Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Powietrze w układzie paliwowym

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez uciu_85 » 11 stycznia 2012, 18:04

Witam!
Od czasu wymiany filtra paliwa czyli od listopada mam bąbel powietrza w układzie paliwowym tzn. w tej przeźroczystej rurce idącej od filtra do pompy. Gdy silnik chodzi widać jak leci powietrze w kierunku pompy, gdy silnik wyłączę po ok 30 sek. pojawia się bąbel powietrza lecący od pompy w kierunku filtra po następnych kilku sek leci następny. Ogólnie wielkość tego "pęcherza" powietrza to ok 2-3 cm. Teraz pytanie jak to zlikwidować. Sprawdzałem połączenia w okolicy filtra i pompy i nie znalazłem żadnej nieszczelności. Zrobiłem już na tym ok 8000km w tym trasę Anglia-Polska, Polska-Anglia myślałem że się odpowietrzy po takim czasie i przebytych km. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jak to naprawić proszę o pomoc. pozdrawiam
Załączniki
powietrze.jpg
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Leoo » 11 stycznia 2012, 20:44

Przyczyn szukaj w nieszczelnych wężykach, możesz mieć uszkodzony zawór zwrotny na filtrze paliwa, do wymiany filtr paliwa , albo złe odpowietrzenie zbiornika.
oby nigdy nie zabrakło drogi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leoo
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 15 grudnia 2011, 11:40
Auto: seat

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez uciu_85 » 11 stycznia 2012, 20:51

filtr paliwa wymieniany 2 miesiące temu razem z zaworkiem na filtrze bo podczas wymiany filtra go złamałem, nieszczelności nie znalazłem, odpowietrzenie zbiornika?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Bartola » 11 stycznia 2012, 20:54

o tym już było, to jest normalne :)
Zobacz Profil
Bartola
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 lipca 2010, 09:36
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: Leon 1m

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez uciu_85 » 11 stycznia 2012, 21:25

Bartola napisał(a):o tym już było, to jest normalne :)

chcesz powiedzieć, że powietrze w układzie paliwowym to normalna rzecz?

-- 11 sty 2012, o 21:25 --

Filmik na którym widać lecące powietrze na uruchomionym silniku

http://youtu.be/ExozG3RjhEY
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez leem » 11 stycznia 2012, 21:58

Bartola napisał(a):o tym już było, to jest normalne :)

ten typ tak ma

Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane. Poza tym było już o tym na forum
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Sammael » 11 stycznia 2012, 22:38

Tak jest w tych silnikach. Temat poruszany wielokrotnie na forum.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez uciu_85 » 20 stycznia 2012, 18:05

Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 20 stycznia 2012, 18:13

W TDI VP to normalne, nie do uniknięcia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez leem » 20 stycznia 2012, 19:40

untaztood napisał(a):nie do uniknięcia.


ale do usunięcia
leem napisał(a):Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane.

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez voyager2550 » 23 stycznia 2012, 09:39

Ja sobie z tym nie poradziłem. Jest mały bąbel powietrza, ale to nie wpływa na komfort jazdy :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
voyager2550
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 8 maja 2010, 20:42
Lokalizacja: Rzeszów Okolice
Auto: Toledo II 1.9 TDI

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez leszekpb » 23 stycznia 2012, 22:38

U mnie jest dokładnie tak samo, odkąd mam ten samochód. Nigdy to w niczym nie przeszkadzało, choć kiedyś rozszczelnił sie przewód doprowadzający paliwo do filtra i autko nie chciało zapalić. Wymieniono mi to na przewody zastępcze, bo oryginały bardzo drogie i wszystko gra. Mała bańka powietrza jak była tak jest- taka wbudowana poziomica ;)
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Creed » 24 stycznia 2012, 14:43

znajomego strasznie drażniło to powietrze w przewodzie i miał kłopoty z zaworkiem wiec dobraliśmy filtr paliwa z forda escorta lub fiesty gdzie jest tylko wejście i wyjście a przewody które wchodziły do zaworka połączyliśmy rurka i co najciekawsze pomogło :-D :-)
Zobacz Profil
Creed
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: Seat Leon

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez leem » 24 stycznia 2012, 15:17

Creed napisał(a):najomego strasznie drażniło to powietrze w przewodzie i miał kłopoty z zaworkiem wiec dobraliśmy filtr paliwa z forda escorta lub fiesty


Obrazek
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Marcinxxx » 24 stycznia 2012, 16:05

Dlaczego nie montowali rurek jak w PD przynajmniej by nie było problemów :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez adam1.9TDI » 24 stycznia 2012, 19:07

Dzisiaj skonczylo mi sie paliwo :? Wczoraj normalnie postawilem auto pod blokiem z nadzieja zatankuje jutro.... Dzisiaj mimo krecenia 3-4 razy nie odpala. Cos slyszalem o odpowietrzaniu diesla ale wole sie upewnic wiec tu pytanie jak to jutro sprawnie zrobic?
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez niedzwiedz11 » 25 stycznia 2012, 08:52

nalać paliwa w filtr i do zbiornika i krecic...odpowietrzy sie sam...a jak nie chcesz katowac silnika pomoz mu plak-iem -odpali od razu i nie zajedziesz aku...sam to ostatnio przerabiałem jak żonka wyjechała paliwo..
powodzenia
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 27 stycznia 2012, 14:28

Filtr od PD pasuje do VP?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez LoozaQ » 27 stycznia 2012, 14:44

untaztood napisał(a):Filtr od PD pasuje do VP?


TAK z wyłączeniem ASV poniżej 10/2002 (MANN-FILTER)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 27 stycznia 2012, 15:41

To mam zupełnie jak ten pies:
Obrazek

A tak na serio to czemu nie podejdzie do ASV z 2000 ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez LoozaQ » 27 stycznia 2012, 20:40

Machnąłem się bo jest na odwrót... w ASV do 10/2002 są takie filtry jak AHF, ASZ i ARL czyli WK 853/3 x. Po tej dacie ASV ma już inne WK 829/1 x. Sorki za błąd
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 28 stycznia 2012, 16:50

a teraz zadam najlepsze pytanie... Czym się te dwa filtry różnią?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez dawidprv » 29 stycznia 2012, 09:56

untaztood, króćce są inne i nie idzie założyć wężyka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dawidprv
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 stycznia 2010, 21:16
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez naporas » 31 stycznia 2012, 23:23

Cos slyszalem o odpowietrzaniu diesla ale wole sie upewnic wiec tu pytanie jak to jutro sprawnie zrobic?

Też tak ostatnio miałem i samo kręcenie nic nie dało - nie chciał zassać za cholerę. Pomogła dopiero metoda, którą podpatrzyłem w dynosofcie jak mi wymieniali filtr paliwa. Był zalany ale przyjechałem na głębokiej rezerwie i też się zapowietrzył. Pomaga lekkie popuszczenie każdego z wtrysków (klucz 17) i chwilka kręcenia rozrusznikiem. Później trzeba spowrotem dociągnąć wtryski i musi zapalić.
Jeżeli w tej metodzie coś nie jest coś nie tak to dajcie znać, dobrze wiedzieć na przyszłość.
@130KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
naporas
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 6 kwietnia 2009, 00:05
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Sport ASV

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez niedzwiedz11 » 1 lutego 2012, 07:08

wystarczy "plaka" do czyszczenia tapicerki dać w dolot i odpalic- prosto bez problemu, zresztą są gotowe "autostarty" które tak działaja..
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez skiba » 1 lutego 2012, 08:05

nie chcialbym slyszec co mi turbina powie,po takim zabiegu przy minus 18,na zimnym silniku....lepiej pamietac po prostu o paliwie i tyle :-D
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez orlen » 5 lutego 2012, 11:01

leem napisał(a):
untaztood napisał(a):nie do uniknięcia.


ale do usunięcia
leem napisał(a):Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane.

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.


zamieniłem przed zimą ori zaciski na skręcane i problem powietrza dalej jest. Ostatnio, 2 dni postał Leon pod chmurką i odpalić nie mogłem, paliwo nie dochodziło do pompy, bo w wężyku tylko powietrze :x Dopiero po dłuższym kręceniu odpalił, a w wężyku na full powietrza z ropą. Filtr paliwa wymieniony razem z zaworkiem przed zimą. Zamierzam wymienić wszystkie wężyki, zobaczymy czy to coś zmieni.
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez kornat » 5 lutego 2012, 11:11

orlen, spróbuj jeszcze wymienić wężyki przelewowe, te co idą od wtrysku do wtrysku i pompy. Potrzeba tam ok 70cm długości o średnicy wewnętrznej 3,2mm
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 6 lutego 2012, 10:21

leem napisał(a):
untaztood napisał(a):nie do uniknięcia.


ale do usunięcia
leem napisał(a):Z tego co pamiętam u mnie przeszło po wymianie ori zacisków na obejmy skręcane.

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.


Czy wymieniliście także zaciski przy pompie wtryskowej, czy tylko przy filtrze?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez uciu_85 » 6 lutego 2012, 17:35

Czy wymieniliście także zaciski przy pompie wtryskowej, czy tylko przy filtrze?[/quote]

Ja wymieniałem tylko przy filtrze paliwa.
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez AltuZo » 7 lutego 2012, 10:55

Ja mam ten sam problem, tylko że u mnie nie jest on tylko estetyczny. Przy dodatnich temperaturach bąble są małe i niewiele. Problem jest poniżej -14 st. C. Wtedy jest więcej powietrza niż paliwa i gaśnie lub nawet nie odpala. W skrajnych przypadkach poniżej -20 st. C w wężyku idzie piana z paliwa i powietrza. Problem pojawił się 2 lata temu przy silnych mrozach. Nie udało się ustalić przyczyny - kiedy zabrałem się za to na poważnie mrozy ustały, a zeszłoroczna zima nie była tak mroźna. Teraz problem powrócił. Samochód przy -16 st. C odpalił ale po minucie zgasł z powodu zapowietrzenia. Oringi mam wymienione na skręcane. Czyszczony był bak paliwa (ale nie był zbytnio brudny), przewiercany smok w baku. Od 4 dni samochód jest u mechanika i dzisiaj odpala bo się ociepliło ale powietrze nadal jest w przewodzie. Zmusiłem mechanika, żeby odpiął przewód od baku i podpiął filtr do paliwa w słoiku. Wykluczę przewody do baku jeśli nadal będą bąble - dzisiaj się okaże. Jeśli to nie przewody to planuję jeszcze wymienić zawór zwrotny na filtrze. Jeśli to nie pomoże to nie wiem co - sprzedam go chyba. Napiszę jak się sprawa zakończyła.

-- 7 lut 2012, o 10:55 --

PS. też mam ASV.
Zobacz Profil
AltuZo
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 czerwca 2009, 09:13
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 2001

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Marcinxxx » 7 lutego 2012, 10:57

Zaworek mogłeś wymienić odrazu a nie cudować z bakiem itp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez orlen » 7 lutego 2012, 15:06

kornat napisał(a):orlen, spróbuj jeszcze wymienić wężyki przelewowe, te co idą od wtrysku do wtrysku i pompy. Potrzeba tam ok 70cm długości o średnicy wewnętrznej 3,2mm

wymieniłem :wink: bo faktycznie spod jednego ropa ciekła. Obserwuje dalej...
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez AltuZo » 12 lutego 2012, 12:43

Niestety wymiana zaworu na filtrze zwanego też podgrzewaczem nic nie dała, a mechanicy nie podjęli się sprawdzenia układu z pominięciem baku i przewodów od baku do filtra. Będę musiał zrobić to sam.
Zobacz Profil
AltuZo
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 czerwca 2009, 09:13
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 2001

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 13 lutego 2012, 09:12

Przeprowadziłem testy z butelką zamiast baku. Efekt był taki sam - co jakiś czas bąble. Jak dla mnie powietrze dostaje się przez powrót, najprawdopodobniej przez podgrzewacz (zaworek).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Szat231 » 11 września 2012, 17:53

uciu_85 napisał(a):Problem zniknął po wymianie ori zacisków przy filtrze paliwa na skręcane.


podobno nie ma głupich pytań, ale to jednak będzie z takiej serii. Jakie są to zaciski (gdzie można je kupic ), i gdzie one się znajduja:) poniewaz mam ten sam problem z odpalaniem.
Zobacz Profil
Szat231
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 maja 2012, 12:39
Auto: Seat Leon I 2005 r.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez ColdMan » 12 września 2012, 22:12

ja jak kupiłem Leona miałem go na zaciskach na skrętkę i były pęcherzyki powietrza kupiłem nowy filtr nowy zaworek zwrotny nową zawleczkę i jest na razie spokój ciekawe tylko na jak długo.Podejrzewam że wcześniejszy właściciel miał ten sam problem co wy więc zamontował te zaciski.
A co do tych opasek co pytasz to są zwykłe opaski na przewody tego typu

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Szat231 » 15 września 2012, 14:57

Zakupiłem przez internet ZAWÓR ZWROTNY DO FILTRA PALIWA 1J0127247A dokładnie taki >> http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2601935678 . jednak gdy pojechał na wymianę tego zaworka to powiedziano mi, że potrzeba innego typu, podobny jak ten, tylko że z jednej strony ma mieć "kółko" żeby móc zacisnąć na tym kable. Czy ktoś z Was wie jaki to ma być zaworek lub gdzie można go dostać ?? W seacie chcą za niego 80 zł, więc wolał bym kupić go przez internet.

seat leno 2005 r. 1.9 tdi 66 kW
Zobacz Profil
Szat231
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 maja 2012, 12:39
Auto: Seat Leon I 2005 r.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez untaztood » 16 września 2012, 09:51

Szat231 napisał(a):Zakupiłem przez internet ZAWÓR ZWROTNY DO FILTRA PALIWA 1J0127247A dokładnie taki >> http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2601935678 . jednak gdy pojechał na wymianę tego zaworka to powiedziano mi, że potrzeba innego typu, podobny jak ten, tylko że z jednej strony ma mieć "kółko" żeby móc zacisnąć na tym kable. Czy ktoś z Was wie jaki to ma być zaworek lub gdzie można go dostać ?? W seacie chcą za niego 80 zł, więc wolał bym kupić go przez internet.

seat leno 2005 r. 1.9 tdi 66 kW


Ten ze zdjecia przecież jest dobry.
Ale skoro pojechałeś wymienić, to pewnie jak sam nie dałeś rady, to znaczy ze coś jest z nim nie tak..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Szat231 » 16 września 2012, 12:57

no jakby był to ten, to nie było by problemu.

ps: nie wiem czy coś to zmienia ale samochód został sprowadzony z Holandii
Zobacz Profil
Szat231
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 maja 2012, 12:39
Auto: Seat Leon I 2005 r.

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez dawidprv » 18 września 2012, 09:32

Są dwa różne modele tego zaworka. Ja w moim ASV też mam inny i nigdzie w sklepach motoryzacyjnych nie idzie go kupić ;p Jak się nie mylę w modelach od 2003 ASV są inne niż pokazałeś na zdjęciu ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dawidprv
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 stycznia 2010, 21:16
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez ColdMan » 18 września 2012, 09:42

Polecam ASO ja swój zamawiałem tam i wcale nie są to duże pieniądze
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

Postprzez robertpik » 17 listopada 2012, 00:17

jak w temacie, wczoraj miałem rezerwe w aucie, na światłach stałem jakieś 10 sec. i nagle zgasł i do tej pory nie chce odpalić, dolałem mu 3 litry i dalej nic, Pompy chyba nie spaliłem ( mam taką nadzieję) w wężyku leci paliwo ale z powietrzem, wieć może to jest przyczyną :(
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

Postprzez wojtekk » 17 listopada 2012, 07:36

Zalej mu wiecej tego paliwa, sam sie powinien odpowietrzyc.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

Postprzez Silver » 17 listopada 2012, 09:33

Tak obrazowo - masz osad w czajniku jak gotujesz wode na herbatę >? smakuje Ci taka herbata z osadem ?
Pewnie nie ale pomysl sobie że własnie taki osad zassała teraz Twoja pompa paliwowa i nie zdziwił bym się jakby już jej tak zostało że nie chce pracowac.

Nie jezdzi sie na rezerwie jesli to możliwe :!: Uzupełnij najpierw paliwo w zbiorniku.

Jesli masz silnik VP ( czyli 90 i 110 KM) - to tylko nalanie paliwa do filtra może przyniesc efekty . Filtr paliwa musi byc pełny , krecisz rozrusznikiem aż w końcu złapie , podymi na niebiesko , odpowietrzy sie jak zassie pliwo ze zbiornika i będzie cacy (jesli nie ma syfu w układzie) .

Jesli masz silnik PD ( 100;130;150 KM) - 2 lub 3 razy stacyjka na zapłon i 1 raz na rozrusznik ( tyl;ko kilka obrotów silnika ) - powtarzasz taki zabieg ze 3 razy i jesli układ paliwowy jest OK zapali.


Powodzenia.
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: jak odpowietrzyc uklad paliwowy?

Postprzez Grześ » 17 listopada 2012, 11:28

w przypadku VP oporem zalać filtr paliwa klucz 17 w reke po kolei luzujesz przewód na wtrysku i na kręcącym silniku czekasz aż wyleci cale powietrze
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez eip » 11 grudnia 2012, 20:49

Czy ktoś zna wymiary wewnętrzne, zewnętrzne wężyka czarnego, który idzie z filtra paliwa w stronę silnika? Z filtra wychodzą dwa, jeden czarny, drugi przezroczysty i idą równolegle, ten czarny mi pękł i chciałbym zakupić nowy? Pomoże ktoś? Jakby co to 1.9 TDI 90km.
Salem alejkum!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
eip
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 10 listopada 2009, 00:38
Lokalizacja: SI
Auto: Seat Leon 1.9 TDI

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez lukero-madnes » 19 czerwca 2013, 18:58

odgrzeje kotlecik, mam u siebie w jasnym przewodzie duży bąbel, a na odpalonym ogrom mniejszych płynących cały czas, wymieniałem już filtry z górnej półki, zaworek na filtrze i zaciski i nie pomogło, tylko podłączenie na krótko dwóch przewodów bezpośrednio ze sobą wyeliminowało bąble, gdzie może być przyczyna ? (przewody połączone ze sobą - te na zaciski skręcane )
Obrazek
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Tygrysek » 19 czerwca 2013, 20:12

lukero-madnes, a masz jakies objawy związane z tymi bąblami?
bo z tego co wiem, mała ilość w niczym nie przeszkadza.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Gonzus_1989 » 19 czerwca 2013, 20:52

U mnie identycznie gromadzila sie ropa w miejscu wyzej przedstawionym przez kolege , wystarczylo dotknac lekko mocniej ,wezyk z prawej lub lewej strony i juz w miejscu opasek zaczelo kapac , w chwili obecnej to ustalo ,myslicie ze to oring ? skrocilem troszke koncowki wezykow , lecz dalej nie pomagalo ...
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość