon_2003, patrzac na Twoja wypowiedz to juz wiem co wyczyscic ale nie wiem ktore wezyki zdjac i zaslepic?

PS jest jakas roznica u Ciebie ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Proszę o Pomoc.

Postprzez DOLEK » 10 maja 2008, 13:18

Po ostatnim udanym spociku zajrzałem pod maskę i zobaczyłem wyciek oleju pod ERG. Wygląda to tak jak na zdjęciu
Obrazek

Bardzo proszę o poradę czy coś z tym trzeba robić czy tak ma być.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOLEK
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:11
Lokalizacja: Skawina
Auto: Leon 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Proszę o Pomoc.

Postprzez marcin_kielce » 10 maja 2008, 13:21

DOLEK napisał(a):Po ostatnim udanym spociku zajrzałem pod maskę i zobaczyłem wyciek oleju pod ERG. Wygląda to tak jak na zdjęciu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/762 ... b01ca.html

Bardzo proszę o poradę czy coś z tym trzeba robić czy tak ma być.

Pozdrawiam.


Nie powinno tak byc. zapewne poszla jakas uszczelka i nalezy ja wymienic.

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez DOLEK » 10 maja 2008, 14:37

Bardzo proszę o więcej informacji.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOLEK
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:11
Lokalizacja: Skawina
Auto: Leon 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez bono » 10 maja 2008, 20:41

DOLEK, Po pierwsze zanim założysz nowy tema sprawdź, czy podobny już nie istnieje. Po drugie temat typu " Proszę o Pomoc" jest bardzo nieczytelny i następnym razem poleci od razu do kosza :nonono: . scalone

DOLEK napisał(a):Bardzo proszę o poradę czy coś z tym trzeba robić czy tak ma być.

Jak masz dużo $$$ to kup nowy EGR ewentualnie baw się w wymianę uszczelnień. Poci ci się EGR ponieważ puszcza uszczelnienie i idzie olej z wału korbowego. U mnie jak i wielu forumowiczów jest to samo. Weź szmatkę i wyczyść EGR od czasu i nie zawracaj sobie tym głowy ;-)
Zaślep tylko EGR co by ci syfu do kolektora ssącego nie walił, odłącz go VAG'iem i śmigaj dalej. Wszystko masz powyżej.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marcin_kielce » 10 maja 2008, 22:28

Jakby co mam uzywany w 100% sprawny EGR na zbyciu. Jakby co to priv.

Pozdro
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez DOLEK » 12 maja 2008, 08:30

bono napisał(a):DOLEK, Po pierwsze zanim założysz nowy tema sprawdź, czy podobny już nie istnieje. Po drugie temat typu " Proszę o Pomoc" jest bardzo nieczytelny i następnym razem poleci od razu do kosza :nonono: . scalone

DOLEK napisał(a):Bardzo proszę o poradę czy coś z tym trzeba robić czy tak ma być.

Jak masz dużo $$$ to kup nowy EGR ewentualnie baw się w wymianę uszczelnień. Poci ci się EGR ponieważ puszcza uszczelnienie i idzie olej z wału korbowego. U mnie jak i wielu forumowiczów jest to samo. Weź szmatkę i wyczyść EGR od czasu i nie zawracaj sobie tym głowy ;-)
Zaślep tylko EGR co by ci syfu do kolektora ssącego nie walił, odłącz go VAG'iem i śmigaj dalej. Wszystko masz powyżej.


Bardzo przepraszam za założenie tematu ale próbowałem szukać ale nic nie znalazłem. BONO możesz coś więcej napisać o tych uszczelnieniach??? Z góry dziękuje. Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOLEK
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:11
Lokalizacja: Skawina
Auto: Leon 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez jaro4444 » 7 sierpnia 2008, 14:38

Po ostatnim udanym spociku zajrzałem pod maskę i zobaczyłem wyciek oleju pod ERG. Wygląda to tak jak na zdjęciu


Bardzo proszę o poradę czy coś z tym trzeba robić czy tak ma być.

Pozdrawiam.


Dobra więc odpowiem jak rozwiązać problem cieknącego EGR raz na zawsze :killer:

Większość kolegów ma zaślepiony fizycznie EGR lub wręcz wywaloną rurę powrotu spalin. Więc zawór EGR i tak nie pracuje u nich. Jednak po jakimś czasie prawie zawsze zaczyna cieknąć z górnych otworów EGR. Oznacza to, że puściło uszczelnienie grzybka zaworu EGR.
Aby to raz na zawsze wyeliminować należy:
- odpiąć rurę dolotową powietrza od EGR,
- odkręcić rurę recylkulacji spalin od dołu EGR (jeśli ją jeszcze macie),
- odkręcić EGR od kolektora dolotowego,
- odpiąć podciśnieniowe przewody od klapy gaszącej i siłownika EGR.

Kiedy mamy EGR na wierzchu przecinamy wąskim brzeszczotem trzonek zaworu w połowie średnicy EGR.
Uwaga - nie rysować przy tym brzeszczotem ścianek odlewu z AL w środku!!!!
Po przecięciu trzonka zaworu EGR odginamy krawędż górnej pokrywy EGR (tej z blachy nierdzewnej) albo obcinamy ją przysamym zawinięciu cienką tarczą do cięcia piłą kątową.
Po usunięciu jej widzimy w środku sprężynę, membramę i resztkę trzonka zaworowego. Wywalamy wszystko.

Widzimy teraz od góry zaprasowany w aluminium krążek ze stali ok 16 mm. Trzymają je 4 zaprasowania. Wycinamy je frezem palcowym lub szlifierką. Wtedy wyciągamy ten krążek. W głąb mamy uszczelnienie wykonane z gumy i plastiku. Bierzemy wierło ok 8,2-8,5 mm i wywiercamy to uszczelnienie.
Następnie znów cienkim brzeszczotem ucinamu możliwie najbliżej ścianki EGR aluminiową prowadnicę trzonka. Pozostałość prowadnicy zeszliwowujemy półogrągłym pilnikiem do metalu aż do zrównania ze ścianką EGR. (uwaga nie rysować przy tym ścianek wewnętrznych bez potrzeby i nie uszkodzić klapy gaszącej)

Teraz bierzemy gwintownik M10 i gwintujemy powstały otwór.
Dobieramy podkładkę z AL lub brązu o wymiarach: średnica min. 22 mm, grubość ok 3-4 mm, otwór wewnętrzny 10mm i śrubę M10 długości ok 20-25 mm. Próbnie wkręcamy śrubę z podkładką. Koniec śruby powinien zrównać się z wewnętrzną ścianką EGR. Jeśli wystaje obcianmy nadmiar.

Następnie cały EGR myjemy dokładnie beznyną ekstrakcyjną i wydmuchujemy sprężonym powietrzem.

Po tym smarujemy dwie strony podkładki cienką warstwą silikonu motoryzacvjnego do uszczelniania (czarnego lub czerwonego) i gwint śruby też smarujemy silikonem.
Wkręcamy śrubę w gwint.

Po tym w celach estetycznych klejem epoksydowym albo klejem do wklejania szyb samochodowych przyklejamy górną osłonę EGR (tą z blachy nierdzewnej). Uwaga na położenia króćca do podciśnienia. Nawet jak odginaliście krawędź to trzeba osłonę przykleić bo wywaliliście membramę z uszczelnieniem i osłona będzie luźno latać.

Kto nie ma wyłączonego w programie EGR musi do wężyka włożyć kulke z łożyska albo jakiś inny korek by go zaślepić na stałe.

Składamy w odwrotnej kolejności i zapominamy o cieknącym EGR na zawsze. ;)

Nie miałem aparatu jak to robiłem ale pokażę za 2 tygodnie na przykładzie EGR od silnika AWX.

Oprócz likwidacji wyciekania oleju poprawiamy przepływ powietrza bo powiększamy powierzchnię przepływu o ok 10% (tak na oko) i zmniejszamy niepotrzebne zawirowania.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez grzybek » 7 sierpnia 2008, 21:23

jaro4444,

Irek to juz prosciej wstawic przelotową flansze ;) :okulary:
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez jaro4444 » 7 sierpnia 2008, 22:12

grzybek napisał(a):Irek to juz prosciej wstawic przelotową flansze


Prościej tak ale tracisz klapę gaszącą ;)
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez gienek » 14 listopada 2008, 09:31

Odświeżę trochę temat :)

ARL, 96kkm :)
Załączniki
p7.jpg
p6.jpg
p5.jpg
p4.jpg
p3.jpg
p2.jpg
p1.jpg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gienek
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 24 grudnia 2006, 14:53
Lokalizacja: Gliwice
Auto: MB C270

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez wgi » 3 grudnia 2008, 10:50

fotostory do sposobu jaki opisał jaro4444 :arrow: http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=1

Dodatkowo pytanie - czy w arl'u egr'a ogranicza się sposobem opisanym tutaj (mimo że napisane żeby nie stosować do pd'ków) :arrow: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Special adaptations: Login code 12233:

These procedures do NOT apply to the PD engines, which use a completely different type of EGR system and for which there is no known modification. !
To perform the following adaptations (except idle) you need to use the Login function.
Enter 12233 as a Login code.
Misuse of some of the adaptations can lead to engine failure.
This is done at your own risk!
Note that the EGR setting is for off-road use only...

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 12233 to activate special adaptations,
[Do It!]

[Adaptation - 10]
Enter the "channel number" below to select each channel.
Put in the suggested value(s) in "new value".
[Test]
Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
[Save]

Channel 1: injected quantity
Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
Specification is 2.5 to 9 mg/h.
To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.

Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.

Channel 3: EGR
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!

Channel 4:
Don’t mess with it!

Channel 5: starting conditions
Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.
You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

Channel 18:
On some EDC-15 ECUs, this channel has a non-zero value in it like 190.
Yes, that's the "speed limiter". Don't mess with it!
It can only be adjusted downward, and it's one-way! You cannot increase the value, and if you decrease it, you're stuck with it.
So unless you want to permanently decrease your car's top speed, Don't mess with it!
If you do mess with it and your car ends up with a lower top speed than it had before, don't call us, don't e-mail us, and don't complain that we didn't warn you!
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez przemek24058 » 7 grudnia 2008, 19:21

mampyt.Czy takjak widac na tych obrazkach, czyliosad z sadzy na EGR bedzie mialowplyw na dynamike auta?
Zobacz Profil
przemek24058
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7 sierpnia 2008, 06:47
Lokalizacja: Brezg,Oława opolskie
Auto: seat leon

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez jacek85 » 8 grudnia 2008, 10:38

Hej
przejrzalem forum, zmeczylem szukajke ale nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi na moje pytanie, a ze temat posrednio dotyczy egr'a to podepne sie tutaj aby nie zakladac nowego tematu.
Pacjent ARL 110tkm przebiegu
Od jakichs dwoch miesiecy autko zaczelo mi delikatnie przerywać podczas dodania gazu w zakresie obrotow wg wzkazan obtotomirza 1750-2300. Dodaje gazu i po ok sekundzie jest szarpniecie, dopiero wtedy autko zaczyna jechac. Podczas wizyty u Rogala i hamowaniu autka pojawilo sie delikatne zalamanie momentu i mocy wlasnie w wyzej wymienionyh obrotach Rogal powiedzial ze moze to być N75. Do tego od jakiegos tygodnia zaczalem podczas przyspieszania slyszec charakterystyczne dmuchanie w kabienie z okolicy nadmuchu na szybe, czyli mniej wiecej gdzies w tym polozeniu gdzie znajduje sie turbina. Co to moze byc ze autko przerywa i slychac te dmuchajace powietrze??
Dodam ze autko nie wywala zadnych bledów, przeplywka sprawdzona i jest ok, nieszczelności nie ma, na hamowni z tym spadkiem momenu i mocy wyplul 165KM i 340Nm. CZy moze to byc spowodowane zawalonym EGR'em (w nastepnym tygodniu zamierzam go wyjąc i wyczyścic).
Z góry dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
Zobacz Profil
jacek85
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 czerwca 2008, 12:25
Lokalizacja: BI/WJ
Auto: bmw 330d e91

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Tomciu » 16 marca 2009, 10:59

Napiszę tu, żeby nie tworzyć nowego tematu. Z góry przepraszam za słowotok, ale starałem się dokłądnie opisać problem.

Dwa dni temu zaślepiłem sobie wężyk od EGR, później odpaliłem silnik i działał normalnie. Na drugi dzień rano przejechałem kilka km i auto było kosmicznie słabe. Zaczeło się od tego, że po odpaleniu zadymił całe podwórko, później gdy normalnie ruszałem (jakies 1300rpm) silnik zaczął się dławić jak mała benzyna przy takich obrotach. Później przejechałem trasę 150km i ani razu nie mogłem ruszyć poniżej 1500rpm, a wcześniej auto jechało na samym sprzęgle bez problemów. Dodatkowo praktycznie nie reagował na wciśnięcie gazu, normalnie turbinka zaczyna ładować od ok. 1500rpm i występowało tzw. "jebnięcie w plecy" a tu nic takiego się nie działo. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów dopiero auto zaczęło odzyskiwać moc ale dopiero po wkręceniu się powyżej 2200rpm. Mimo to nie było udeżenia momentu, tylko moc narastała liniowo jak w wolnossacej benzynie, chociaż turbina wyraźnie świstała.
Nie wyskoczył mi żaden błąd, nie było notlaufu. Natomiast jak chciałem kogoś wyprzedzić to zamiast normalnie zebrać się od 2 tys. musiałem zredukować dwa biegi i trzymać obroty w zakresie 3300-4300, wtedy auto jechało jak należy i mozna było mieć wrażenie, że wszystko jest w normie.

Do zaślepienia użyłem naciętej śruby M6 z obciętym łbem, którą wkręciłem w wężyk i założyłem spowrotem wężyk na zawór.
Co ciekawe jak zdjąłem później wężyk to było wyraźnie słychać małe "psyknięcie" powietrza po stronie EGR, a nie po stronie zaworu regulacyjnego.
Dodatkowo zastanawia mnie fakt, że za każdym razem przy gaszeniu strasznie trzęsło silnikiem i było słychać nieprzyjemny metaliczny dzwięk udeżajacych o siebie części.
O dziwo kultura na wolnych obrotach się poprawiła, silnik pracował ciszej i równiej zarówno zaraz po odpaleniu jak i po nagrzaniu.

Jeżeli ktokolwiek doczytał mojego posta do końca i ma pomysł co się mogło stać to bardzo proszę o rady, bo gazowanie do 2tys. w korku, żeby podjechać 3 metry jest irytujace. ;/
Podpis zgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomciu
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 18:29
Lokalizacja: KR-KWI
Auto: SAABinka
Silnik: benzyna turbo inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez wgi » 16 marca 2009, 11:14

Dodatkowo zastanawia mnie fakt, że za każdym razem przy gaszeniu strasznie trzęsło silnikiem i było słychać nieprzyjemny metaliczny dzwięk udeżajacych o siebie części.

normalka - zaślepiając wężyk wyłącza się klapę gaszącą

Co do reszty to chyba kwestia przyzwyczajenia - ja jak zaślepiłem to pierwsze 3 ruszenia spod świateł gasł mi silnik.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawel_ns » 16 marca 2009, 11:17

zaslepiacie sam węzyk ? wystarczy takie cos czy lepiej zalepic rurke do kolektora ?
MÓJ POJAZD
Leon ==>> Signo 1.9 TDI+... H&R-40 ... TS look
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pawel_ns
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 25 października 2008, 16:30
Lokalizacja: blisko Tatr
Auto: Leonard

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Tomciu » 16 marca 2009, 11:26

wgi, problem w tym, że wcześniej w tym i w poprzednim leonie turbina ruszała przy 1500rpm, a teraz jest cisza do 2000 i auto naprawde nie jedzie poniżej 3tys. rpm nie ważne czy dotykam gazu, czy wcisne w podłoge. Co w ogóle ma recyrkulacja spalin do przyśpieszania w okolicach 2 tys. obr.?
Czy klapa gasząca nie jest sterowana osobno tą gruszką z boku zaworu?

Jeździłem kilkoma leonami po programie z zaślepionym EGRem i zachowywały się normalnie. A co najważniejsze miały mocny typowy dla diesla dół. Nie ważne czy był do AHF czy ARL

Motorek ASV z wirusem jak coś.

Dodam jeszcze, że auto wcześniej miało tendencje do kilkuminutowego gwizdania na postoju (po kilku sekundach klekotania na wolnych obrotach spod spodu i z wdechu było słychać dzwięk, jakby ktoś odkurzacz włączył, z tym, że cicho :PPP ) ustawało po kilku minutach, po czym po kilku minutach znów zaczynało. Przy czym obroty nigdy nie falowały. A teraz tego dzwięku prawie nie słychać. Dopiero jak się klęknie przy tylnim zderzaku i będzie się uważnie słuchać.
Podpis zgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomciu
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 18:29
Lokalizacja: KR-KWI
Auto: SAABinka
Silnik: benzyna turbo inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez wgi » 16 marca 2009, 11:49

pawel_ns napisał(a):zaslepiacie sam węzyk ? wystarczy takie cos czy lepiej zalepic rurke do kolektora ?

najprostrza i najszybsza metoda - niekoniecznie najlepsza ;)

tomciu napisał(a):Motorek ASV z wirusem jak coś.

Nie miałeś wyłączonego egr'a w sofcie?
tomciu, trzebaby zlogować auto i zobaczyć co tam się dzieje.
Na razie zgaduj-zgadula.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawel_ns » 16 marca 2009, 11:53

wgi bo ja rowniez planuje zaslepienie egr'u... powiedz mi czy zaslepic rurke i ten węzyk odrazu ? i czy vagiem tez musze cos zmienic czy nie ? bo czytalem o tym na forum i jedni robia cos na vagu a inni nie... chce zrobic to raz a porzadnie
MÓJ POJAZD
Leon ==>> Signo 1.9 TDI+... H&R-40 ... TS look
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pawel_ns
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 25 października 2008, 16:30
Lokalizacja: blisko Tatr
Auto: Leonard

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Tomciu » 16 marca 2009, 12:06

wgi napisał(a):Nie miałeś wyłączonego egr'a w sofcie?

Nie mam pojęcia, bo auto zostało kupione z softem.
Z opisu forumowiczów wynika, że w ASV wystarczy tylko zaślepić wężyk. Dodatkowo jeśli były problemy to paliła się kontrolka check engine, więc zastanawia mnie fakt, że nie ma żadnych błędów i trybów awaryjnych, a auto nie jedzie na niskich obrotach.
Podpis zgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomciu
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 18:29
Lokalizacja: KR-KWI
Auto: SAABinka
Silnik: benzyna turbo inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez wgi » 16 marca 2009, 12:33

najlepszy sposób -> viewtopic.php?p=198559#198559

Śrubka styka jeśli nie masz możliwości (umiejętności) żeby zrobić więcej.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Tomciu » 16 marca 2009, 13:11

Niestety nie mam VAGa. Na razie mam zamiar założyć normalny wężyk, jeśli wszystko wróci do normy to dam sobie chwilowo spokój z EGRem.
Podpis zgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomciu
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 18:29
Lokalizacja: KR-KWI
Auto: SAABinka
Silnik: benzyna turbo inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawel_ns » 16 marca 2009, 16:02

wgi a nie masz moze jakies prostej polskiej instrukcji do tego vaga bo nie wszystko rozumiem
MÓJ POJAZD
Leon ==>> Signo 1.9 TDI+... H&R-40 ... TS look
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pawel_ns
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 25 października 2008, 16:30
Lokalizacja: blisko Tatr
Auto: Leonard

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez wgi » 16 marca 2009, 19:09

Interesuje Cię tylko to:
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 12233 to activate special adaptations,
[Do It!]

[Adaptation - 10]
Enter the "channel number" below to select each channel.
Put in the suggested value(s) in "new value".
[Test]
Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
[Save]

Channel 3: EGR
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez motyka8 » 16 marca 2009, 19:15

Ja jak wywalilem caly EGR i zrobilem kruciec (prowizorka ale dziala) zamiast zaworu to denerwowalo mnie wylanczanie silnika bo nim troche rzucalo wiec wrocilemdo EGR kylko go zaslepilemale jak zrobie profi to chyba wyrzuce calosc.(
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Axee » 17 marca 2009, 12:08

wgi napisał(a):Cytat:
Dodatkowo zastanawia mnie fakt, że za każdym razem przy gaszeniu strasznie trzęsło silnikiem i było słychać nieprzyjemny metaliczny dzwięk udeżajacych o siebie części.

normalka - zaślepiając wężyk wyłącza się klapę gaszącą


?? ?? ?? Przeciez tam sa dwa wezyki, zaslepia sie wezyk przy egrze (srebrna puszka), a nie przy silowniku klapy gaszacej (plastikowa mala gruszka). Zatem odciecie EGRa poprzez wkrecenie srubki w wezyk nie ma nic wspolnego z gaszeniem silnika. Klapa gaszaca powinna dzialac prawidlowo, domykajac doplyw powietrza powinna lagodnie gasic silnik.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez wgi » 17 marca 2009, 13:08

Axee, to czemu po wkręceniu śrubki klapa gasząca nie działa?
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Tomciu » 17 marca 2009, 19:32

Axee, dokładnie tak myślałem, tylko że mam wrażenie, że u mnie nie działa nic. Dodatkowo (nie wiem czy to możliwe) mam wrażenie, że kierownice spalin w turbinie zostały w pozycji przy wysokich obrotach, że tak to niefachowo określe i nie działa mi VTG. Ale czy wtedy nie powinien wyskoczyć błąd z powodu złego ładowana turbiny i notlauf? Jak pisałem, na wysokich obrotach wszystko pięknie chodzi.
Podpis zgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomciu
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 18:29
Lokalizacja: KR-KWI
Auto: SAABinka
Silnik: benzyna turbo inny

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości